Formula-E

Di Grassi élete versenyét futotta Mexikóban

Amíg Lucas di Grassi és Edoardo Mortara ünnepelt a Mexikóváros ePrix végén, a Nissan két versenyzője, Sebastien Buemi és Oliver Rowland számára az ígéretes kezdés ellenére egy rémálommal ért fel a futam hajrára.
Ritkán látható izgalmakat hozott a Mexikóváros ePrix hajrája, a záróetapban a mezőny többsége alacsony akkumulátorszinttel küszködött. A Nissan két autója az utolsó kör elején esett vissza a harmadik-negyedik helyről, a végig vezető Pascal Wehrlein Mahindrája pedig a célegyenesre ráfordulva lassult le, a győzelem így Lucas di Grassi ölébe hullott. A németet ráadásul pályalevágás miatt időbüntetéssel is sújtották, aki végül csak hatodikként zárt.
 
„Valószínűleg ez volt a legjobb versenyem a Formula-E-ben, az elején spórolnom kellett az energiával, nem volt könnyű előzni, jókor kellett előre törnöm. Tudtam, hogy Wehrlein ki fog fogyni az energiából, igyekeztem nyomás alá helyezni őt. Az utolsó körben nyitva hagyta a kaput a belső íven, fej-fej mellett voltunk, átvágta a sikánt. Közben Antonio is támadott, figyelnem kellett a tükröt is. Őrült utolsó kör volt, a célegyenesben Pascal hiába zárta az ívet, sikerült elmennem mellette, alig hittem el” – idézi a győztes brazil szavait a Motorsport.com szakoldal.
 
A két Nissan, Sebastien Buemi és Oliver Rowland már az utolsó forduló elején 0 százalékon állt, végül pedig csak a 20-21. helyen rangsorolták őket. Buemi szerint a csapat rosszul kalkulált az energiafogyasztással a verseny előtt.

„Szoftverhiba történt, sajnos elég nagy árat fizettünk érte. Nemigen tudok mit mondani, nem keresek kifogásokat, kár érte. Ráadásul itt nem is olyan hosszú egy kör, egy plusz rund az semmiség” – jelentette ki a svájci pilóta.
 
A Nissan versenyét nagyban befolyásolta a futam elején történt Piquet-Vergne baleset, emiatt kellett újrakalkulálni az energiafogyasztást. Végül nem is múlott sokon a dolog, hiszen ha a vezető Wehrlein csak tíz másodperccel előbb kezdi meg a 43. kört, a mezőny megspórolja az utolsó kört, ami a véget jelentette a Nissan duójának. A két lelassuló autónak és Wehrlein büntetésének köszönhetően a dobogó harmadik fokára Edoardo Mortara állhatott fel, aki nemes egyszerűséggel a karácsonyhoz hasonlította a verseny utolsó körét.


Hozzászólások