F1

Csak a szokásos: Mercedes-dupla, ezúttal Hamilton sikerével

Úgy tűnik, idén teljesen mindegy melyik pályára látogat el a Formula-1, ugyanis az első két hely mindenesetben a Mercedesé lesz. Barcelonában 2019-ben ötből ötödször duplázott a Mercedes, ezúttal Lewis Hamilton és Valtteri Bottas sorrendben, míg a harmadik helyre Max Verstappen (Red Bull) ért oda. Ferrari? Újabb csalódás…
Szeretnél élőben szurkolni kedvenc motorversenyződnek az augusztus eleji brnói futamon? Akkor van egy ajánlatunk számodra: az előző évekhez hasonlóan idén is megrendelheted belépődet jegyshopunkon keresztül a MotoGP Cseh Nagydíjára!

Az már az edzéseken kiderült, hogy semmit nem jelent az, hogy Barcelonában rendezett téli tesztek alkalmával a Ferrari fölényben volt a többiekkel szemben, ugyanis a Spanyol Nagydíj rajtrácsán a két Mercedes állt az első sorban, mégpedig Valtteri Bottas és Lewis Hamilton sorrendben. Ezzel együtt a harmadik helyről induló Sebastian vettel kis híján lerajtolta őket, ám a külső íven száguldó német kockásra fékezte a gumijait az első kanyarban, ráadásul majdnem nekiment Bottasnak, így Hamilton végül megszerezte az első helyet, majd elképesztő tempóban távolodni kezdett a mezőnytől.

Mindeközben előbb Max Verstappen (Red Bull), majd Charles Leclerc (Ferrari) is megelőzte Vettelt, aki inkább abroncsot cserélt, ám a szerelők elbíbelődtek a bal hátsóval pár másodpercig, így a négyszeres világbajnok egészen a 10. pozícióig sorolt hátra. Nem sokkal később kiderült, hogy Leclerc kerékcseréjénél is fennragadt a bal hátsó, azaz nem a szerelők, hanem az adott csavarpisztoly volt a hibás. Mindenesetre a monacói kemény keveréket kapott a Ferrarijára, ami egyet jelentett, hogy ő egy cserével csinálja végig a versenyt. Mindeközben előbb Bottas, majd Hamilton is új abroncsokat kapott, ám az Ezüst Nyilakra közepesek kerültek fel, azaz Toto Wolffék kockáztattak egy kicsit, ha végig akartak ezekkel az abroncsokkal menni.

A középmezőnyt ezúttal a Haas uralta, hiszen Romain Grosjean és Kevin Magnussen is ott volt a legjobb tízben, akárcsak az időmérőt megint elrontó Nico Hülkenberg (Renault), valamint a kvalifikáció egyik kellemes meglepetése, Danyiil Kvjat (Toro Rosso). Elöl a két Mercedes nyomában ott loholt Verstappen, aki a verseny felénél már öt másodpercen belül volt Bottashoz képest, míg Hamilton újra elnyúlt majd kilenc másodperccel a finn csapattársa előtt. Hátrébb a negyedik helyért zajlott a Ferrari belháború, amibe eddig nem szólt bele a csapatvezetés, így Leclerc maga mögött tartotta Vettelt. Mindenesetre akármilyen fejlesztést hoztak Barcelonába a maranellóiak, az arra sem volt elég jól láthatóan, hogy Verstappen legyőzzék, míg a másik Red Bullal egyre jobban közelített rájuk Pierre Gaslyval. Aztán a 36. körben jött a megszokott helycsere a Ferrarinál, és a közepes keveréken száguldó Vettel feljött a negyedik pozícióba.
És amikor Hamilton a 39. körben elkezdett aggódni amiatt, hogy vajon a gumik állapota alapján tényleg jó ötlet-e ezekkel az abroncsokkal végigmenni – ne felejtsük, Leclerc kemény gumikkal biztos nem megy ki többet a bokszba –, a csapat rézéről csak nyugtató szavak érkeztek. Hogy jogos vagy sem a Mercedes optimizmusa, azt nem tudhattuk, ám Vettel a 40. körben már másodszor ment ki friss abroncsokért, és ezúttal hibátlan kerékcserén esett túl. Kiment Verstappen is a bokszba, és a holland Leclerc mögé jött vissza, azaz akár csatára is sor kerülhet majd kettejük között a harmadik helyért, feltéve, ha Verstappen képes utolérni a monacóit. Eközben Hamilton gumijai is elkezdtek hólyagosodni, azaz az ötszörös világbajnok korábbi aggodalmaskodásai egyszerre kezdtek komoly hangsúlyt kapni, főleg annak tükrében, hogy Bottas le is cserélte a kerekeit.

Miután kezdett unalomba fulladni a futam, jött Lance Stroll (Racing Point) és Lando Norris (McLaren) balesete, és a versenybírók beküldték a safety cart. Aki csak tudott, kiment friss gumikért, így Leclerc ugyan Verstappen és  Vettel mögé került, viszont vadonatúj közepesekkel, ugyanakkor a mezőny szinte összerázódott, így az utolsó 16 kör akár még izgalmassá válhat. Az újraindításnál azonban maximum az okozott némi izgalmat, hogy a két Haas összecsapott egymással a hetedik helyért, és Magnussen még a pályáról is kivezette Grosjeant annak érdekében, hogy megelőzze a franciát. Sőt, amikor Grosjean megint utolérte a dánt, utóbbi ugyanott, ugyanúgy tartotta maga mögött – megint kivezette a pályáról – csapattársát, majd jött az ismétlés harmadszor is. Miután ez volt a legizgalmasabb párharca a versenynek, így lassan mindenki fogadásokat kötött, hogy a két Haas-pilóta közül ki fog előbb beérni a célba…

A hazai közönség nagy örömére Carlos Sainz (McLaren) nemcsak utolérte az egymással foglalkozó két Haast, hanem Grosjeant le is előzte, így véget vetett a dán-francia háborúnak. Sajnos ezek után beállt a vonatozás, és meglehetősen unalmas körözgetésekkel teltek az utolsó körök. Ahogy azt eddig megszokhattuk, Barcelonában is kettős győzelmet aratott a Mercedes, ezúttal Hamilton, Bottas sorrendben – az ötszörös világbajnok ezzel összetettben is átvette a vezetést –, míg a dobogóra Verstappen állhatott fel. A további pontszerző helyeken Vettel, Leclerc, Gasly, Magnussen, Sainz, Kvjat és Grosjean végzett, míg a gyári Renault újabb fiaskót szenvedett, és ismét pont nélkül zárt, akárcsak idén először nullázó Alfa Romeo. A leggyorsabb körért járó egy pluszpontot is Hamilton kapta. Folytatás két hét múlva Monacóban.

A Spanyol Nagydíj véreredménye:
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:35:50.443
2. Valtteri Bottas finn Mercedes 4.074 mp h.
3. Max Verstappen holland Red Bull 7.679 mp h.
4. Sebastian Vettel német Ferrari 9.167 mp h.
5. Charles Leclerc monacói Ferrari 13.361 mp h.
6. Pierre Gasly francia Red Bull 19.576 mp h.
7. Kevin Magnussen dán Haas 28.159 mp h.
8. Carlos Sainz spanyol McLaren 32.342 mp h.
9. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso 33.056 mp h.
10. Romain Grosjean francia Haas 34.641 mp h.
11. Alexander Albon thaiföldi Toro Rosso 35.445 mp h.
12. Daniel Ricciardo ausztrál Renault 36.758 mp h.
13. Nico Hülkenberg német Renault 39.241 mp h.
14. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo 41.803 mp h.
15. Sergio Pérez mexikói Racing Point 46.877 mp h.
16. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo 47.691 mp h.
17. George Russell brit Williams 1 kör h.
18. Robert Kubica lengyel Williams 1 kör h.
Nem ért célba:      
  Lando Norris brit McLaren  
  Lance Stroll kanadai Racing Point  

Fotó: Daimler Media Site


Hozzászólások