WTCR

Év végén kiszállhat a Hyundai a WTCR-ből

A Hyundai Motorsport csapatigazgatója, Andrea Adamo elsősorban a bújtatott gyári csapatok részvétele és a BoP-val kapcsolatos aggályok miatt lengette be a koreai márka távozását.
Szeretnél élőben szurkolni kedvenc motorversenyződnek az augusztus eleji brnói futamon? Akkor van egy ajánlatunk számodra: az előző évekhez hasonlóan idén is megrendelheted belépődet jegyshopunkon keresztül a MotoGP Cseh Nagydíjára – a jelenlegi áron már csak június végéig!

A Hyundai a WTCR egyik meghatározó márkája: tavaly az egyéni és a csapatbajnoki címet is ők hódították el, míg idén mindkét értékelésben a második helyen állnak – előbbiben épp Michelisz Norbert révén. Ennek ellenére a Hyundai Motorsport vezetőjének kinevezett Andrea Adamo nem teljesen elégedett a Túraautó-világkupa irányával: bár azt nemrég bejelentették, hogy a TCR-kategória jogait birtokló WSC Ltd. és az Eurosport Events megállapodott a sorozat folytatásáról, a csapatvezető tart tőle, hogy túl nagy gyári jelenlét lesz a bajnokságban.

„Kissé zavarba ejtőnek találom a helyzetet, mert elvileg ügyfélcsapatok versenyéről szólna a kategória, és szerintem kissé túlságosan is feszegetjük a határokat. Nagyon szeretném megérteni, milyen jövője lesz a WTCR-nek” – nyilatkozta a TouringCarTimes.com szaklapnak Adamo, aki nem is rejtette véka alá, hogy elsősorban a világkupa idén beszálló, s egyetlen más bajnokságban sem szereplő Lynk & Co miatt vannak aggályai:

„A Lynk & Co remek munkát végez, de szeretném látni, milyen jövőt tervez az FIA, az Eurosport és a WSC a TCR-nek és a WTCR-nek. Amint megtudjuk, mi a helyzet, el tudjuk dönteni, hogy alkalmazkodunk-e vagy sem. Ha tetszik, akkor rendben van, ha nem, akkor ki is szállhatunk. Szerintem mindenki láthatja, hogy a Lynk & Co teljesen gyári programot futtat, a tények magukért beszélnek. Szóval megvárom, mi lesz, aztán döntünk a jövőről. Sehol nincs leírva, hogy kötelező a WTCR-ben szerepelnünk, az itt elköltött pénzt könnyedén fordíthatjuk nemzeti vagy regionális bajnokságokra, és abból talán sokkal többet is profitálhatnánk, ha már itt nem tiszta a helyzet.”

Adamo emellett a Balance of Performance-szal kapcsolatban is kritikákat fogalmazott meg. Elmondása szerint ugyanis azzal, ha egy márka jól szerepel a WTCR-ben, akkor nem elég, hogy a világkupában büntetik – ahogy például épp a Hyundai is a többieknél kisebb motorerővel és emeltebb hasmagassággal megy –, hanem az összes többi sorozatban is ugyanazokkal az értékekkel kell versenyezniük. Hogy ne menjünk messzire: a koreai márka BoP-számai például a TCR Európa-kupában szereplő M1RA-t is sújtják. Persze nem kizárt, hogy Adamo és a Hyundai mintegy nyomásgyakorlásként eresztette el ezt a nyilatkozatot, hogy nekik kedvező irányba induljon el a WTCR…

Fotó: WTCR Media

Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !


Hozzászólások