Jegyek

Futamelőzetes – Argentína: Új pályán startol a...

WTCC
Futamelőzetes – Argentína: Új pályán startol a tengerentúli idény
2013.07.29. 16:52
Az idei túraautó-világbajnokság nyolcadik, egyben első tengerentúli fordulóját rendezik Argentínában az előttünk álló hétvégén. Ráadásul a mezőny az öthetes nyári szünetet követően egy teljesen ismeretlen aszfaltcsíkra látogat: a Termas de Río Hondo versenypálya első jelentős nemzetközi viadalát rendezi augusztus elején.
 
Péntekről vasárnapig újra felbőgnek a WTCC-s autók motorjai, a portói hétvégét követő öthetes nyári szünet ugyanis a végéhez ér, s következik a sorozat történetének első argentin fordulója. Idén ez már a második alkalom, hogy a mezőny egy számára teljesen ismeretlen országban és pályán versenyez: június elején a Moscow Raceway debütált a kalendáriumban mint első oroszországi versenyhelyszín.
 
A Termas de Río Hondo névre hallgató aszfaltcsík 2008-ban épült, majd egy évvel ezelőtt átesett egy komolyabb átalakításon, amely során elnyerte jelenlegi 4,8 kilométeres hosszát. Eddig a Buenos Airestől nagyságrendileg 1300 km-re fekvő pálya jobbára nemzeti motor- és autóversenyek házigazdája volt, így a hétvégi WTCC-viadal az első nemzetközi sportesemény lesz itt. A helyszín egyébként a brazil Curitiba helyett került be a naptárba, s jövőre a tervek szerint már a MotoGP mezőnye is összeméri tudását a Santiago del Estero tartományban található pályán.
A Termas de Río Hondo vonalvezetése
 
Mivel ez lesz a túraautó-világbajnokság első fellépése a helyszínen, a múlt eredményei alapján nem tudunk az erőviszonyokra következtetni, a pályacsík alapján azonban a célegyenest követő hosszú egyenes és az elnyújtott kanyarok inkább a Chevrolet fölényét ígérik. Az amerikai márka legjobbja, a világbajnoki pontversenyt bődületes előnnyel vezető Yvan Muller egyébként itt még semmiképp nem nyerheti meg a trófeát, de kerülhet olyan helyzetbe, hogy a következő, sonomai állomáson már bebiztosítsa a címét.
 
Ami a Chevy-k ellen szólhat, az a súlykompenzációs rendszer, ezen a hétvégén ugyanis összes riválisukhoz képest legalább negyven kilóval nehezebbek lesznek az autóik: a Honda, a BMW, a SEAT a gyári alapértéken fog indulni, míg a LADA továbbra is a minimumsúlyon. Ez jelenthet némi előnyt számukra, bár az eddigi tapasztalatok alapján az ezzel szerzett előny kevésnek tűnik a Chevrolet ellen.
Reméljük, a Zengő Motorsport és Michelisz Norbi az új pályákon tőlük megszokott remek eredményeket érik majd el
 
Ami a magyar csapatot, a Zengő Motorsportot illeti: remélhetőleg a Portóban alaposan megsérült kocsi épségben megérkezik Argentínába, s ott ismét az eddig látott teljesítményre lesz majd képes. Michelisz Norbert és alakulata egyébként szenzációsan szokott teljesíteni azokon a pályákon, ahova először látogat a mezőny: tavaly Szlovákiában pole pozíciót szereztek, Sonomában mindkét futamon dobogón zártak, idén pedig Moszkvában a szezon legjobb eredményét elérve egy harmadik és egy ötödik hellyel gazdagodtak. Joggal bízhatunk tehát abban, hogy Norbi és a zengősök újabb remek eredményekkel örvendeztetnek meg minket.
 
A hazai közönségnek is lesz kiért szorítania: a „Pechito” becenévre hallgató José María López a Wiechers-Sport BMW-jével fog indulni a hétvégén. A kocsi képességeit ismerve csodákra nem kell számítani tőle, ugyanakkor a kezdetben jelenthet számára előnyt, hogy ismeri a vonalvezetést, s jó néhány futamot teljesített már rajta a nemzeti bajnokságokban.
 
Az argentin WTCC-hétvége menetrendje ITT található.
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: