Moto2

Folger remek időket motorozott második Kalex-tesztjén

A héten ismét pályára gurult a jövő évi Triumph-blokk, ezúttal Brnóban, a Kalex vezetése pedig roppant elégedett volt a motorozáshoz több hónapos kihagyás után visszatérő némettel.
Szeretnél élőben szurkolni kedvenc motorversenyződnek az augusztus eleji brnói futamon? Akkor van egy ajánlatunk számodra: az előző évekhez hasonlóan idén is megrendelheted belépődet jegyshopunkon keresztül a MotoGP Cseh Nagydíjára!

Jonas Folger tavaly mutatkozott be a MotoGP-ben, a szezon utolsó négy fordulóját azonban kihagyta, miután Gilbert-szindrómát diagnosztizáltak nála. Noha sokáig úgy hírlett, hogy jól halad a gyógyulása, a téli holtszezonban váratlanul bejelentette, hogy a teljes 2018-as szezont kihagyja, nehéz helyzetbe hozva ezzel a Tech3 Yamahát, amely alakulat végül Hafizh Syahrint igazolta le a helyére. A paddockban terjedő pletykák szerint egyébként mentális problémák álltak Folger távolmaradásának hátterében, Herve Poncharal csapatvezető szerint pedig a német egyenesen elérhetetlen volt egy időben.
 
Éppen ezért érhetett mindenkit váratlanul, amikor néhány héttel ezelőtt a Moto2-ben több futamot is nyerő versenyző feltűnt a Kalex tesztjén, amelyen a 2019-ben motorbeszállítóként érkező Triumph blokkját is kipróbálhatta. A héten aztán Brnóban gurult ismét pályára a vázgyártó – ahol egyébként többek között a Honda MotoGP-s csapatai is jelen voltak –, újfent a Triumph legújabb változatú motorblokkját és a Magneti Marelli elektronikáját próbálgatva, s ezúttal is Folgerre bízták a tesztelési feladatokat.
 
Bár ezúttal a német nem szólalt meg, helyszíni jelentések szerint biztató köridőket szállított – pedig Alexander Baumgartel vezérigazgató szerint, aki „nagyszerűnek” nevezte a Folger által elvégzett munkát, nem is ezen volt a hangsúly, de a SpeedWeek.com szakoldalnak elmondta: Folger 2:02,6-os kört is futott, amely megegyezik Mattia Pasini tavalyi pole-pozíciós eredményével. A beszámolók szerint amúgy roppant konstans köröket teljesített a motoros, márpedig ebben a fejlesztési fázisban elsősorban ez a lényeg, de azért az is említést érdemel, hogy a Triumph 765 köbcentis gépe már most hasonló teljesítményre képes, mint a Honda jelenlegi blokkja.
 
Fotó: Kalex


Hozzászólások