Egyéb motorsport

Esős várakozás, ütközés az élen és YART-győzelem Sepangban (frissítve!)

Újabb csonka versenyt teljesített az EWC mezőnye: Malajziában alig bő három órát körözhettek a versenyzők. A futam végén yamahás győzelem született, de ehhez kellett az F.C.C. TSR Honda Sepang Racinggel történt incidense, majd saját bukása is.
Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !

A Bol d’Or után sokáig a FIM endurance-világbajnokság második állomásán, a sepangi 8 óráson is az időjárás játszotta a főszerepet. A rajtot a szakadó eső miatt el kellett halasztani, majd amikor bő két óra elteltével a biztonsági autó mögött elindult a verseny, akkor is alig fél óra múlva félbeszakították a körözést. A normál futam így itthoni idő szerint 11 órakor indulhatott el, azaz alig több, mint három órát tölthettek a pályán a versenyzők.

Viszont ez idő alatt is akadt bőven dráma. Az újraindítás után a pole-ból induló Yamaha Sepang Racing vezetett, de Michael van der Mark hamar csatába bonyolódott az F.C.C. TSR Hondán ülő Mike di Meglióval. A párharc azonban koccanásba torkollott: Di Meglio próbált előzni az utolsó kanyar belső ívén, ám ennek összeérés lett a vége, amelynek köszönhetően a francia elesett, a holland pedig katapultált a motorjáról.

Míg Van der Markék jelentősen visszaestek, az F.C.C. TSR Honda megőrizte a vezetést – de nem sokáig, mert később Di Meglio önállóan is bukni tudott! Ekkor a YART Yamaha örökölte meg az első helyet, amelyet a Broc Parkes, Karel Hanika, Niccolo Canepa trió már nem is engedett ki a kezéből, így megnyerték a futamot. Mögöttük azért még akadt akció: a szép felzárkózást bemutató Tecmas BMW és Kagayama Suzuki egyaránt műszaki hibával kényszerült kiállni. A második helyet így a #88-as Honda Asia-Dream Racing szerezte meg, míg a dobogót a BMW gyári egysége tette teljessé.

Őket már a legjobb superstockosként negyedik helyen befutó Moto Ain követte a sorban, megelőzve az ötödik helyével a világbajnoki vezetést megőrző Suzuki Endurance Racing Teamet – amelynek színeiben egyébként visszavonulása előtti utolsó versenyét teljesítette a sokszoros vb-első Vincente Philippe. A vb-címvédő SRC Kawasaki hatodik lett, míg a Van der Mark, Franco Morbidelli, Hafizh Syahrin hármas a hetedik. A gyári támogatott Ducatival induló Team ERC Endurance a tizedik helyen ért célba. A bajnokságban most a SERT és a BMW mögött a harmadik helyen álló Wojcik Racing viszont már az első SC-fázis alatt bajba került technikai problémák okán.

Természetesen szót kell ejteni Kovács Bálintról is. Az Extéria KSPCS Racing Team by Eko színeiben szereplő magyar motoros az időmérőkön jó tempót diktált, s ezúttal is jól állt a cseh alakulat szénája, hiszen egy ponton az előkelő 27. helyen is haladt az egység – a 47. rajtkockából indulva. A hajrában viszont problémákba ütköztek: mint azt Kelemen Krisztántól, a H-Moto Team csapatvezetőjétől megtudtuk, elszakadt a lánc a Suzukin, amelyet már sajnos nem sikerült kicserélni a leintésig. Így viszont az előzetes végeredmény alapján nem is értékelték az istállót, mivel a szabályok szerint a motornak át kell haladnia a célvonalon a leintés után.

A bajnokság áprilisban a Le Mans-i 24 órással folytatódik – remélhetőleg szintén Kovács Bálinttal a mezőnyben.

Az előzetes végeredmény:

Fotó: FIM EWC Media


Hozzászólások