WTCR

Eric Néve visszatér a WTCC-be, Francois Riberio lép Lotti helyébe

Nem sokkal azután, hogy nyilvánosságra hozták, hogy Marcello Lotti távozik a túraautó-világbajnokság éléről, kiderült az is, hogy helyét Francois Riberio veszi át, míg a Chevrolet Europe Motorsport egykori vezetője, Eric Néve is visszatér a sorozatba mint tanácsadó.
A TouringCarTimes kora délután tette közzé a hírt, miszerint a WTCC eddigi promótere, Marcello Lotti távozik a sorozat éléről. Azóta az is kiderült, hogy a bajnokságot szervező Eurosport Events és az olasz menedzser közösen döntöttek úgy, hogy nem hosszabbítják meg a szerződését. A szakportál nem sokkal később pedig már Lotti utódjáról is hírt adott, aki az előzetes várakozásoknak megfelelően valóban házon belülről érkezik, hiszen az a Francois Riberio veszi át formálisan az egykori promóter szerepkörét, aki 2013-ban már a túraautó-világbajnokságon dolgozott. A WTCC új elsőszámú embere egyébként részt vett a rali Európa-bajnokság (ERC) újjáélesztésében, amely voltaképpen a 2012 végén megszűnő, a páneurópai sportcsatorna által szervezett IRC (Interkontinentális ralibajnokság) helyét vette át a szakágon belül.
Francois Riberio (a fenti képen a tanácsadóként visszatérő Eric Néve látható)
 
Az új menedzsmenttel kapcsolatos fontos hír még, hogy helyet kap benne Eric Néve, a Chevrolet Europe Motorsport egykori igazgatója, akit hosszú évekig láthattunk a WTCC-ben dolgozni. Néve a 2012-es idény közben hagyta el a sportágat, nem sokkal azt követően, hogy az amerikai márka hivatalosan is bejelentette, hogy a következő szezonban már nem vesznek részt gyárilag a sorozatban (igaz, a Cruze-okat tavaly is láthattuk versenyezni, s a világbajnok RML istállónak köszönhetően idén lesznek TC1-es, azaz az új szabályoknak megfelelő autóik is a mezőnyben). Ezt követően a HWA-nál dolgozott, amely a Mercedes-Benz motorsport programjai közül a DTM-ért és a European Formula 3-as sorozatért felelős. Most viszont Néve visszatér a WTCC-be, méghozzá tanácsadóként, s akár hasznosíthatja is a Német Túraautó-bajnokságban szerzett tapasztalatait, hiszen az új kocsik a régiekhez képest sokkal agresszívebb megjelenésűek lesznek, ezáltal közelebb állnak majd a DTM-ben indított autókhoz.


Hozzászólások