Jegyek

Futamelőzetes – Aragón

MotoGP
Futamelőzetes – Aragón
2014.09.22. 18:40
A MotoGP szempontjából újabb versenyhétvége elé nézünk ezen a héten, ugyanis most rendezik majd az idei 14. nagydíjat. A versenynaptár harmadik spanyol állomása, Aragón következik. Időeltolódással ezúttal nem kell számolnunk, így a megszokottnak mondható menetrend szerint zajlanak majd az események.
 
Lepd meg magad vagy a párod eredeti MotoGP-s és Valentino Rossi-s termékekkel! Gyere és válogass kiváló minőségű raktárkészletünkből! Nálunk mindent megtalálsz: kulcstartók, matricák, ruházati termékek és kiegészítők, kedvező áron! (x)

A Motorland Aragón pálya ad otthont az előttünk álló hétvégén a MotoGP 2014-es kiírásának 14. nagydíjának. A szóban forgó aszfaltcsík a kalendárium egyik legmodernebb helyszíne. A 2009-ben épült komplexum 2010-től látja vendégül a világ legrangosabb motoros sorozatát. Bár a kora miatt a pálya még nem rendelkezik nagy múlttal, több emlékezetes futamot is láthattunk már rajta, vonalvezetése igen izgalmas, a sikánok, a gyors és lassú kanyarok, az emelkedők és lejtők mind-mind fokozzák a versenyzők és a közönség élményét.

A MotoGP-ben más pályarajz alapján járják körbe a ringet, mint például a Superbike-ban. A kettő csupán az utolsó traktusban tér el egymástól, a Superbike-osok kettővel többször váltanak irányt a leghosszabb egyenes után. A MotoGP 5078 méteres körét összesen 17 kanyar tarkítja, amiből 10 balos, 7 pedig jobbos. A leghosszabb egyenes 968 méter hosszú, ráadásul lejtős, tehát igen szép végsebességet lehet elérni Aragónban, tavaly Stefan Bradl 341.6 km/órával volt a leggyorsabb a mezőnyben. A pálya átlagosan 15 méter széles, ez kombinálva néhány kemény féktávval remek előzési lehetőséget ad a motorosoknak.  
 
Technikai szempontból igazi kihívás minden csapatnak ez a helyszín a pálya változatossága miatt. Aragónban a megszokottnál is nagyobb stabilitásra van szükség, ezért nagyon fontos a motorok egyensúlyának beállítása. Az elektronika is rengeteget segíthet egy-egy pilótán. Az aszfaltcsík nem tipikusan gumigyilkos, de nagyon fontos például, hogy az utolsó kanyarban hogyan tapadnak az abroncsok, mivel egy elég gyors kanyarról beszélünk, szoros befutónál akár ez is dönthet, tehát nagyon fontos, ki milyen tapadást tud kicsikarni a gumi széléből.
Lehetséges egy újabb Yamaha 1-2?
 
Spanyol helyszín révén hatalmas lesz a bizonyítási vágy az egész Repsol Hondában. Marc Marquez misanói hibáját kozmetikázná, míg Dani Pedrosa tavalyi esését (amiben nagyban közrejátszott, hogy összeért csapattársával), valamint lehetőséget kap arra, hogy most ő használja ki a hazai közönség bíztatását, és válaszolhasson Valentino Rossinak az összetett második helyéért folyó küzdelemben. Ebbe nyilván bele fog majd szólni a másik érintett, valamint csapattársa, Jorge Lorenzo is, akik legutóbb idén először kaparintották meg csapatuknak az első két helyet. A Yamaha fejlesztései beérni látszanak, így nagyon nehéz konkrét esélyest kiemelni ebből a nagy négyesből.
 
Egy másik gyár, a Ducati is határozottan fejlődik, ráadásul ezen a hétvégén megérkezik a GP 14.5, ami még előrébb repítheti Andrea Doviziosót. Láthattuk, hogy a vörösök futamról-futamra közelítették a két japán gyári alakulatot, az új alkatrészek segítségével akár komolyan meg is izzaszthatják őket, ezzel is emelve a futam és a sorozat színvonalát. Hogy ezekbe a küzdelmekbe mennyire fog beleszólni Iannone, az Espargaro fivérek, Smith, vagy akár Hernandez, egyelőre nem tudni, de szinte borítékolható, hogy ők is közel lesznek a tűzhöz (az időmérőn mindenképp).
Egyre jobb a Caterham Suter-Zarco páros
 
A Moto2-ben Tito Rabat nagyszerű formában van, egy hazai jó szereplés esetén több, mint egy futamgyőzelemnyire növelheti előnyét a pontversenyben. Csapattársa, Mika Kallio valószínűleg mindent meg fog majd tenni annak érdekében, hogy ez ne történhessen meg, talán érdemes lenne taktikát váltania, mivel az előző két futamon nem jöttek be a számításai, nem volt képes olyan előnyt kimotorozni, ami a végéig elég lett volna. Számolniuk kell azonban az egyre fejlődő Johann Zarcóval, valamint Maverick Vinalesszel is, valamint a svájci különítmény, Aegerter és Lüthi is bármikor képes lehet robbanni.
A Hondák egyre veszélyesebbek Millerre
 
A legkisebbek között Misanóban volt talán a legeseménytelenebb verseny, ám ez közel sem jelenti azt, hogy így lesz ez majd Aragónban is. Már csak azért sem, mert a tabella eleje sűrűsödött, Alex Marquez és Alex Rins is megközelítette az éllovas Jack Millert, akinek igencsak oda kell figyelnie, különösen, ha azok is jó formába lendülnek, akik mögöttük vannak, Vazquez és Fenati bármire képesek lehetnek, ha minden összeáll náluk. Valamint egy harmadik gyártó, a Mahindra mellett sem mehetünk el szó nélkül, Oliveira dobogót érő helyről esett, a Sissis helyére beugró Migno pedig remek versenyzést mutatott be már második futamán. Egy másik feltörekvő olasz, Bastianini is elképesztő tempóra képes, nem beszélve az idén élete első győzelmét megszerző, tapasztalt Masbouról. Rengeteg tehát az ismeretlen, unatkozni egész biztosan nem fog senki a Moto3-ban. Izguljuk végig együtt ezt a hétvégét is!
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: