Jegyek

Futamelőezetes – Nürnburgring

Superbike
Futamelőezetes – Nürnburgring
2012.09.04. 16:55
A Superbike világbajnokság idei tizenkettedik fordulójára kerül sor a hétvégén a németországi Nürnburgringen, ahol a sorozatban szereplő összes magyar motoros (Tóth, Talmácsi, Németh, Győrfi) pályára gurul majd.
 
A Superbike mezőnye tehát a hétvégén Németországba látogat, ahol a nürnburgringi aszfaltcsíkon gurulnak majd pályára a sorozat versenyzői. A világbajnokság 2008 óta látogatja ismét (1998-ban és 1999-ben is rendeztek már itt Superbike futamokat) évente egyszer ezt a helyszínt, amely az elmúlt években számos izgalmas versenyt hozott már. Ahogyan az a német (vagy éppen angol) nagydíjak alkalmával lenni szokott, nem kizárt, hogy az időjárás ezúttal is okoz majd fejtörést a pilótáknak és csapatoknak, hiszen az esővel gyakorlatilag mindig számolni kell. Igaz ugyan, hogy az időjósok a hétvége egyik napjára sem várnak égi áldást, azonban ennek ellenére sem zárhatjuk ki az eső lehetőségét. Főleg, hogy az időjárás előrejelzéseket csak az esetek 50%-ában kell komolyan venni, mondjuk ezt persze az meteorológusok iránti minden tiszteletünkkel. A nürnburgringi pálya a maga közel 5200 méterével igen hosszúnak mondható, főleg, hogy a köridők szempontjából a Superbike kategóriának is közel két perc kell ahhoz, hogy jó tempóban körbeérjenek rajta. A ring vonalvezetése alapjaiban véve lendületesnek mondható, illetve tulajdonképpen az összes fajta (lassú, közepesen gyors, gyors) kanyarból található rajta minimum egy. A versenyek során, közvetlenül a rajtot követően elég meleg helyzetek szoktak kialakulni az első szektorban, azon belül is az első öt kanyarban, amely a pálya talán leglassabb és egyben legtechnikásabb része. A legtöbb akciót minden bizonnyal a célegyenes végén, illetve a 14-es és 15-ös sikán előtti féktávon láthatjuk majd, azonban ezektől függetlenül számos kiváló előzési pozíció is van a ringen.
Hossz: 5.137 m
Szélesség: 10 - 13 m
Balkanyarok: 7
Jobbkanyarok: 9
Építve: 1984
 
Superbike
 
A jelenlegi világbajnoki éllovasnak, vagyis Marco Melandrinak, kimondottan fontos lehet a hétvégi viadal, hiszen egyrészről tovább növelheti előnyét Max Biaggival szemben, másrészről pedig csapata, a BMW számára hazai versenynek számít a nürnburgringi megmérettetés. Azóta, hogy a bajor gyártó még 2009-ben csatlakozott a Superbike mezőnyéhez, egyszer sem sikerült német pályán a legjobb háromban zárniuk, így most a BMW ebből a szempontból is történelmet írhat. Ezzel szemben Melandri itt már állt a dobogón egy évvel ezelőtt az első futamon, ahol másodikként ért célba. Ha megnézzük a bajnoki pontverseny állását, akkor a 2002-es MotoGP 250-es világbajnok előnye mindössze tizennyolc és fél pont az őt üldöző Biaggival szemben, amely koránt sem nevezhető tetemesnek, pláne ha figyelembe vesszük, hogy a két nürnburgringi viadallal együtt még összesen 150 egység gyűjthető idén. Merlandri és Biaggi sem hibázhat, hiszen ha előbbi ront, akkor a „Kalóz” máris ott lehet a sarkában, ha pedig utóbbi szúr el valamit, akkor a 2010-es világbajnok BMW-s riválisa könnyedén nagyobb előnyhöz juthat.
 
Már nem is nagyon kérdés, hogy Melandri és Biaggi közt dől majd el a vb-cím sorsa

Igaz, hogy matematikailag még a vezető kettőst követő Sykesnak, Checának és Rea-nek is van még esélye a bajnoki aranyra, azonban a gyakorlatban ők már csak maximum Melandri és Biaggi között keverhetik meg a lapokat. Sőt, azzal, hogy Jonathan Rea elvállalta a MotoGP-be való beugrást Stoner helyén, gyakorlatilag egyet jelent azzal, hogy az angol letett az idei vb-címről. A versenyzők körében ugyanis csak akkor szokás leginkább egy másik sorozatban ideiglenes szerepet vállalni, ha ott, ahol egyébként szerepel, már nincs tétje a dolgoknak az összetettben. Checa szintén lemondhat az első helyről, főleg, hogy technikai szempontból elég nagy hátrányban van a spanyol a többiekhez képest. Az Althea Ducati főnöke Genesio Bevilacqua Moszkva után valósággal kifakadt miszerint jövőre sem változtatnak a kéthengeres közel 1200 köbcentis motorokat érintő szabályokon, amelyek ugye kimondottan a Ducatit korlátozzák. Állítólag az 1199 Panigale érkezésével még nehezebb lesz az olasz márka helyzete, így Bevilacqua azt sem zárja ki, hogy az idei lesz csapata utolsó éve a Superbike-ban.
 
Supersport
 
A hatszázasok között a bajnoki cím sorsa már sokkal egyértelműbbnek tűnik, ugyanis az éllovas Sofuoglu harminchárom ponttal állt az őt követő Cluzel előtt. Óriási szerencsével a török motoros akár már most is bajnok lehet, azonban ehhez az lenne szükséges, hogy a második helyen álló versenyzővel szemben ötven pontos előnyt építsen fel megának. Minden valószínűség szerint ez most nem fog bekövetkezni, hiszen Cluzel és persze Foret valamint is Löwes is minden erejével azon lesz, hogy megverje a Kawasaki török motorosát. Sokkal nagyobb az esély arra, hogy Sofugolu Portimaoban gyűjti be karrierje harmadik Supersport bajnoki címét, ami egyébként teljesen egyedülálló tett lenne a sportág történetében, hiszen egyetlen olyan pilóta sincsen, aki három vb-címet nyert volna a Supersportban. Egyelőre azonban hagyjuk a „Ha”-val kezdődő mondatokat és koncentráljunk inkább a magyar érdekeltségekre:
 
Sofuoglu (54-essel) nagy szerencsével már a Nürnburgringen bajnok lehet

A Supersportban ugye szokás szerint a Tóth Imi, Németh Balázs és Talmácsi Gábor próbál majd szerencsét. A legutóbbi moszkvai forduló a Tóth csapat (Imi és Balázs) számára nem igazán sikerült fényesen, hiszen a magyar alakulat egyik versenyzője sem tudott pontot szerezni, azonban Tóth Imi és Németh Balázs is abban reménykedik, hogy Nürnburgring a javítás helyszíne lehet. A Team Tóth motorok karakterisztikájához elviekben kimondottan passzol a német aszfaltcsík, így bízzunk benne, hogy újfent a legjobb tízhez közel (vagy akár a top10-ben) láthatjuk majd honfitársainkat. Hasonlóan jó eredményeket remélünk Talmácsitól is, akinek bár ismeretlen lesz a pálya, bizonyára ez jelentősebb hátrányt nem okoz majd világbajnok motorosunknak. (Létezik, hogy Talma a moszkvai nyolcadik helyet még idén überelheti?) Végül, de nem utolsó sorban tegyünk említést Győrfi Alenről is, aki ugye a Superstock1000-ben gurul majd pályára. A literes Stock masinák utoljára egy hónappal ezelőtt augusztus elején, Silverstone-ban versenyeztek, úgyhogy pont itt az ideje, hogy ismét lássuk a kategóriát Alennel együtt.
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: