Jegyek

Futamelőzetes – Assen

MotoGP
Futamelőzetes – Assen
2013.06.26. 17:44
A hétvégén kerül megrendezésre a legendás Holland nagydíj, amely ha másról nem is, két dologról biztosan híres: A futamokat szombaton tartják, illetve az asseni viadal az egyetlen a MotoGP versenynaptárában, amely 1949 óta egyszer sem maradt el.
 
A hollandiai Assent a motorsport szentélyeként is szokták emlegetni, hiszen egy valóban legendás és egyben történelmi versenyhelyszínről beszélünk, amely már ősidők óta jelen van a MotoGP versenynaptárásban. Hozzá kell tenni azonban, hogy az évek során rengeteget változott a holland aszfaltcsík, a jelenlegi formáját pedig 2006-ban nyerte el. Sok versenyző szerint az akkori pályarövidítés (másfél kilométerrel lett kurtább a ring) rosszat tett az aszfaltcsíknak, mivel elveszítette addigi varázsát. Ezen azonban sajnos változtatni már nem lehet, illetve az óriási történelem, ami a Holland nagydíj mögött van, mégiscsak kárpótolja valamennyire a részvevőket és a kilátogatókat. Az asseni pálya egy tipikusan technikásnak mondható ring, amely a versenyzőt, motort és abroncsokat egyaránt próbára teszi. Utóbbit azért mondjuk, mivel kétszer annyi jobbkanyar található Assenben, mint bal, emiatt a gumik jobb oldala értelemszerűen kétszer akkora terhelésnek van kitéve.
 
Különösen oda kell rá figyelni, hogy az első négy forduló, mind jobbos, vagyis a futam kezdeténél a pilótáknak észnél kell lenniük, amikor az ötödik kanyarhoz érnek, nehogy megbosszulja magát, hogy a gumijuk bal oldalának az alacsony hőmérséklet miatt jóval kisebb a tapadása. Assenben a motorerő nem feltétlenül döntő (a leghosszabb egyenes 487 méter hosszú) sokkal inkább a jó kanyarsebesség és kigyorsítás az, amivel sokat lehet nyerni. A pálya legizgalmasabb részének a tizenhat, tizenhét és tizennyolcas kanyar alkotta sikánt neveznénk, amely a célegyenesre vezeti rá a versenyzőket. Egy szoros befutó esetén ugyanis adott esetben nem mindennapi dolgokat láthatunk az asseni ring ezen részén. (Emlékezzünk csak vissza Edwards és Hayden 2006-os csatájára, vagy éppen Bautista és Aoyama 2009-es küzdelmére a 250-ből.) Ami még Assennal kapcsolatban felteszi az „i-re” a pontot az az időjárás, hiszen az eső és a rosszidő, valamint az nagy meleg és szárazság is mindig benne van a pakliban.
Hossz: 4.542 m
Leghosszabb egyenes 487 m
Szélesség: 14 m
Balkanyarok: 6
Jobbkanyarok: 12
Építve: 1955
 
Moto3
 
Nem túlzás, ha azt mondjuk, hogy a legkisebb kategória versenyei a spanyolokról, azon belül is a Salom, Vinales, Rins hármasról szólnak, így az lenne az igazán nagy meglepetés, ha év végén nem hármuk közül kerülne ki a világbajnoki aranyérmes. A legutóbbi két futamot a Red Bull KTM színeiben versenyző Luis Salom nyerte, aki egyúttal át is vette a pontversenyben az első helyet Vinalestől. A kakukktojás úgy tűnik, hogy egyelőre Rins, mivel az Estrelle Galicia 0’0 motorosa mindössze egyetlen alkalommal állhatott fel eddig a dobogó legfelső fokára, így ha valóban versenyben akar maradni a vb-címért, akkor ismét nyernie kellene.
 
Korábban úgy tűnt, hogy Vinales (jobbra) felülkerekedhet, azonban utóbbi futamokon Salom (középen) jobbnak bizonyult és most már ő vezeti a pontversenyt is.

Bizonyára az asseni pályán is ők hárman adják majd a szombati futam sava-borsát, azonban az aszfaltcsík karakterisztikája talán kedvezhet a valamivel gyengébb technikai háttérrel rendelkező motorosoknak, úgy mint például Oliveira, aki Catalunyában nem tudta a célegyenesben tartani a lépést a KTM-ekkel. Ne feledkezzünk meg persze Folgerről sem, aki ugye a legutóbbi hétvégét kénytelen volt kihagyni, azonban ezúttal már alighanem ismét motoron láthatjuk. Az persze igazából csak az első edzések után derül majd ki, hogy Folgerre mennyire lesz hatással sérülése, vagy éppen mennyi időbe telik neki, hogy visszanyerje szezon eleji formáját. A Kalex-KTM viszont ezúttal talán felvehetné a versenyt a gyári KTM gépekkel.
 
Moto2
 
A középső kategóriába catalunyai versenyének forgatókönyve tulajdonképpen az előzetes jóslatok szerint alakult, hiszen Pol Espargaro képes volt megnyerni hazai futamát, aminek köszönhetően feljebb kapaszkodott a pontlistán. Igaz, hogy az éllovas Redding egy gyenge futamot produkált, azonban továbbra is igen nagy előnnyel, 35 ponttal vezeti a bajnokságot. Az összetett második helyén azonban immáron Espargaro áll, akinek kétségkívül óriási lökést adott, hogy egyetlen győzelemmel négy három helyet is előrébb lépett a pontversenyben és koránt sem ledolgozhatatlan a hátránya angol riválisával szemben.
 
Espargaro folytathatja a felzárkózást

Nem szabad azonban figyelmen kívül hagyni Esteve Rabat lassacskán állandósuló jó teljesítményét, amivel a Pons Racing spanyolja még okozhat komoly meglepetéseket, illetve ott van még Thomas Lüthi is, aki úgy tűnik, hogy végre túltette magát a szezon eleji igen komoly sérülésén. A 2005-ös 125-ös világbajnok egy pszichikailag igen sokat jelentő harmadik helyet szerzett Barcelonában, így már csak azért is érdemes lesz odafigyelni a svájcira, hogy vajon ismét képes lesz-e az élmezőnyben motorozni. Bármikor megkeverheti még a kártyákat a Zarco, Terol és Kallio hármas is, valamint Takaaki Nakagami részéről továbbra is várat magára egy igazán jó eredmény, amely vélhetőleg az áttörést jelentené a japán számára.
 
MotoGP
 
A legnagyobb géposztályt illetően átfogó szempontból újra és újra ugyanazokat a kérdéseket tehetjük fel, vagyis, hogy a Pedrosa, Lorenzo, Marquez hármasból vajon ki nyeri majd a következő futamot, illetve, hogy sikerül-e végre Rossinak felvennie a harcot az előbb említett trióval. Papíron elviekben a Yamahának áll a zászló Assenben, azonban a szezon kezdete óta már megszokhattuk, hogy nem mindig a papírforma érvényesül, ez pedig okozhat kellemes és kellemetlen meglepetéseket, függően attól, hogy ki melyik versenyzőért teszi keresztbe az ujjait. Ahhoz bizonyára ezúttal sem fér kétség, hogy Lorenzon kívül a Repsol Honda páros újfent az elejében lesz, azonban a „Doktor” jó teljesítménye már koránt sem ennyire biztos.
 
A szurkolói versenyek óta várják vissza a "Doktort" a dobogó legfelső fokára. Vajon lesz a hétvégén áttörés ezen a téren?

Habár a kilencszeres világbajnok reménykedve utazik a holland nagydíj helyszínére, az elmúlt futamok eredményei nem azt sugallják, hogy az olasz motoros ezúttal hirtelen képes lenne az első helyért küzdeni. Ebből a szempontból persze történt változás, hiszen Lorenzo teljesítményét látva Rossi mégiscsak egy nyerő motoron ül. Némiképp hasonló cipőben van Cal Crutchlow is, aki már az első futam óta várja, hogy végre igazán meg tudja szorongatni a nagyokat. Hol máshol, ha nem épp Assenben születhetne egy igazán különleges eredmény, pláne, hogy az angol pilóta sokkal jobban ismeri a holland aszfaltcsíkot, mint mondjuk az előző MotoGP pályákat. Ha pedig már különleges eredményekről beszélünk, akkor említsük meg, hogy a hétvégre esőt is mondanak, ami adott esetben a Ducatinak kedvezhet.

Végezetül tekintsük át a hétvége menetrendjét
 
Csütörtök (2013. június 27.)
 
09:00 – 09:40 Első szabadedzés (Moto3)
09:55 – 10:40 Első szabadedzés (MotoGP)
10:55 – 11:40 Első szabadedzés (Moto2)
 
13:10 – 13:50 Második szabadedzés (Moto3)
14:05 – 14:50 Második szabadedzés (MotoGP)
15:05 – 15:50 Második szabadedzés (Moto2)
 
Péntek (2013. június 28.)
 
09:00 – 09:40 Harmadik szabadedzés (Moto3)
09:55 – 10:40 Harmadik szabadedzés (MotoGP)
10:55 – 11:40 Harmadik szabadedzés (Moto2)
 
12:35 – 13:15 Időmérő (Moto3)
13:30 – 14:00 Negyedik szabadedzés (MotoGP)
14:10 – 14:25 Első időmérő (MotoGP)
14:35 – 14:50 Második időmérő (MotoGP)
15:05 – 15:50 Időmérő (Moto2)

 
Szombat (2013. június 29.)
 
08:40 – 09:00 Warm Up (Moto3)
09:10 – 09:30 Warm Up (Moto2)
09:40 – 10:00 Warm Up (MotoGP)
 
12:00 Futam (Moto3)
13:20 Futam (Moto2)
15:00 Futam (MotoGP)
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: