Jegyek

Futamelőzetes - Suzuka

WTCC
Futamelőzetes - Suzuka
2012.10.16. 22:37
Az idén fennállása ötvenedik évfordulóját ünneplő Suzuka International Circuit lelátóin bő egy hete Sebastian Vettel győzelmének tapsolhattak a helyi autósport-rajongók, akik abban a szerencsés helyzetben vannak, hogy most hétvégén a Forma-1 után már a túraautó-világbajnokság küzdelmeinek lehetnek szemtanúi.
 
A WTCC legjobbjai kétségtelenül az idei szezon hajrájához érkeztek, a 2012-es bajnokságból már csak három ázsiai versenyhétvége van hátra. Japánban az idei 19. és 20. futamokat rendezik.
 
Suzuka kultikus helyszínnek számít a Forma-1-ben, hiszen számtalan legendás csatát hozott már a nyomvonalával nyolcast formázó ring, több világbajnoki csata is itt dőlt el, és a pilóták szinte kivétel nélkül az egyik kedvencükként tartják számon. Igazi versenypályának tartják lendületes, összetett vonalvezetése miatt, és abból a szempontból is igazi klasszikusnak számít, hogy a szűk bukóterek többsége még ma is kavicsos, hiszen nem a modern kor követelményeinek megfelelően épült.
 
Emiatt azonban még senki sem panaszkodott rá, hagyománya és az élmény, amit - állítólag - jelent a rajta való autózás, minden versenyzőt kárpótol.
 
A pályát a holland Hans Hugenholtz tervei alapján 1962-ben a Honda konszern építtette (ennek a mostani WTCC-futam kapcsán is lesz jelentősége, de erről majd később), és azóta is a japán autógyár tulajdonában áll. A teljes nyomvonalat tekintve 5807 méter hosszú ringet a Honda előszeretettel használta utcai autói fejlesztéséhez is, de a rangos autós és motoros szériák is otthonra leltek Suzukában. A Forma-1-es Japán Nagydíjat 1987 és 2006 között minden évben itt rendezték, majd kétéves szünetet követően 2009 óta ismét állandó tagja lett a sorozatnak.
 
Az F1-es mezőnnyel ellentétben a túraautós pilóták nem a teljes nyomvonalat, hanem csak a nyolcas kisebbik kanyarulatát használják majd. A legendás kanyarok közül így Michelisz Norbiéknak nem lesz alkalmuk átszáguldani a Degneren, a Spoonon, a hajtűkanyaron és a 130R-en, de ez még nem jelenti azt, hogy ne maradna kihívást jelentő pályaszakasz számukra is.
A WTCC a pirossal jelölt nyomvonalat használja majd

A 2248 méter hosszú nyomvonal ránézésre nem túlságosan bonyolult, de a látszat ezúttal is csal. A mini-Suzuka egy roppant gyors ringnek felel meg. A hosszú célegyenest két jobbos kanyarból álló tempós kombináció követi. A WTCC-pilóták így fordulnak rá a három balos és három jobbos kanyar váltakozásából összeálló alsó részre, amit lényegében az S-kanyarok és a Dunlop kanyar alkot. Ezt a részt is nagy sebességgel teljesítheti a mezőny, de ahhoz, hogy ez sikerüljön, nagyon fontos lesz az ívek helyes megválasztása az egymásba fűzött tempós kanyarokban. A túraautós nyomvonal a Dunlop után egy jobbos ívvel fordul vissza a bokszutca bejáratát is magába foglaló részhez, ami után a célegyenesre ráfordító jobbos kanyar előtt már csak egy lassítón kell minél kisebb időveszteséggel átküldeniük az autót a pilótáknak.
 
Az autókat erre a hétvégére egyértelműen a lehető legnagyobb végsebességet garantáló beállításokkal kell majd pályára küldeniük a csapatoknak, és a rázókövek ideális használatánál a futóművek és a gumik összhangja is nagyon hangsúlyos lesz.
 
Szurkolóként persze fanyaloghatnánk is, hogy a rövidítéssel lényegében a suzukai pálya sava-borsát vették el a szervezők, és bár idén újra szó volt róla, hogy a teljes nyomvonalon megy majd a mezőny, a kurtítás mellett ésszerű, és ami még fontosabb, szurkolóbarát érvek szólnak. A WTCC-s autóknak a teljes ring túlságosan hosszú lenne, a szurkolók csak ritkán látnák a kocsikat, és a köridők is nagyon megnőnének. Ez utóbbi ahhoz vezetne, hogy a versenyen roppant módon szétszakadna a mezőny. Mindez kivédhető a rövidebb pályán, ahol akciódús versenyekre lehet majd számítani. Az időmérőn persze mindez a visszájára is elsülhet, mivel a nagy forgalomban könnyen feltarthatják majd egymást a pilóták.
 
A mezőny tavaly tesztelte először - rögtön élesben - ezt a rövid pályát, és akkor kiderült, a 23 kört nagyon hamar megtették a pilóták. A szervezők ezért egy hangyányit meghosszabbították a versenytávot, a futamok egyaránt 26 körösek lesznek. Ez a darabszámot tekintve rekord, de a futamok valószínűleg így is legrövidebbek közé tartoznak majd az egész idényt tekintve (tavaly a második verseny a sorozat történetének legrövidebbje lett a maga 21 percével).
 
Bemutatkozik a Honda, bajnok lehet a Chevrolet
 
Az előttünk álló hétvége abból a szempontból is különleges lesz, hogy bemutatkozik a sorozat legújabb résztvevője, a Honda. Az időzítés természetesen nem véletlen, hiszen a japán márka hol máshol debütálhatna stílszerűbben, mint az ízig-vérig hazai pályáján.
A Honda a hétvége egyik főszereplője lesz - az eredményektől függetlenül is

A Civic teljesítményét egyelőre jótékony homály fedi, de a gyári támogatást élvező olasz JAS istálló által felkészített autó könnyen meglepetést okozhat majd Tiago Monteiróval a volánnál.
 
Mindenközben a konstruktőri bajnoki címet vélhetően ismét bezsebeli majd a Chevrolet gyári csapata vasárnap, a pilóták versenyében pedig Yvan Muller előtt adott a lehetőség, hogy visszavágjon csapattársának, Rob Huffnak, aki Amerikában kiegyenlített a pontversenyben.
 
Az újabb tesztet maga mögött tudó Michelisz Norbert számára is nagy a tét, hiszen az USA-ban négy hete komoly előnyt épített ki magának a privátok versenyében, 25 pontos fórját tovább növelheti - de talán azzal is beérnénk, ha nem engedné visszazárkózni Pepe Oriolát.
Michelisz Norbinak remélhetőleg Suzuka is szerencsét hoz majd

Vasárnap érdemes lesz tehát a megszokottnál korábban kelni, izgalmakban gazdag futamok várnak ránk a felkelő nap országában.
 
 
Tények, adatok, rekordok Suzukából:
- A 2243 méter hosszú pályán 26 kört tesznek meg a versenyzők, így a versenytáv mindkét futamon 58,318 kilométer lesz.
- A mostani lesz az ötödik japán versenyhétvége a WTCC-ben, és a második, amit Suzukában rendeznek. 2008 és 2010 között Okayama volt a házigazda.
- A hivatalos WTCC-s körrekordot Alain Menu tartja, a Chevrolet pilótája a tavalyi időmérőn 53.443-as idővel ért körbe.
- A túraautó-vb-nek eddig két győztese van Suzukában, 2011-ben az első futamot a pole pozícióból indulva Alain Menu nyerte, míg a második futamon Tom Coronelt intették le elsőként. Ez azt jelenti, hogy a márkák közül eddig a Chevrolet-nek és a BMW-nek van egy-egy győzelme.
- Két hazai pilóta is ott lesz a mezőnyben hétvégén, Masaki Kano a Team Engstlernél, Hiroki Yoshimoto a Tuenti Racing Teamnél kap lehetőséget. 
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
 
race.com
 
Kövess minket!
youtube facebook twitter rss

VR46 shop
Pálya információ
MotoGP Superbike WTCC
2017. Március 26. 20:00
Katari Nagydíj
Losail International Circuit

Épült: 2004
Teljes hossza: 5380m
Szavazás
Ki lesz a MotoGP 2017-es világbajnoka?
Marc Marquez (Repsol Honda)
Dani Pedrosa (Repsol Honda)
Valentino Rossi (Movistar Yamaha)
Maverick Vinales (Movistar Yamaha)
Jorge Lorenzo (Ducati Team)
Andrea Dovizioso (Ducati Team)
Andrea Iannone (Suzuki Team)
Cal Crutchlow (LCR Honda)
más
VB Ranglista
MotoGP Superbike Supersport WTCC
Poz. Pilóta Márka Pont
1. M. Marquez Honda 298
2. V. Rossi Yamaha 249
3. J. Lorenzo Yamaha 233
4. M. Vinales Suzuki 202
5. A. Dovizioso Ducati 171
6. D. Pedrosa Honda 155
7. C. Crutchlow Honda 141
8. P. Espargaro Yamaha 134
9. A. Iannone Ducati 112
10. H. Barbera Ducati 102
Formula.hu hírek
Tesztmotor.hu hírek
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: