Superbike

Davies: „Több a potenciál a Panigale V4-ben, mint a korábbi motorban”

Ez a véleménye két spanyolországi teszt után a Ducati brit versenyzőjének, ugyanakkor hozzátette: rengeteg fejlesztés és munka vár még rájuk, és a motorozási stílusán is változtatni kell.
Imádod az autó-motorsportokat? Újságírói ambícióid vannak? Ha úgy érzed, ezek igazak rád vagy csak szeretnél a P1race.hu csapatának tagja lenni, ne habozz: ki tudja, lehet, hogy Te vagy az, akit keresünk. Részletek ide kattintva.

A két novemberi privát Superbike-világbajnoki teszt kétségkívül legnagyobb érdekessége a Ducati új motorjának, a Panigale V4R-nek a debütálása volt. A gép nem teljesített rosszul, az utolsó jerezi napot például a negyedik és ötödik helyen zárta a MotoGP-ből érkező Alvaro Bautista és a régóta a bolognaiak WSBK-csapatát erősítő Chaz Davies. Utóbbinak értelemszerűen komoly tapasztalata volt az előző V2-es motorról, ám a brit szerint az új gép teljesen más stílust igényel – igaz, így is meggyőződése, hogy jobb a V4-es Panigale az elődjénél:

„Nagyon-nagyon kevés dolgot tudsz magaddal vinni. Nagy a kísértés, hogy azt mondjuk, itt jobbak voltunk, ott meg rosszabbak, csak semmi haszna. Arra kell koncentrálnunk, amink most van, és hogy ebből hozzuk ki a legtöbbet” – vélekedett Davies, akinek szavait a Crash.net idézi. „Biztos vagyok benne, hogy több benne a potenciál, mint a korábbi motorban, de minden teljesen új. Úgy vélem, helyes döntés volt a váltás. Nem én vagyok a szakértő, hanem Gigi, és ő pontosan tisztában van azzal, mire képes egy-egy csomag. A GP-ben is remekül összerakják a dolgokat.”
Ami azt illeti, az említett Gigi Dall’Igna is nyilatkozott a jerezi tesztet követően. A szakember szerint a V4 a leginkább megfelelő motor a Superbike-vb jelenlegi szabályaihoz, s az előző V2-es gép eleve már a fejlesztési ciklusa végén járt, így képtelenség volt jelentősen tovább javítani rajta. De vajon mennyire elégedett az új motor eddigi szereplésével Dall’Igna?

„A projekt teljesen új és még elég fiatal. Van még néhány probléma, amit meg kell oldanunk, és néhány terület, ahol fejlődhetünk. Ha számot kellene mondanom, akkor 80 százalékon állunk. Elég sokat fejlesztettünk a gépen a tesztversenyzőinkkel, Lorenzo Zanettivel és Michele Pirróval. Most kezdtük el a munkát a „rendes” versenyzőkkel, és nagyjából ugyanazokat a problémákat emelik ki, ami jó, mert így pontosan tudjuk, milyen irányba kell haladnunk.”

Visszatérve Daviesre: a brit is tisztában van vele, hogy még rengeteg munka vár rájuk a tél folyamán és azt követően is. „Úgy érződik, még egy hegyet kell megmásznunk a fejlesztésekkel. Rengeteg az információ, és minden arról szól, hogy összerakjuk a dolgokat. Nehéz még bármit is mondani: úgy látszik, megvan a motorban a potenciál, de kemény munka vár még ránk Phillip Islandig és még utána is az évad során” – fogalmazott a brit. Az egyébként már biztos, hogy jövőre legalább négy Panigale V4R lesz a WSBK rajtrácsán, hiszen a két gyári motoros mellett a Barni Racingnél Michael Ruben Rinaldi és a Kawasakiról váltó Go Eleven színeiben Eugene Laverty is a bolognai gyártó gépén fog ülni – jóllehet, utóbbi csak januárban próbálhatja majd ki a motort.

Fotó: Ducati Corse


Hozzászólások