Moto3

Di Giannantonio nyert, Bezzecchit az utolsó kanyarban ütötték ki

Őrült és drámai futammal avatták fel a Moto3-asok a burirami pályát, ahol a Gresini duplán örülhetett, hiszen olasz versenyzőjük győzött, míg Jorge Martin kézsérülése ellenére negyedik lett, s fő riválisa nullázásával megduplázta előnyét a vb-tabellán.
Imádod az autó-motorsportokat? Újságírói ambícióid vannak? Ha úgy érzed, ezek igazak rád vagy csak szeretnél a P1race.hu csapatának tagja lenni, ne habozz: ki tudja, lehet, hogy Te vagy az, akit keresünk. Részletek ide kattintva.

Magyar idő szerint rajtolt el a Moto3-asok Thaiföldi Nagydíja, amelynek Marco Bezzecchi vághatott neki a pole-ból, míg Jorge Martin esetén az indulás is kérdéses volt, a spanyolnak ugyanis elmondása szerint egész hétvégén hiányzik az erő a sérült kezéből, de végül a vb-éllovas is elfoglalta a helyét a 13. rajtkockában. Bezzecchi a start után is megtartotta a vezetést, de óriási harc alakult ki mögötte: különösen Darryn Binder mutatott be agresszív manővereket, amelyek azonban megbosszulták a magukat, a dél-afrikai ugyanis elesett, magával sodorva Albert Arenast is.
 
Martin mindeközben a pontszerzőzónából is kicsúszott az elején, a számos bukásnak köszönhetően került csak oda vissza – példának okáért Niccolo Antonelli és Tatsuki Suzuki is kihullott –, aztán önerőből is megkezdte a felzárkózást. Szüksége is volt rá, hiszen bár Bezzecchit többek között Lorenzo Dalla Porta, Fabio di Giannantonio és Ayumu Sasaki is szorongatta, a vb-aspiráns olasz rendre ott volt az élen.
 

Még féltávnál is egy több mint tíz motorosból álló boly haladt együtt az élen, amelynek a fentieken kívül Dennis Foggia, Jaume Masia és a felzárkózó Martin is részese volt. Ráadásul nem is csak vonatoztak, hanem komoly adok-kapok ment – amelyből aztán a két japán, Sasaki és Masaki fél kör különbséggel szállt ki, utóbbi esésében Martin is besegített, az incidenst a felügyelőség is vizsgálni kezdte.
 
Az utolsó körökre Bezzecchi vezetésével fordult a mezőny, de még ekkor is nyolc-tíz versenyző motorozott egymás nyakán. A dráma aztán az utolsó kanyarban jött: Enea Bastianini csúszott el, magával sodorva Bezzecchit is! A futamot a már korábban élre álló Fabio di Giannantonio nyerte Lorenzo Dalla Porta és Dennis Foggia előtt, míg Martin végül a parádés negyedik helyen futott be – ezzel pedig 13 ponttal még növelte is előnyét a nullázó Bezzecchi előtt, azaz immár 26 egységnyi a különbség közöttük.
 
A futam végeredménye:
1. Fabio DI GIANNANTONIO ITA Del Conca Gresini Moto3 Honda 38'10.789
2. Lorenzo DALLA PORTA ITA Leopard Racing Honda +0.135
3. Dennis FOGGIA ITA SKY Racing Team VR46 KTM +0.466
4. Jorge MARTIN SPA Del Conca Gresini Moto3 Honda +0.980
5. Gabriel RODRIGO ARG RBA BOE Skull Rider KTM +1.084
6. Vicente PEREZ SPA Reale Avintia Academy 77 KTM +1.232
7. Nicolo BULEGA ITA SKY Racing Team VR46 KTM +1.312
8. Marcos RAMIREZ SPA Bester Capital Dubai KTM +1.440
9. Somkiat CHANTRA THA AP Honda Racing Thailand Honda +1.643
10. Jakub KORNFEIL CZE Redox PruestelGP KTM +1.718
11. Andrea MIGNO ITA Angel Nieto Team Moto3 KTM +3.386
12. Kaito TOBA JPN Honda Team Asia Honda +3.613
13. Philipp OETTL GER Sudmetal Schedl GP Racing KTM +4.130
14. Tony ARBOLINO ITA Marinelli Snipers Team Honda +4.319
15. Adam NORRODIN MAL Petronas Sprinta Racing Honda +4.657
16. Apiwath WONGTHANANON THA VR46 Master Camp Team KTM +4.802
17. Jaume MASIA SPA Bester Capital Dubai KTM +4.884
18. Jeremy ALCOBA SPA Estrella Galicia 0,0 Honda +23.915
19. Stefano NEPA ITA CIP - Green Power KTM +23.964
20. Kazuki MASAKI JPN RBA BOE Skull Rider KTM +59.390
  Marco BEZZECCHI ITA Redox PruestelGP KTM +1'13.285
Nem ért célba:        
  Enea BASTIANINI ITA Leopard Racing Honda  
  John MCPHEE GBR CIP - Green Power KTM  
  Nakarin ATIRATPHUVAPAT THA Honda Team Asia Honda  
  Ayumu SASAKI JPN Petronas Sprinta Racing Honda  
  Albert ARENAS SPA Angel Nieto Team Moto3 KTM  
  Niccolò ANTONELLI ITA SIC58 Squadra Corse Honda  
  Tatsuki SUZUKI JPN SIC58 Squadra Corse Honda  
  Darryn BINDER RSA Red Bull KTM Ajo KTM  
  Alonso LOPEZ SPA Estrella Galicia 0,0 Honda  

Fotó: MotoGP Media


Hozzászólások