Jegyek

Futamelőzetes – Assen

Superbike
Futamelőzetes – Assen
2013.04.25. 10:25
Április utolsó hétvégéjén a Superbike világbajnokság idei harmadik nagydíjára kerül majd sor a hollandiai Assenben, ahol bizonyára izgalmas versenyek és küzdelmek elébe nézünk.
 
A hollandiai Assent a motorsport szentélyeként is szokták emlegetni, hiszen egy valóban legendás és egyben történelmi versenyhelyszínről beszélünk, amely már 1992 óta van jelen a Superbike versenynaptárásban. Hozzá kell tenni azonban, hogy az évek során rengeteget változott a holland aszfaltcsík, a jelenlegi formáját pedig 2006-ban nyerte el. Sok versenyző szerint az akkori pályarövidítés (másfél kilométerrel lett kurtább a ring) rosszat tett az aszfaltcsíknak, mivel elveszítette addigi varázsát. Ezen azonban sajnos változtatni már nem lehet, illetve az óriási történelem, ami a Holland nagydíj mögött van, mégiscsak kárpótolja valamennyire a részvevőket és a kilátogatókat. Az asseni pálya egy tipikusan technikásnak mondható ring, amely a versenyzőt, motort és abroncsokat egyaránt próbára teszi. Utóbbit azért mondjuk, mivel kétszer annyi jobbkanyar található Assenben, mint bal, emiatt a gumik jobb oldala értelemszerűen kétszer akkora terhelésnek van kitéve.
 
Különösen oda kell rá figyelni, hogy az első négy forduló, mind jobbos, vagyis a futam kezdeténél a pilótáknak észnél kell lenniük, amikor az ötödik kanyarhoz érnek, nehogy megbosszulja magát a gumijuk bal oldalának alacsony hőmérséklete. Assenben a motorerő nem feltétlenül döntő (a leghosszabb egyenes 487 méter hosszú) sokkal inkább a jó kanyarsebesség, kigyorsítás, lendületesség az, amivel sokat lehet nyerni. A pálya legizgalmasabb részének a tizenhat, tizenhét és tizennyolcas kanyar alkotta sikánt neveznénk, amely a célegyenesre vezeti rá a versenyzőket. Egy szoros befutó esetén ugyanis adott esetben nem mindennapi dolgokat láthatunk az asseni ring ezen részén. Ami még Assennal kapcsolatban felteszi az „i-re” a pontot az az időjárás, hiszen az eső és a rossz idő mindig benne van a pakliban.
Hossz:4.542 m
Leghosszabb egyenes 487 m
Szélesség: 14 m
Balkanyarok: 6
Jobbkanyarok: 12
Építve: 1955
 
Superbike
 
Nem túlzás azt mondani, hogy az aragon nagydíj futamainak eredményei bizonyos szempontból nagy meglepetést okoztak, hiszen a legutóbbi két viadalt Chaz Davies nyerte. Az angol versenyző ugyan a harmadik helyről vágott neki a spanyolországi versenyeknek, azonban aligha tartották esélyesnek a futamgyőzelmekre. Ezzel a BMW gyári alakulatának pilótája felzárkózott a pontverseny második helyére Sylvain Guintoli mögé, aki eddig idén még másodiknál rosszabb sosem volt. A francia motoros Phillip Island-en egy győzelmet és a második pozíciót gyűjtött be, míg Aragonban mindkétszer az első helyen célba érő Davies mögött intették le. Az apriliás ennek a kiegyensúlyozott teljesítményének köszönhetően húsz pont előnnyel vezeti a pontversenyt, sőt a tabella harmadik helyén álló csapattársával szemben negyven egységgel húzott el.
 
Guintoli tovább menetelhet Assenben

Egy évvel ezelőtt Guintoli képes volt Assenben az első versenyt megnyerni, a második viadalon pedig Jonathan Rea mögött a második helyen ért célba, így akár az 50-ra rajtszámmal versenyző pilótát mondhatnánk a hétvége fő esélyesének. Ne felejtsük viszont el, hogy Davies Aragonban bizonyára vérszemet kapott, amiből adódóan a BMW csapat másik motorosa, a vállsérülésével bajlódó Melandri is mihamarabb bizonyítanak és akkor még nem is beszéltünk Lavertyről, aki legutóbb egyetlen pontot sem szerzett. A fekete ló szerepében díszeleghet viszont Carlos Checa és Jonathan Rea, hiszen mindkettejüknek megvan a gyorsasága ahhoz, hogy futamot nyerjenek és jól szerepeljenek, de eddig nem igazán jött ki nekik a lépés. Az Alstare Ducati nemrég egy jerezi teszttel hangolt Assenre, amely a hírek szerint jól sikerült az alakulatnak, míg a Pata „Tan Kate” Hondának hazai pálya a hollandiai, így bennük már csak emiatt is a szokásosnál nagyobb a motiváció.
 
Supersport
 
A 600-as kategóriát illetően magyar szempontból az egyik legfontosabb hír, hogy Tóth Imre sajnos nem tud rajthoz állni Assenben, mivel a Racing Team Tóth versenyzője még az aragon verseny első körében bukott és eltörte a kulcscsontját. A 10-es rajtszámmal versenyző pilóta azóta már túl van egy a gyógyulását elősegítő műtéten és itthon végez rehabilitációs munkát, amely lehetővé teszi majd, hogy a negyedik fordulón, Monzában már rajthoz állhasson. Ezúttal tehát a Supersportban Németh Balázsért és Talmácsi Gáborért szoríthatunk majd, akik számára szintén elég pechesen indult a szezon. Először is mindkét versenyző megsérült Ausztráliában, így a szezonnyitót kapásból ki kellett hagyniuk, Talma pedig az előző versenyen Tóth Imihez hasonlóan már az első körben bukott. A magyarok közül így Németh Balázs tudta egyedül teljesíteni az év második futamát, amely során nagyszerű teljesítményt nyújtva, a 33. helyről rajtolva végül is a 16. pozícióban intették le.
 
A Supersport újonca, Michael van der Mark az eddig látottak alapján akár a győzelemre is esélyes lehet hazai pályán

Ezúttal Németh pontszerző helyen végezne, míg Talmácsi igei első futamán célba érne, ráadásul olyan helyen, ahová az előszezon és az edzések alapján prognosztizálták A győzelem az eddig látottak alapján valószínűleg ismét a kawasakisok között dől majd el, hiszen a szezonnyitót Sofuoglu, Aragont pedig Foret nyerte, azonban ne feledkezzünk meg róla, hogy a kimondottan technikás asseni ring feküdhet a nagyszerűen debütáló Michael van der Marknak. Arról már nem is beszélve, hogy a Pata Honda holland motorosa hazai közönség előtt gurul majd pályára, ami kétségkívül extra lökést ad majd a fiatal tehetségnek. Van der Mark Ausztráliában harmadik, legutóbb pedig második lett, egyszóval az eddigi tendencia alapján most már csak a győzelem van hátra neki a sorban.

Végül, de nem utolsó sorban, ne felejstük el, hogy a Superstock1000-ben Győrfi Alenért, a European Junior Cup-ban pedig Sebestyén Péterért és Bódis Richárdért szoríthatunk még a hétvégén.
 
Zásáként tekintsük át a hétvége menetrendjét:

Péntek (2013. április 26.)
 
10:00 – 10:45 Első szabadedzés (Supersport)
11:00 – 11:30 Első szabadedzés (Superstock 1000)
11:45 – 12:30 Első szabadedzés (Superbike)
 
13:45 – 14:30 Első időmérő (Supersport)
14:45 – 15:15 Első időmérő (Superstock 1000)
15:30 – 16:15 Első Időmérő (Superbike)

 
Szombat (2013. április 27.)
 
09:00 – 09:30 Második szabadedzés (Superstock 1000)
09:45 – 10:30 Második Időmérő (Superbike)
10:45 – 11:30 Második szabadedzés (Supersport)
12:30 – 13:15 Második szabadedzés (Superbike)
 
15:00 – 15:50 Superpole (Superbike)
16:05 – 16:50 Második Időmérő (Supesport)
17:05 – 17:35 Második Időmérő (Superstock 1000)

 
Vasárnap (2013. április 28.)
 
09:00 – 09:10 Warm Up (Superstock 1000)
09:20 – 09:35 Warm Up (Superbike)
09:45 – 10:00 Warm Up (Supersport)
 
10:30 Futam (Superstock 1000)
12:00 Első Futam (Superbike)
13:30 Futam (Supersport)
15:30 Második Futam (Superbike)
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
 
race.com
 
Kövess minket!
youtubefacebooktwitterrss

VR46 shop
Pálya információ
MotoGPSuperbikeWTCC
2017. Április 09. 21:00
Argentin Nagydíj
Autódromo Termas de Río Hondo

Épült: 2008
Teljes hossza: 4805m
Szavazás
Hányadik helyen végez a WTCC 2017-es szezonjában Michelisz Norbert?
Világbajnok lesz!
Épp csak lemarad a vb-címről, második lesz.
Harmadik lesz, megszerezve hazánk első vb-dobogóját.
Megismétli tavalyi negyedik helyét.
Csak az ötödik helyen végez.
Hatodik vagy annál rosszabb pozícióban zár.
VB Ranglista
MotoGPSuperbikeSupersportWTCC
Poz.PilótaMárkaPont
1.M. VinalesYamaha25
2.A. DoviziosoDucati20
3.V. RossiYamaha16
4.M. MarquezHonda13
5.D. PedrosaHonda11
6.A. EspargaroAprilia10
7.S. ReddingDucati9
8.J. MillerHonda8
9.A. RinsSuzuki7
10.J. FolgerYamaha6
Formula.hu hírek
Tesztmotor.hu hírek
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika:

Runtime: 85,90ms