Jegyek

„Egy újabb olasz titán”: Franco Morbidelli –...

MotoGP
„Egy újabb olasz titán”: Franco Morbidelli – MotoGP-beharangozó
2018.03.09. 18:52
Hamarosan rajtol a gyorsaságimotoros-világbajnokság jubileumi, 70. szezonja, ennek kapcsán pedig sorra vesszük a királykategória mind a 24 versenyzőjét. Sorozatunk első felét a tavalyi Moto2-es világbajnokkal zárjuk, akitől a MotoGP-ben is sokat lehet várni: Franco Morbidelli.
 
Kövess minket a közösségi médiában is: Facebook-oldalunkon és Twitter-csatornánkon a legfontosabb és legfrissebb híreket, Instagram-oldalunkon a legjobb képeket, a YouTube-csatornánkon pedig szerkesztőségünk podcastjeit találhatod meg! (x)

Franco Morbidelli évről évre egyre erősebb szezonokat teljesített a Moto2-ben, melynek csúcspontja a tavalyi idény során nyolc futamgyőzelemmel, tizenkét dobogós helyezéssel, hat pole-pozícióval és nyolc leggyorsabb körrel bebiztosított világbajnoki cím volt. Ilyen impozáns adatok alapján nem nagyon lehet mit felróni az olasznak, hacsak a jerezi és misanói „ki nem kényszerített hibákat” nem számítjuk, ami az év végéig nyitva hagyta a világbajnoki küzdelmet Morbidelli és Thomas Lüthi között.
 
A római születésű motoros királykategóriás ajánlólevele így is bizakodásra adhat okot, ráadásul Valentino Rossi személyében egy igen komoly mentort tudhat maga mellett. Marco Simoncelli tragikus halála után talán Morbidelli lesz az, aki a „Doktor” örökségét tovább viszi majd, bár erről korai még beszélni és láttunk már olyan versenyzőket, akik ugyan világbajnokok lettek a kisebb kategóriákban (Hiroshi Aoyama, Stefan Bradl, Tito Rabat stb.), a MotoGP-ben mégsem alkottak maradandót.
 
Morbidelli sem lesz könnyű helyzetben idén, a Marc VDS Hondával eddig másoknak is csak rendhagyó körülmények között sikerült kiugró eredményt elérniük: Scott Redding a 2015-ös misanói futamon lett harmadik, Jack Miller pedig a 2016-os asseni viadalon győzött, mindkét verseny részben esőben zajlott. Tavaly Miller két hatodik helyig jutott, Rabatnak pedig egy tizedik pozíció jött össze, Morbidelli számára egyelőre ez lesz a mérce 2018-ban.
Mindezeken túl az elmúlt évek tapasztalata alapján a Honda egyáltalán nem a legideálisabb motor a MotoGP-ben való debütálásra, bár a téli tesztek alapján ez sokkal inkább Morbidelli csapattársát, az amúgy is sérülésből lábadozó Thomas Lüthit sújtja. Feltételezhetjük, hogy amit a Marc VDS motor tudott, azt az olasz kifacsarta belőle, ez a teszteken az erős középmezőnyt és körülbelül egy másodperces hátrányt jelentett a leggyorsabbakhoz képest.
 
Az biztos, hogy egy nehéz, fogcsikorgatós év vár Morbidelllire, amely során minden tapasztalatára és tudására szüksége lesz ahhoz, hogy bármilyen kiemelkedő eredményt érjen el. Ha viszont ez sikerül neki, az hatalmas lökést adhat az olasz motoros már eddig is szép ívű és egyre ígéretesebbnek látszó pályafutásának. Fotó: MotoGP Media
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2018  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: