Jegyek

Futamelőzetes - Sanghaj: Kínai csiga és kifutópálya

WTCC
Futamelőzetes - Sanghaj: Kínai csiga és kifutópálya
2012.10.30. 22:24
A túraautó-világbajnokság (WTCC) mezőnye a hétvégén fennállása során második alkalommal látogat el Sanghajba, de a Shanghai International Circuiten ez lesz az első jelenése. A pilóták ismét egy lerövidített pályán köröznek majd, de a rövidítés mértéke meg sem közelíti a suzukait.
 
Kína 2011-ben került be a WTCC programjába, akkor a szintén sanghaji Tianma volt a helyszín. Ez a rövidke pálya egyidős a sanghajival, mégis, mintha fényévek választanák el egymástól a két ringet. Tianma a rövid, szűk aszfaltcsíkjával és sóderágyas bukótereivel elavultnak számít az ultramodern motorsport-komplexum mellett, amelyen több nyomvonal is kialakítható, széles kanyarjaival, betonozott bukótereivel és kiváló minőségű aszfaltjával pedig mindenben megfelel a modern kor elvárásainak.
 
Az idei utolsó előtti hétvégéjükön a túraautós pilóták nem a leghosszabb, a Forma-1 által is használt nyomvonalon köröznek majd, de míg két hete Suzukában egy 2,2 kilométer hosszú (vagyis inkább rövid) darabkával kellett beérniük, addig Kínában egy 4603 méteres szakaszt jelöltek ki számukra. Ez a pályaszakasz bőven elegendő hosszúságú lesz a WTCC versenyeinek.
 
A Forma-1-es mezőny a 2004-ben átadott sanghaji pálya teljes verzióját használja (a képen GP Circuit), ami 5451 méter. Michelisz Norbiék ennek a pályának az 5-ös, 6-os és 7-es kanyarjait nem érintik, a négyes kanyar (a híres csiga-kanyarkombináció) után tehát lényegében a 8-as kanyarhoz hajtanak majd, vagyis az Intermediate Circuit névre keresztelt aszfaltcsíkot használják.
 
Mindez azt jelenti, hogy minden egyes körben végig kell majd hasítaniuk az 1370 méter hosszúságú hátsó egyenesen is, ami olyan pokolian hosszú, hogy onnan akár a repülőgépek is könnyedén felszállhatnának. A célegyenes is nagyjából 700 méter hosszú, illetve van még egy körülbelül 500 méteres teljesen egyenes szakasz, ami azt jelenti, hogy a pálya több mint felét a gázon állva, egyenesen haladva teszik meg a pilóták.
 
Az első becslések szerint a WTCC-s köridők valahol két perc környékén lesznek, vagyis bő egy percen keresztül nem lesz más dolga a pilótáknak, mint állni a gázon és kapaszkodni a kormányba. Ebből azonban ne vonjuk le azt a következtetést, hogy sétakocsikázás vár a vb-mezőnyre!
 
Az egyenes szakaszokon értelemszerűen a minél magasabb végsebesség lesz majd kifizetődő, de ezeket a részeket technikás kanyarkombinációk kötik össze. Ez a kettősség nem csak az autóban ülő pilóták, de a kocsikat felkészítő csapatok dolgát is megnehezíti.
A Tianma Circuit nem olyan modern, mint a „nagytestvér”, de izgalmas futamoknak adott otthont
 
A célegyenes végén a már említett csiga nyeli el az autókat. A hosszan elnyújtott jobb-bal kombinációban több ideális ív is választható, ami a széles aszfaltcsíkon látványos jeleneteket eredményezhet. A másik kritikus pont a hosszú hátsó egyenes végi féktáv lehet, itt ugyanis lényegében egy jobbos hajtűkanyar vár a pilótákra, ahol lehetőség nyílik a rivális kifékezésére.
 
A pálya karakterisztikájából kiindulva a Zengő Motorsport csapatának kifejezetten nehéz dolga lesz ezen a hétvégén, hiszen nem titok, hogy motorerőben, és így végsebességben is a BMW a mezőny egyik, ha nem a leggyengébb tagja.
 
„Mivel ez mindenki számára új pálya lesz, így azt mondanám, hogy Sanghaj kedvezhet nekünk jobban (jobban, mint a szezonzáró Makaó - a szerk.), de rögtön kicsit árnyalnom kell a képet, mert van két nagyon hosszú egyenes a pályán, és jelenleg sajnos eljutottunk arra a pontra, hogy a mezőny összes autója közül a BMW a leglassabb az egyenesekben, ez sajnos Suzukában is bebizonyosodott”- mondta Norbi korábban a honlapunknak adott interjúban.
 
Ez sok jót nem ígér a privát-bajnoki címért küzdő honfitársaink számára, de ezzel együtt sem szabad leírnunk Norbit, aki remélhetőleg jó eredményekkel tudja feledtetni (és ami sokkal fontosabb, feledni) a suzukai rémálmot.
 
Norbi tavaly pont nélkül távozott Kínából

Pepe Oriola 10 pontra faragta Norbival szembeni hátrányát, így itt izgalmas küzdelem várható, de akkor mit mondjunk a vb-címért zajló csatára? Yvan Muller és Rob Huff már második verseny óta állnak fej-fej mellett a tabella élén, négy futammal a szezon vége előtt még bármelyikük befuthat, sőt, ha Alain Menu elkap egy jó szériát, még ő is odaérhet a csúcsra.
 
Az idei 21. és 22., egyaránt 13 körös (a versenytáv így 59,969 kilométer lesz) futamokra a Chevrolet gyári csapata már konstruktőri bajnokként utazik, és biztosra vehető, hogy az első futamon ismét a hátukat nézi majd a mezőny. A másodikon is az lesz a kérdés, hogy meddig tudják őket feltartóztatni a többiek. Igaz, ez Sanghajban sokkal nehezebb feladat lesz, mint az előzésre szinte teljesen alkalmatlan suzukai pályán. Minden adott ahhoz, hogy az ultramodern sanghaji pálya két csúcsszuper futammal mutatkozzon be a WTCC-ben. 
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
 
race.com
 
Kövess minket!
youtube facebook twitter rss

VR46 shop
Pálya információ
MotoGP Superbike WTCC
2017. Március 26. 20:00
Katari Nagydíj
Losail International Circuit

Épült: 2004
Teljes hossza: 5380m
Szavazás
Ki lesz a MotoGP 2017-es világbajnoka?
Marc Marquez (Repsol Honda)
Dani Pedrosa (Repsol Honda)
Valentino Rossi (Movistar Yamaha)
Maverick Vinales (Movistar Yamaha)
Jorge Lorenzo (Ducati Team)
Andrea Dovizioso (Ducati Team)
Andrea Iannone (Suzuki Team)
Cal Crutchlow (LCR Honda)
más
VB Ranglista
MotoGP Superbike Supersport WTCC
Poz. Pilóta Márka Pont
1. M. Marquez Honda 298
2. V. Rossi Yamaha 249
3. J. Lorenzo Yamaha 233
4. M. Vinales Suzuki 202
5. A. Dovizioso Ducati 171
6. D. Pedrosa Honda 155
7. C. Crutchlow Honda 141
8. P. Espargaro Yamaha 134
9. A. Iannone Ducati 112
10. H. Barbera Ducati 102
Formula.hu hírek
Tesztmotor.hu hírek
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: