Imádod az autó-motorsportokat? Újságírói ambícióid vannak? Ha úgy érzed, ezek igazak rád vagy csak szeretnél a P1race.hu csapatának tagja lenni, ne habozz: ki tudja, lehet, hogy Te vagy az, akit keresünk. Részletek ide kattintva.
A Ten Kate csapat csaknem két évtizede volt a Honda partnere a Superbike-világbajnokságon: noha a japánok legutóbb 2002-ben szerepeltek gyári csapattal a sorozatban, az istálló a Honda Motor Europe-pal összefogva mindig jelen volt a mezőnyben, sőt az összes kategóriát figyelembe véve összesen tíz bajnoki címet szerzett az alakulat. Éppen ezért volt meglepő, hogy amikor a HRC néhány hete bejelentette, hogy 2019-től újfent gyári szinten képviseltetik magukat a WSBK-ban, nem a Ten Katét nevezték meg partnerükként, hanem a BMW-ről váltó Altheát és a Moriwakit.
A Ronald Ten Kate által irányított gárda jövője azóta volt kérdéses, kedden viszont közleményben adták a világ tudtára a szomorú hírt: a kialakult helyzet miatt a csapat csődbe ment. Mint az a közleményből kiderül, az istállót is váratlanul érte a HRC döntése: egészen a katari évadzáróig semmi jele nem volt annak, hogy a Honda elpártolna tőlük, sőt áprilisban a csapat még ki is nyilvánította a japánok felé, hogy amennyiben újfent gyári alakulatot indítanának a Superbike-vb-n, szeretnék, ha ők lehetnének a partnereik. Mindezek fényében sokként érte őket, amikor a Honda október 30-án közölte velük, hogy két másik céggel fog össze a következő szezonban.
A közlemény hangsúlyozza: különösen az érintette őket érzékenyen, hogy a HRC túl későn adta tudtukra, hogy szakítanak velük, így hiába érdeklődtek más gyártóknál, már november elején véglegesítve voltak mindenhol a 2019-es projektek és költségvetések. „Ennek eredményeként, úgy tűnik, a Ten Kate Racing sakk-matt helyzetbe került, köszönhetően a világ legnagyobb motorgyártójának” – fogalmaz a csapat, hozzátéve, hogy természetesen folynak jogi eljárások a Hondával szemben kompenzáció reményében, de ezzel kapcsolatban nem akarnak részletekbe bocsátkozni. Mindenesetre az alakulat vezetése azon dolgozik, hogy legkésőbb 2020-ban folytatni tudják a versenyzést világbajnoki szinten, azt pedig csak zárásként teszik hozzá, hogy mindez nem érinti a Hondával kötött motorterjesztői megállapodásokat.
Fotó: Honda Racing