Jegyek

Futamelőzetes – Argentína

WTCC
Futamelőzetes – Argentína
2014.07.29. 02:02
Tavalyhoz hasonlóan idén is Argentínában kezdődik a WTCC tengerentúli szezonja, zsinórban másodszor látogat a mezőny a Termas de Río Hondo névre keresztelt pályára. Hathates szünet után csap össze ismét López, Muller, Tarquini, Huff és a többiek – többek közt Michelisz Norbi is a Zengő Motorsport színeiben.
 
A pálya 2007-ben épült, de már 2012-ben átépítésre került az olasz Jarno Zaffelli tervei alapján. Eredetileg már 2013-ban is vendégül látta volna a MotoGP mezőnyét, de politikai okokból ez idén tavaszra tolódott. Így viszont tavalyi debütálásával a WTCC lett az első nemzetközi széria, amely látogatást tett a Buenos Airestől 1300 km-re fekvő aszfaltcsíkon, addig jobbára csak dél-amerikai szériák tették tiszteletüket rajta. A két évvel ezelőtti rekonstrukció óta egy kör alatt 4805 métert tesznek meg a pilóták, ennek nagy része egyenes, vagy gyors, elnyújtott kanyar, az első és a negyedik kanyar pedig kiváló helyszín az előzésekhez. Apropó rekonstrukció, a MotoGP futamhoz kapcsolódva jelentősen felújították a pálya létesítményeit, így ilyen téren minden bizonnyal kellemes meglepetésben lesz része a mezőnynek.
Ezúttal is a három Citroën lesz a legesélyesebb a győzelemre
 
A tavalyi verseny minden bizonnyal emlékezetes marad mindenkinek: ez volt az a futam, ahol José María López berobbant a köztudatba, és a Wiechers-Sport lesajnált BMW-jét beugróként rögtön győzelemre vezette. Idénre nagyot változott a helyzet Pechitóval: ezúttal a pontverseny éllovasaként érkezik szülőhazájában, és talán mondani se kell, minden esélye megvan a tavalyi elsősége megismétlésére. Persze ezúttal sem sétakocsikázásban lesz része, Mullernek sürgősen bele kell húznia a pontgyűjtésbe, ha 39 egységnyi hátrányát le akarja faragni a szezon végéig, Loeb pedig egy jó rajthelyről indulva képes lehet a győzelemre. 
Reméljük legalább olyan jól sikerül majd Zengőék hétvégéje mint tavaly
 
Igen nagy meglepetés lenne, ha a három Citroënen kívül (Ma Qing Hua ezúttal nem ül autóba) bárki más harcban lenne a győzelemért. A Honda ugyan kihasználta a nyári szünetet, és rendeztek egy négynapos privát tesztet, de ez már inkább a jövő szezonnak szólt, azt még nem tudni, erre a futamra kerül-e újdonság az autókba, és ha igen, akkor mennyi. A Ladánál már az új Vestát várják (nameg ennek a rémálomszerű szezonnak a végét), az RML pedig nincs abban az anyagi helyzetben, hogy fejlesztéseket eszközöljön az autókon. Természetesen ezúttal is ott lesz Michelisz Norbi és a Zengő Motorsport, és reméljük, hogy a Spában tapasztalt pozitív változások tartósak maradnak, és most hétvégén még közelebb tudnak kerülni a gyári Hondákhoz, valamint a többi riválishoz.

A hétvége menetrendje itt érhető el.
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: