Superbike

Eldőlt: HRC-támogatott lesz az Althea, Kiyonari visszatér

A Honda Racing Corporation a milánói EICMA-n megerősítette, hogy gyári támogatást biztosítanak a Moriwaki és az Althea Racing egyesüléséből létrejövő istállónak, amelynek színeiben Leon Camier mellett Ryuichi Kiyonari fog indulni.
Imádod az autó-motorsportokat? Újságírói ambícióid vannak? Ha úgy érzed, ezek igazak rád vagy csak szeretnél a P1race.hu csapatának tagja lenni, ne habozz: ki tudja, lehet, hogy Te vagy az, akit keresünk. Részletek ide kattintva.

A BMW és a Shaun Muir Racing délelőtti bejelentése után nem váratott sokat magára az újabb bombahír a milánói EICMA-ról. Kedd este ugyanis a HRC is megerősítette, hogy jövőre ismét lesz gyári támogatott Honda-csapat a Superbike-világbajnokságon. Ez azonban nem a Ten Kate lesz, amely évek óta vitte a projektet, hanem az Althea Racing – amely eddig BMW-vel szerepelt a sorozatban – és a vele összeálló Moriwaki. Hivatalos neve még ugyan nincs az alakulatnak, viszont már az is kiderült, hogy a régóta szerződéssel rendelkező Leon Camier mellett egy nagy visszatérőt, Ryuichi Kiyonarit láthatjuk majd a Fireblade CBR1000RR SP2-k nyergében.
 
„Rendkívül izgatott vagyok, ez egy óriási lehetőség” – nyilatkozta a már idén is Hondával versenyző Camier. „Hihetetlen, hogy a HRC visszatér a Superbike-világbajnokságra, és már alig várom, hogy elkezdődjön ez a kaland. Nagyon magas a színvonala a WSBK-ban, magasabb, mint azt sokan gondolnák, Rea nagyon magasra tette a lécet. A tervünk, hogy egy ponton utolérjük a Kawasakit, ehhez pedig a kezdetektől versenyképesnek lennünk. Ez egy újonnan összeálló csapat, így sok mindenen kell dolgoznunk, de érzem, hogy ott van bennünk a potenciál, hogy a dobogóért menjünk.”
 
Kiyonari neve ismerősen csenghet a Superbike-vb-t régóta követő rajongók számára: a 36 éves japán 2008-ban és 2009-ben futott teljes idényt a WSBK-ban, és több győzelmet is szerzett. Az amúgy háromszoros Brit Superbike-bajnok nem is tagadta, hogy meglepődött a HRC megkeresésén: „Először is, kissé meglepett, hogy a HRC visszatér a Superbike-ba, ahogy az is, hogy engem hívtak. Tíz éve már, hogy ott versenyeztem, de nagyon örülök, hogy csatlakozhatok ehhez a nagy projekthez. Kétéves tapasztalatom van a Superbike-vb-ről, még 2008-ból és 2009-ből, és akkor roppant magas volt a színvonal. Nem könnyű a legjobb hatban végezni, de jó motorunk és jó csapatunk van, és ha én jó munkát végzek, akkor remélem, erős eredményeket is érhetek el.”
 
Kiyonari leigazolása nem váltott ki egyhangú örömöt a szakírókból és a versenyzőtársakból sem: bár a jelenleg hazája bajnokságában szereplő japán kétségkívül nagy név, többen (például Alex Lowes) is azon a véleményen vannak, hogy inkább a jelenkor azon sztárjainak kellene lehetőséget adni, akiknek még nincs ülésük – ebbe a körbe tartozik Eugene Laverty, Marco Melandri, Xavi Fores és az Althea eddigi motorosa, Loris Baz is. A mostani bejelentés után az is kérdés, hogy mi lesz a Ten Kate csapat sorsa, de a MotorCycleNews.com értesülései szerint nem kizárt, hogy az istálló jövőre már nem lesz a WSBK mezőnyének tagja, hanem csak a Supersportban és a Supersport 300-ban láthatjuk őket.

Fotó: Honda Racing


Hozzászólások