Jegyek

Futamelőzetes – Salzburgring

WTCC
Futamelőzetes – Salzburgring
2014.05.20. 22:22
Csupán hat hét telt el a szezonnyitó marrakechi verseny óta, és máris az ötödik fordulót rendezik a WTCC-ben, azaz elkezdődik a szezon második harmada. A csonka szlovákiai forduló után ezúttal sem távolodnak el hazánktól, ugyanis a hétvégén a Salzburgring látja vendégül a mezőnyt.
 
Az 1968-ban épített, 4225 méter hosszú aszfaltcsík egy völgyben fekszik, így a pálya vonalvezetése sincs túlbonyolítva, leginkább egy hokiütőhöz hasonlítható. A két hosszú egyenes mellett két döntött kanyar érdemel említést: a szűk Nockstein-Kehre és a gyors Fahrerlagerkurve. Így aztán hiába tudtak a sógorok 15 kanyart összeszámolni a pályán, valójában a szezon egyik leggyorsabb helyszínéről van szó, a kanyarok nagy része csak padlógázas törés. Talán mondani sem kell, hogy a motorerő kiemelt szerepet fog játszani a hétvégén, akárcsak a megfelelő szélárnyék. Erre remek példát láthattunk a tavalyi időmérőn, amikor a Q2 végén mindenki gurulva várt a másikra, hogy az egy gyorskörre megindulva szélárnyékot adjon a többieknek – jutalmul a fél mezőny rajthely- és pénzbüntetést kapott.
Egyelőre Lopez vezeti a pontversenyt a váratlanul remeklő Loeb és a váratlanul szenvedő Muller előtt
 
A rendkívül szép környezetben fekvő Salzburgring egyébként 2012 óta látja vendégül a túraautó-világbajnokság mezőnyét (korábban főleg a MotoGP mezőnye volt rendszeres látogató). Az eddigi négy futam egyértelmű Chevrolet dominanciát hozott: három győzelmet az amerikai márka zsebelt be, egyedül a 2012-es második futam a kakukktojás, ahol a túlzottan agresszív beállítások miatt az utolsó körben mindhárom Chevy defektet kapott, és így Stefano D’Aste ölébe hullott a győzelem. Idén már más szelek fújnak, a hétvége toronymagasan legnagyobb esélyese természetesen a Citroën lesz. A francia márka autói erre a hétvégére is megkapják a 60 kilós pluszsúlyt, ám ez aligha okoz nekik álmatlan éjszakákat: a Honda 0.9, a Chevrolet 1.2, a Lada pedig 2.4 másodperces lemaradásban van az elmúlt három futam alapján, ráadásul a pálya karakterisztikája sem ígér szorosabb küzdelmeket. Annál inkább fájhat a feje a japánoknak, akik motorerő terén nem állnak a legjobban, viszont pontosan emiatt bizakodhatnak a Ladánál egy jobb szereplésben – a Chevrolet-ről nem is beszélve, az RML által épített motoroknak hála jó eséllyel ők lehetnek a Citroën legnagyobb kihívói. Persze így is van miért kilátogatni a helyszínre vagy a tévé előtt követni az eseményeket, ugyanis a franciáknál a cserediák egyelőre jobbnak bizonyul a két éltanulónál: Lopez 25 pont előnnyel vezet Loeb és 29 ponttal Muller előtt. A négyszeres világbajnok a saját bevallása szerint sem tudott még teljesen hozzászokni az idei autókhoz, ráadásul tőle szokatlan hibákat is vét az idén (pl. a rajtnál való kiugrás az előző versenyen), jó kérdés, hogy a mostani hétvége fordulópontot hoz-e a csapaton belüli erőviszonyokban.
Michelisz Norbi harmadik lett a szlovákiai esőben - reméljük a jó szereplés a hétvégén is folytatódik
 
Mi magyarok természetesen tovább szurkolhatunk Michelisz Norbi sikereiért is, aki két hete megszerezte idei első dobogós helyezését – reméljük a folytatás is hasonlóan jól fog alakulni. Ezúttal sem csak ő fogja képviselni hazánkat: az ETCC mezőnyében megtalálható lesz Nagy Norbi, illetve az ezúttal Kiss Norbi nélkül felálló Unicorse is, valamint csatlakozik további betétversenyként a SEAT Leon Eurocup is, Wéber Gáborral, Bús Edinával és ifj. Ficza Ferenccel az indulók közt.
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: