Jegyek

Futamelőzetes – Assen

MotoGP
Futamelőzetes – Assen
2012.06.25. 12:55
A hétvégén kerül megrendezésre a legendás Holland nagydíj, amely ha másról nem is, két dologról biztosan híres: A futamokat szombaton tartják, illetve az asseni viadal az egyetlen a MotoGP versenynaptárában, amely 1949 óta egyszer sem maradt el.
 
A hollandiai Assent a motorsport szentélyeként is szokták emlegetni, hiszen egy valóban legendás és egyben történelmi versenyhelyszínről beszélünk, amely már ősidők óta jelen van a MotoGP versenynaptárásban. Hozzá kell tenni azonban, hogy az évek során rengeteget változott a holland aszfaltcsík, a jelenlegi formáját pedig 2006-ban nyerte el. Sok versenyző szerint az akkori pályarövidítés (másfél kilométerrel lett kurtább a ring) rosszat tett az aszfaltcsíknak, mivel elveszítette addigi varázsát. Ezen azonban sajnos változtatni már nem lehet, illetve az óriási történelem, ami a Holland nagydíj mögött van, mégiscsak kárpótolja valamennyire a részvevőket és a kilátogatókat. Az asseni pálya egy tipikusan technikásnak mondható ring, amely a versenyzőt, motort és abroncsokat egyaránt próbára teszi. Utóbbit azért mondjuk, mivel kétszer annyi jobbkanyar található Assenben, mint bal, emiatt a gumik jobb oldala értelemszerűen kétszer akkora terhelésnek van kitéve.
 
Különösen oda kell rá figyelni, hogy az első négy forduló, mind jobbos, vagyis a futam kezdeténél a pilótáknak észnél kell lenniük, amikor az ötödik kanyarhoz érnek, nehogy megbosszulja magát, hogy a gumijuk bal oldalának az alacsony hőmérséklet miatt jóval kisebb a tapadása. Assenben a motorerő nem feltétlenül döntő (a leghosszabb egyenes 487 méter hosszú) sokkal inkább a jó kanyarsebesség és kigyorsítás az, amivel sokat lehet nyerni. A pálya legizgalmasabb részének a tizenhat, tizenhét és tizennyolcas kanyar alkotta sikánt neveznénk, amely a célegyenesre vezeti rá a versenyzőket. Egy szoros befutó esetén ugyanis adott esetben nem mindennapi dolgokat láthatunk az asseni ring ezen részén. (Emlékezzünk csak vissza Edwards és Hayden 2006-os csatájára, vagy éppen Bautista és Aoyama 2009-es küzdelmére a 250-ből.) Ami még Assennal kapcsolatban felteszi az „i-re” a pontot az az időjárás, hiszen az eső és a rosszidő, valamint az nagy meleg és szárazság is mindig benne van a pakliban.
 
Hossz: 4.542 m
Leghosszabb egyenes 487 m
Szélesség: 14 m
Balkanyarok: 6
Jobbkanyarok: 12
Építve: 1955
 
Moto3
 
A siloverstone-i diadalának köszönhetően immáron Maverick Vinales vezeti a bajnoki pontversenyt a legkisebb géposztályban, igaz mindössze két ponttal a második helyen álló Sandro Cortese előtt. Az összetettet figyelembe véve tehát nem változott nagyon a helyzet, mely szerint az előbb említett spanyol és német motoros párharcáról szól az idei év a Moto3-ban. Ahogyan azt korábban is említettük már, a feltétlen gyorsaság Vinales-nél van, hiszen az elmúlt hat versenyből hármat megnyert, viszont a kiegyensúlyozott teljesítmény Sandro Cortese mellett szól, aki ugyan csak egyszer győzött, de ellenfelével szemben még egyszer sem nullázott, illetve eggyel többször állhatott fel a dobogóra. Mindkét versenyzőnek tehát megvan a maga erőssége és gyengesége, amelyek közül utóbbit bizonyára Vinales és Cortese is ki akarja küszöbölni.
Az összetett élén továbbra is Cortese (jobbra) és Vinales viaskodik egymással

A mérleg nyelve kétségkívül azon pilóta irányába fog elmozdulni, amelyiknek előbb sikerül erősítenie. Cortese-nek futamokat kellene nyernie, miközben Vinales ebben a kiélezett helyzetben nem engedhet meg magának több olyan hibát, mint Le Mans-ban. Az összetett állása miatt most az Avintia versenyzőjénél a labda, azonban egyáltalán nem nyugodhat meg, hiszen a két pont, amivel vezet, szinte semmi. Mindezeken felül ne feledkezzünk meg azokról a versenyzőkről sem, akik egy-egy jó eredménynek köszönhetően könnyen megkeverhetik a kártyákat és a világbajnoki esélyesek egyikét hátráltathatják, miközben a másik felet segítik. Ilyen „fekete ló” lehet a hétvégén Luis Salom (Már Silverstone-ban is jól ment, illetve tavaly a 125-ösök között második lett Assenben) Efren Vasquez, Danny Kent, Romano Fenati, vagy éppen Alexis Masbou.
 
Moto2
 
Akárcsak a versenyek, úgy a világbajnokság is elég nyitottnak mondható a középső kategóriában, hiszen három (ha nem négy) pilóta is esélyes a végső győzelemre, legalábbis a dolgok jelen állása szerint. A pontversenyt ugyan Marquez vezeti, de ne feledjük, hogy Estoril óta nem tudott győzni, miközben három fő riválisa közül (Iannon, Lüthi, Espargaro) ezt mindenki megtette. Le Mans-ban Lüthi, Catalunyában Iannone, Silverstone-ban pedig Pol Espargaro állhatott fel a dobogó legfelső fokára. Ami azt illeti ez alaposan össze is rázta a pontverseny élmezőnyét, hiszen az első három helyen álló versenyző mindössze hat egységen belül van. Assen ez könnyen megváltozhat, mivel az elmúlt évek eredményei alapján Marquez-nek kimondottan fekszik a holland aszfaltcsík.
  Négyen (sorrendben: Iannone, Lüthi, Marquez, Espargaro) harcban a Moto2-es bajnoki címért

A spanyol versenyző 2010-ben a 125-ösök között, tavaly pedig a Moto2-ben tudott győzni Assenben, azonban ami azt illeti a vb-éllovas ellenfeleit sem kell félteni: Iannone 2010-ben itt szerezte meg második Moto2-es diadalát, amikor is Lüthi a harmadik volt, míg Pol Espargaro a 125-ben dobogós volt ugyanebben az esztendőben. Úgy néz ki tehát, hogy minden adott egy jó küzdelemhez, amiben minimum négy versenyző küzdene meg az első helyért, hacsak nem csatlakozik hozzájuk mondjuk Smith, Redding, vagy esetleg valaki más. Egy éve például a félig száraz, félig esős körülmények között Bradley Smith kimondottan jól ment Assenben és a harmadik pozícióban ért célba, így elképzelhető, hogy az angol motoros pont ezen a pályán támad majd fel.
 
MotoGP
 
A királykategóriában a legfőbb kérdés talán az, hogy vajon sikerül-e Casey Stonernek megújulnia és Jorge Lorenzo előtt zárni az asseni viadalt. Az utóbbi időben többen is kétségbe vonták az ausztrál motivációját a szezon hátralévő részével kapcsolatban, mondván, hogy amióta bejelentette a visszavonulását kissé érdektelenül áll a versenyzéshez, azonban ezt nem lehet egyértelműen a kijelenteni. A Hondának ugyanis továbbra is elég komoly problémái vannak az ún. „chattering” jelenség miatt, ami nem csak Stonert, de Pedrosát is hátráltatja versenyről versenyre. Azt nem lehet előre megmondani, hogy a Assenben ez mennyire nyomja majd rá a bélyegét a regnáló világbajnok teljesítményére, de az biztos, hogy a Hondánál majdnem mindennek stimmelnie kell ahhoz, hogy legyőzzék Lorenzót és a Yamahát.
 
Vajon Stoner ezúttal képes lesz felvenni a kesztyűt Lorenzóval?

A megszokott hármason kívül (Lorenzo, Stoner, Pedrosa), négy olyan versenyező is van (Crutchlow, Dovi, Spies, Bautista), akik az elmúlt versenyeken nyújtott teljesítményük alapján könnyen lehetnek a hétvége meglepetésemberei. Sajnos a gyári Ducati versenyzőit nemigen sorolhatjuk ide, hiszen az olasz márka továbbra is keményen küzd azért, hogy egyáltalán a Tech3 versenyzőivel fel tudják venni a harcot, nemhogy az élmenőkkel. Persze egy esetleges esős viadal könnyen megkeverheti a lapokat, akárcsak Le Mans-ban, azonban erre vajmi kevés az esély, mivel huszonkilenc és harmincegy fok körüli hőmérsékletet és száraz időt mondanak a hétvégére.
 
Végezetül tekintsük át a hétvége menetrendjét, ami jelentősen eltér a szokásostól, hiszen a hagyományos időrendhez képest minden egy nappal korábban kerül megrendezésre.
 
Csütörtök (2012. június 28.)
 
09:15 – 09:55 Első szabadedzés (Moto3)
10:10 – 10:55 Első szabadedzés (MotoGP)
11:10 – 11:55 Első szabadedzés (Moto2)
 
13:15 – 13:55 Második szabadedzés (Moto3)
14:10 – 14:55 Második szabadedzés (MotoGP)
15:10 – 15:55 Második szabadedzés (Moto2)
 
Péntek (2012. június 29.)
 
09:15 – 09:55 Harmadik szabadedzés (Moto3)
10:10 – 10:55 Harmadik szabadedzés (MotoGP)
11:10 – 11:55 Harmadik szabadedzés (Moto2)
 
13:00 – 13:40 Időmérő (Moto3)
13:55 – 14:55 Időmérő (MotoGP)
15:10 – 15:55 Időmérő (Moto2)

 
Szombat (2012. június 30.)
 
08:40 – 09:00 Warm Up (Moto3)
09:10 – 09:30 Warm Up (Moto2)
09:40 – 10:00 Warm Up (MotoGP)
 
11:00 Futam (Moto3)
12:20 Futam (Moto2)
14:00 Futam (MotoGP)
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
 
race.com
 
Kövess minket!
youtubefacebooktwitterrss

VR46 shop
Pálya információ
MotoGPSuperbikeWTCC
2017. Április 09. 21:00
Argentin Nagydíj
Autódromo Termas de Río Hondo

Épült: 2008
Teljes hossza: 4805m
Szavazás
Hányadik helyen végez a WTCC 2017-es szezonjában Michelisz Norbert?
Világbajnok lesz!
Épp csak lemarad a vb-címről, második lesz.
Harmadik lesz, megszerezve hazánk első vb-dobogóját.
Megismétli tavalyi negyedik helyét.
Csak az ötödik helyen végez.
Hatodik vagy annál rosszabb pozícióban zár.
VB Ranglista
MotoGPSuperbikeSupersportWTCC
Poz.PilótaMárkaPont
1.M. VinalesYamaha25
2.A. DoviziosoDucati20
3.V. RossiYamaha16
4.M. MarquezHonda13
5.D. PedrosaHonda11
6.A. EspargaroAprilia10
7.S. ReddingDucati9
8.J. MillerHonda8
9.A. RinsSuzuki7
10.J. FolgerYamaha6
Formula.hu hírek
Tesztmotor.hu hírek
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika:

Runtime: 95,65ms