Jegyek

Forradalmi változásokra készül a Liberty Media

F1
Forradalmi változásokra készül a Liberty Media
2018.09.14. 08:23
A száguldó cirkusz új tulajdonosainak terveiről Ross Brawn annyit elárult, hogy terveik között szerepel, hogy az új stílusú autók mellett egy évben 24 futam, izgalmasabb időmérők legyenek, illetve a csapatok minél több egységes alkatrészt használjanak, ami a kiadásokat is csökkenthetné.
 
Imádod az autó-motorsportokat? Újságírói ambícióid vannak? Ha úgy érzed, ezek igazak rád vagy csak szeretnél a P1race.hu csapatának tagja lenni, ne habozz: ki tudja, lehet, hogy Te vagy az, akit keresünk. Részletek ide kattintva. (x)

Úgy tűnik, a Formula-1 új tulajdonosai már megmelegedtek annyira a sportágban, hogy lassan elkezdik a saját arculatukra formázni a száguldó cirkuszt. Azt már korábban megírtuk, hogy Ross Brawn, az F1 sportért felelős ügyvezetője Szingapúrban bemutatta a 2021-re tervezett versenyautóját, illetve már régóta ismert a 2021-es szezontól a motorokról szóló szabályok módosítása, ám ezúttal a sportvezető a Liberty Media további terveiről is beszélt a Driven Magazinnak.

Az egyik elsőszámú céljukként azt említette, hogy mindenképpen szeretnék eltüntetni a három élcsapat – Mercedes, Ferrari, Red Bull – és a többiek közötti szakadékot, amit a költségek csökkentésével képzelnek megvalósítani. Hatalmas ma a különbség egy élcsapat és egy középcsapat költségvetése között, ezt szeretnék 10-20 százalékra lecsökkenteni egy kétlépcsős rendszerrel, miszerint a 2019-es és 2020-as szezonban kipróbálnák, majd 2021-től kötelezővé tennék az ezt szabályozó paragrafusainkat. Ha ez működne, akkor a középcsapatoknak is lenne keresnivalójuk a világbajnokságon. Ross Brawn hozzátette, ennek egyik alapja a minél több egységes alkatrész használata lenne, elsősorban a váltók, fékrendszerek vagy különféle aerodinamikai elemeket beleértve.

A versenyekkel kapcsolatban kiderült, megmaradnának a háromnapos versenyhétvégék, ám az időmérőket mindenképpen szeretnék úgy megreformálni, hogy egyrészt több izgalmat hozzanak a nézők számára, másrészt itt is lehetőséget biztosítsanak a középmezőny számára, hogy meglepetéseket okozhassanak a rajtrácson. Ennek érdekében megvizsgálják annak a lehetőségét, miként tudnák például csökkenteni a megtehető körök számát, hogy a csapatok még kevésbé tudják optimalizálni majd az egykörös teljesítményüket.

Az sem titok, hogy a futamok számát szeretnék felemelni, és most a 24 versenyes szezon áll az elképzeléseik élén, ám Brawn hozzátette, minőségi futamokat akarnak, nem pedig csak megnövelt versenyszámot. A pontrendszerben is változtatnának, és a tervek alapján nem az első tíz, hanem még a 15. helyen záró versenyző is pontot szerezhetne, így a hátrébb lévőknek is lenne értelme miért küzdeniük.

Fotó: Daimler
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2018  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: