Jegyek

Futamelőzetes – Assen

Superbike
Futamelőzetes – Assen
2013.04.25. 10:25
Április utolsó hétvégéjén a Superbike világbajnokság idei harmadik nagydíjára kerül majd sor a hollandiai Assenben, ahol bizonyára izgalmas versenyek és küzdelmek elébe nézünk.
 
A hollandiai Assent a motorsport szentélyeként is szokták emlegetni, hiszen egy valóban legendás és egyben történelmi versenyhelyszínről beszélünk, amely már 1992 óta van jelen a Superbike versenynaptárásban. Hozzá kell tenni azonban, hogy az évek során rengeteget változott a holland aszfaltcsík, a jelenlegi formáját pedig 2006-ban nyerte el. Sok versenyző szerint az akkori pályarövidítés (másfél kilométerrel lett kurtább a ring) rosszat tett az aszfaltcsíknak, mivel elveszítette addigi varázsát. Ezen azonban sajnos változtatni már nem lehet, illetve az óriási történelem, ami a Holland nagydíj mögött van, mégiscsak kárpótolja valamennyire a részvevőket és a kilátogatókat. Az asseni pálya egy tipikusan technikásnak mondható ring, amely a versenyzőt, motort és abroncsokat egyaránt próbára teszi. Utóbbit azért mondjuk, mivel kétszer annyi jobbkanyar található Assenben, mint bal, emiatt a gumik jobb oldala értelemszerűen kétszer akkora terhelésnek van kitéve.
 
Különösen oda kell rá figyelni, hogy az első négy forduló, mind jobbos, vagyis a futam kezdeténél a pilótáknak észnél kell lenniük, amikor az ötödik kanyarhoz érnek, nehogy megbosszulja magát a gumijuk bal oldalának alacsony hőmérséklete. Assenben a motorerő nem feltétlenül döntő (a leghosszabb egyenes 487 méter hosszú) sokkal inkább a jó kanyarsebesség, kigyorsítás, lendületesség az, amivel sokat lehet nyerni. A pálya legizgalmasabb részének a tizenhat, tizenhét és tizennyolcas kanyar alkotta sikánt neveznénk, amely a célegyenesre vezeti rá a versenyzőket. Egy szoros befutó esetén ugyanis adott esetben nem mindennapi dolgokat láthatunk az asseni ring ezen részén. Ami még Assennal kapcsolatban felteszi az „i-re” a pontot az az időjárás, hiszen az eső és a rossz idő mindig benne van a pakliban.
Hossz:4.542 m
Leghosszabb egyenes 487 m
Szélesség: 14 m
Balkanyarok: 6
Jobbkanyarok: 12
Építve: 1955
 
Superbike
 
Nem túlzás azt mondani, hogy az aragon nagydíj futamainak eredményei bizonyos szempontból nagy meglepetést okoztak, hiszen a legutóbbi két viadalt Chaz Davies nyerte. Az angol versenyző ugyan a harmadik helyről vágott neki a spanyolországi versenyeknek, azonban aligha tartották esélyesnek a futamgyőzelmekre. Ezzel a BMW gyári alakulatának pilótája felzárkózott a pontverseny második helyére Sylvain Guintoli mögé, aki eddig idén még másodiknál rosszabb sosem volt. A francia motoros Phillip Island-en egy győzelmet és a második pozíciót gyűjtött be, míg Aragonban mindkétszer az első helyen célba érő Davies mögött intették le. Az apriliás ennek a kiegyensúlyozott teljesítményének köszönhetően húsz pont előnnyel vezeti a pontversenyt, sőt a tabella harmadik helyén álló csapattársával szemben negyven egységgel húzott el.
 
Guintoli tovább menetelhet Assenben

Egy évvel ezelőtt Guintoli képes volt Assenben az első versenyt megnyerni, a második viadalon pedig Jonathan Rea mögött a második helyen ért célba, így akár az 50-ra rajtszámmal versenyző pilótát mondhatnánk a hétvége fő esélyesének. Ne felejtsük viszont el, hogy Davies Aragonban bizonyára vérszemet kapott, amiből adódóan a BMW csapat másik motorosa, a vállsérülésével bajlódó Melandri is mihamarabb bizonyítanak és akkor még nem is beszéltünk Lavertyről, aki legutóbb egyetlen pontot sem szerzett. A fekete ló szerepében díszeleghet viszont Carlos Checa és Jonathan Rea, hiszen mindkettejüknek megvan a gyorsasága ahhoz, hogy futamot nyerjenek és jól szerepeljenek, de eddig nem igazán jött ki nekik a lépés. Az Alstare Ducati nemrég egy jerezi teszttel hangolt Assenre, amely a hírek szerint jól sikerült az alakulatnak, míg a Pata „Tan Kate” Hondának hazai pálya a hollandiai, így bennük már csak emiatt is a szokásosnál nagyobb a motiváció.
 
Supersport
 
A 600-as kategóriát illetően magyar szempontból az egyik legfontosabb hír, hogy Tóth Imre sajnos nem tud rajthoz állni Assenben, mivel a Racing Team Tóth versenyzője még az aragon verseny első körében bukott és eltörte a kulcscsontját. A 10-es rajtszámmal versenyző pilóta azóta már túl van egy a gyógyulását elősegítő műtéten és itthon végez rehabilitációs munkát, amely lehetővé teszi majd, hogy a negyedik fordulón, Monzában már rajthoz állhasson. Ezúttal tehát a Supersportban Németh Balázsért és Talmácsi Gáborért szoríthatunk majd, akik számára szintén elég pechesen indult a szezon. Először is mindkét versenyző megsérült Ausztráliában, így a szezonnyitót kapásból ki kellett hagyniuk, Talma pedig az előző versenyen Tóth Imihez hasonlóan már az első körben bukott. A magyarok közül így Németh Balázs tudta egyedül teljesíteni az év második futamát, amely során nagyszerű teljesítményt nyújtva, a 33. helyről rajtolva végül is a 16. pozícióban intették le.
 
A Supersport újonca, Michael van der Mark az eddig látottak alapján akár a győzelemre is esélyes lehet hazai pályán

Ezúttal Németh pontszerző helyen végezne, míg Talmácsi igei első futamán célba érne, ráadásul olyan helyen, ahová az előszezon és az edzések alapján prognosztizálták A győzelem az eddig látottak alapján valószínűleg ismét a kawasakisok között dől majd el, hiszen a szezonnyitót Sofuoglu, Aragont pedig Foret nyerte, azonban ne feledkezzünk meg róla, hogy a kimondottan technikás asseni ring feküdhet a nagyszerűen debütáló Michael van der Marknak. Arról már nem is beszélve, hogy a Pata Honda holland motorosa hazai közönség előtt gurul majd pályára, ami kétségkívül extra lökést ad majd a fiatal tehetségnek. Van der Mark Ausztráliában harmadik, legutóbb pedig második lett, egyszóval az eddigi tendencia alapján most már csak a győzelem van hátra neki a sorban.

Végül, de nem utolsó sorban, ne felejstük el, hogy a Superstock1000-ben Győrfi Alenért, a European Junior Cup-ban pedig Sebestyén Péterért és Bódis Richárdért szoríthatunk még a hétvégén.
 
Zásáként tekintsük át a hétvége menetrendjét:

Péntek (2013. április 26.)
 
10:00 – 10:45 Első szabadedzés (Supersport)
11:00 – 11:30 Első szabadedzés (Superstock 1000)
11:45 – 12:30 Első szabadedzés (Superbike)
 
13:45 – 14:30 Első időmérő (Supersport)
14:45 – 15:15 Első időmérő (Superstock 1000)
15:30 – 16:15 Első Időmérő (Superbike)

 
Szombat (2013. április 27.)
 
09:00 – 09:30 Második szabadedzés (Superstock 1000)
09:45 – 10:30 Második Időmérő (Superbike)
10:45 – 11:30 Második szabadedzés (Supersport)
12:30 – 13:15 Második szabadedzés (Superbike)
 
15:00 – 15:50 Superpole (Superbike)
16:05 – 16:50 Második Időmérő (Supesport)
17:05 – 17:35 Második Időmérő (Superstock 1000)

 
Vasárnap (2013. április 28.)
 
09:00 – 09:10 Warm Up (Superstock 1000)
09:20 – 09:35 Warm Up (Superbike)
09:45 – 10:00 Warm Up (Supersport)
 
10:30 Futam (Superstock 1000)
12:00 Első Futam (Superbike)
13:30 Futam (Supersport)
15:30 Második Futam (Superbike)
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: