F1

El sem hiszik: Mercedes-dupla Hamilton-sikerrel

Az idei nyolcadik Formula-1-es vb-futamon sem történt csoda, és idei nyolcadik futamgyőzelmét szerezte meg a Mercedes, és ebből a hatodik duplázásnak lehettünk szemtanúi. A győzelmet Lewis Hamilton szerezte meg Valtteri Bottas és Charles Leclerc előtt, míg a B-ligában nagy volt a versenyfutás a McLaren és a Renault között.
Szeretnél élőben szurkolni kedvenc motorversenyződnek az augusztus eleji brnói futamon? Akkor van egy ajánlatunk számodra: az előző évekhez hasonlóan idén is megrendelheted belépődet jegyshopunkon keresztül a MotoGP Cseh Nagydíjára – a jelenlegi áron már csak június végéig!

Már a futam indulása előtt rengeteg dolog történt La Castelletben, a Francia Nagydíj helyszínén. Sőt, rossz nyelvek szerint, a piros lámpák kialvása előtt így is több izgalom történt, mint amennyi a versenyen fog. Nos, ezt ekkor még nem tudtuk, de azt igen, hogy a Formula-1 teljes mezőnye felköszöntötte a múlt héten 80. születésnapját betöltő háromszoros F1-es világbajnokot, Sir Jackie Stewartot, aki egy hatalmas sajttortát is kapott, aminek a brit legenda szemmel láthatóan örült.

Az időmérőt alaposan elrontó, a hetedik helyről rajtoló Sebastian Vettel (Ferrari) megint az esetleges távozásáról szóló pletykákkal kellett foglalkoznia. A négyszeres világbajnok el is viccelődött ezzel, míg volt csapatfőnöke, Christian Horner kettejük beszélgetését követően azt mondta, a német egyszerűen nincs jó helyen jelenlegi csapatánál.

Rég nem sikerült annyira jól időmérő a wokingiak számára, mint szombaton a Paul Ricardon, hiszen Lando Norris az 5., Carlos Sainz pedig a 6. pozícióba kvalifikálta magát. Azonnal nyilvánosságra került a hír, hogy a brit újonc, aki minden tekintetben felülmúlja a várakozásokat, hiszen sorozatosan kerül be az időmérőkön a Q3-ba, illetve az eddigi hét futamon már 12 pontot gyűjtött, azaz messze ő a legjobb debütáló pilóta, hogy fizetésemelést kért csapatától. Norris a szerződése értelmében 425 ezer eurót keres, ám a teljesítményét látva nem csodálkoznánk azon, ha a McLaren hajlandóságot mutatna a szerződés bizonyos rublikájának átgondolására.

Mindenesetre a rajt simán lezajlott, és némi izgága mozdulat kivételével simán eljött a mezőny, viszont Vettel nem tudta megelőzni egészen a hetedik körig az előle rajtoló két McLarent, míg az elején maradt a Lewis Hamilton (Mercedes), Valtteri Bottas (Mercedes), Charles Leclerc (Ferrari) és Max Verstappen (Red Bull) sorrend egészen az első kerékcseréig. A középmezőnyben Sainz és Norris mögött folyamatosan cserélődtek a versenyzők, akik között hosszabb-rövidebb ideig felbukkant Daniel Ricciardo és Nico Hülkenberg (Renault), valamint Kimi Raikkönen (Alfa Romeo). Az első, és vélhetően utolsó bokszlátogatások után a sorrend ugyanaz maradt, ami körülbelül a hetedik körben kialakult, és az élmezőny tisztes távolságból követte egymást ebbe egyébként a két McLaren is beletartozott –, míg a nézők kiélhették az izgalmakat abban, hogy a mezőny végén Kevin Magnussen (Haas) miként előzte meg a két Williamst. Vagy miként próbál a pontszerző helyek egyikére a mezőny végéről a kerékcserét követően a hazai versenyét futó Pierre Gasly (Red Bull). Vagy Raikkönen a bokszlátogatását követően is Hülkenberg előtt marad-e…

A harmatgyenge Racing Point is megpróbált némi életet vinni a meglehetősen unalmas futamba, és olyan sokáig hagyták Lance Strollt kint a kemény gumikon, hogy lassan már azért aggódtunk, nehogy elfelejtsék a kötelező kerékcserét. A kanadai ugyanis 13 körrel a vége előtt még ugyanazon abroncsokon haladt a 6. helyen, amivel elkezdte a versenyt. Aztán egyszercsak megjelent Stroll a bokszutcában, és mire visszaért, máris a 13. pozícióban találta magát, de a friss közepeseken nem volt esélytelen a pontszerző 10. helyre. Időnk volt erről beszélni, hiszen ezen kívül az égvilágon nem történt a pályán néhány, többek között a gumi hólyagosodásáról szóló rádióüzeneten kívül.

Mindenesetre a két Mercedes pilóta új játékot talált ki magának tíz körrel a vége előtt, hogy el ne aludjanak a körözgetés közben: előbb Hamilton, majd Bottas ment rá a leggyorsabb körre, ám kettejük harcába beleszólt a Ferrari, amely közölte Vettellel, hogy lesz még egy kerékcsere, amivel behúzhatja a pluszpontot. Mindenesetre mindent elárul a verseny izgalmairól, hogy négy körrel a leintés előtt a célegyenesben található tribün, amely abszolút tele volt a rajtnál, félig kiürült… Holott – némi malíciával említjük – a 8. és a 10. helyért majdnem izgalmas versengés zajlott a két Renault és Raikkönen között. A szervezők egy kis izgalmat akartak az utolsó körökre, így egy felborult bója miatt elrendelték a virtuális safety cart, ám mire a pilóták reagálni tudtak volna az egészre, már vissza is vonták. Ennek köszönhetően Ricciardo teljesen ráesett Norrisra, így tényleg akár még egy komoly csatára is sor kerülhet az egész versenyen. Egy körrel a vége előtt Vettel kijött a lágy abroncsokért, míg csapattársa váratlanul utolérte Bottast, ám Leclerc megelőzni már nem tudta. Vettel megszerezte a leggyorsabb körért járó egy pluszpontot, miközben Hamilton simán nyerte a versenyt Bottas és Leclerc, Verstappen előtt, míg Vettel ötödikként zárt. Ugyanakkor a B-ligában Sainz mögött az utolsó körben több történt, mint az egész versenyen, ugyanis egymásnak esett Norris, Ricciardo, Raikkönen és Hülkenberg, és ebből a McLaren újonca járt a legrosszabbul, ugyanis a végén mindhárman megelőzték. Mindenesetre a konstruktőrök pontversenyében a negyedik helyért csatázó McLaren-Renault csatában egyik fél sem tudott a másiktól ellépni, mind a négy pilóta pontszerzőként zárt.

Hamilton idei hatodik, zsinórban a negyedik futamgyőzelmét aratta, tovább növelte előnyét a világbajnoki pontversenyben, és kijelenthető, hogy a mostani győzelme maximum akkor volt veszélyben, amikor az autók kigurultak a futam előtt a rajtrácsra. „Mesteri volt, nagyon jó hétvégét zártunk. Régóta versenyzek, de ezt soha nem fogom megunni. Végig uraltam a versenyt, de ezt a csapatnak köszönhetem, nélkülük ez nem sikerülhetne. Nagyon meleg volt az autóban, de ez volt a legnagyobb probléma. A határon autóztam, és kijelenthető megint jó munkát végeztünk, Valtteri is remekül vezetett, újabb nagy diadalt arattunk” – jelentette ki az ötszörös világbajnok.

Bottas arca sok mindent elárult a leintést követően, ráadásul közölte, szinte semmit sem tud mondani a versenyről. „Nem sok minden történt velem, a rajtnál tudtam volna leelőzni Lewist. Nem sikerült, és onnantól kezdve esélyem sem volt elé kerülni. Meg kell vizsgálnom, miért nem tudom megelőzni, mi az oka, hogy ilyenkor egyszerűen lassabb vagyok nála. Pedig higgye el mindenki, ő sem verhetetlen” – közölte a finn.

A Ferrari csak odaért a dobogóra Leclerc révén, aki idén már harmadszor, zsinórban másodszor ünnepelhetett a pódiumon. „Mindent beleadtam, de sajnos az első szakaszban nem tudtam tartani a lépést a Mercedesekkel. A kerékcserét követően már sokkal jobb volt a tempóm, és a végén lehetőséget láttam, hogy elkapjam Valtterit, de végül nem sikerült. Pedig az utolsó méterekig hittem benne. Ha azt nézzük, hogy péntektől a futam végéig mennyit fejlődtünk, akkor optimisták lehetünk a jövőt illetően” – nyilatkozta a monacói pilóta.

Folytatás jövő vasárnap, az Osztrák Nagydíjjal.

A futam végeredménye:
1. Lewis Hamilton brit Mercedes  
2. Valtteri Bottas finn Mercedes 18.056 mp h.
3. Charles Leclerc monacói Ferrari 18.985 mp h.
4. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 34.905 mp h.
5. Sebastian Vettel német Ferrari 1:02.796 p h.
6. Carlos Sainz spanyol McLaren-Renault 1:35.462 p h.
7. Daniel Ricciardo ausztrál Renault 1 kör h.
8. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1 kör h.
9. Nico Hülkenberg német Renault 1 kör h.
10. Lando Norris brit McLaren-Renault 1 kör h.
11. Pierre Gasly francia Red Bull-Honda 1 kör h.
12. Sergio Pérez mexikói Racing Point-Mercedes 1 kör h.
13. Lance Stroll kanadai Racing Point-Mercedes 1 kör h.
14. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Honda 1 kör h.
15. Alexander Albon thaiföldi Toro Rosso-Honda 1 kör h.
16. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1 kör h.
17. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1 kör h.
18. Robert Kubica lengyel Williams-Mercedes 2 kör h.
19. George Russell brit Williams-Mercedes 2 kör h.
Kiesett:      
  Romain Grosjean francia Haas-Ferrari  
 
Fotó: Daimler Media Site


Hozzászólások