F1

Elhunyt Charlie Whiting, az F1 versenyigazgatója

Egy nappal a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj kezdete előtt közölte az FIA a gyászhírt, miszerint 66 éves korában, tüdőembóliában elhunyt Charlie Whiting, aki bő két évtizede töltötte be a versenyigazgatói szerepkört a Formula-1-ben.
Szeretnél élőben szurkolni kedvenc motorversenyződnek az augusztus eleji brnói futamon? Akkor van egy ajánlatunk számodra: az előző évekhez hasonlóan idén is megrendelheted belépődet jegyshopunkon keresztül a MotoGP Cseh Nagydíjára!

Gyászhírrel indul a 2019-es szezon a Formula-1-ben: az FIA egy nappal az Ausztrál Nagydíj pénteki edzésnapja előtt közleményben számolt be róla, hogy csütörtök reggel elhunyt Charlie Whiting, a száguldó cirkusz versenyigazgatója. A szakember 66 éves volt, a közlemény szerint tüdőembóliában halt meg. Jean Todt, a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke így fogalmazott:
 
„Mérhetetlen szomorúsággal töltött el, amikor meghallottam Charlie hirtelen halálát. Hosszú évek óta ismertem őt, nagyszerű versenyigazgató volt, egy központi és utánozhatatlan figurája az F1-nek, aki megtestesítette ennek a nagyszerű sportnak a szellemiségét. A Formula-1 egy hűséges barátot és egy karizmatikus követét vesztette el Charlie személyében. Részvétemet fejezem ki az FIA és a teljes motorsport-társadalom nevében a családjának, a barátainak és a Formula-1 szerelmeseinek.”
 
Bár a nagyközönség versenyigazgatóként ismerte, Whiting már 1977-ben, a Hesketh Racingnél dolgozva került a Formula-1 világába, majd pár évvel később már a Brabham főmérnöke volt. Itt komoly szerepe volt Nelson Piquet 1981-es és 1983-as vb-címében, s egészen addig az istállónál maradt, amíg azt Bernie Ecclestone el nem adta 1988-ban. Akkor csatlakozott az FIA-hoz, 1997 óta pedig versenyigazgatóként tevékenykedett, amely szerepkörében a pályák biztonsági vizsgálatáért, valamint a nagydíjhétvégék különböző procedúráinak lebonyolításáért felelt, de emellett kiemelt szerepe volt a biztonság növelésében is: a halo tavalyi bevezetésének is ő volt az egyik kulcsfigurája.

Fotó: FIA


Hozzászólások