Jegyek

Crutchlow: „Lowesnek több időre van szüksége”

MotoGP
Crutchlow: „Lowesnek több időre van szüksége”
2017.07.14. 08:31
Cal Crutchlow védelmébe vette az Apriliánál versenyző újonc honfitársát, mondván, időre és versenytapasztalatra van még szüksége a 26 éves britnek, hogy a csalódáskeltő szezonkezdet után megmutathassa az igazi sebességét és a benne rejlő potenciált.
 
Elindult Instagram-csatornánk: kövesd legújabb közösségimédia-platformunkat, ahol friss és exkluzív helyszíni képekkel, valamint a versenyhétvégék legérdekesebb fotóival szolgálunk majd! A P1race Instagram-csatornája ide kattintva érhető el.

Kétéves szerződése ellenére Sam Lowes egyre nagyobb nyomás alá kerül a csapatán belül, miután a szezon feléhez érve mindössze két pontot zsebelt be. Tovább rontja a helyzetét csapattársa, Aleix Espargaro remekelése, aki csapattársához hasonlóan négyszer kényszerült feladni futamot, azonban stabilan top 10-es pozíciókért harcol.

Az Aprilia versenyigazgatója, Romano Albesiano korábban úgy fogalmazott, hogy bár Lowes helye egyelőre nincs veszélyben, de több versenyzővel is tárgyalásban áll, Alvaro Bautista és Danilo Petrucci pedig maguk is elismerték, hogy egyeztetnek a noale-i gyártóval – igaz, utóbbi időközben már szerződést hosszabbított a Pramac Racinggel. Mindezek ellenére Cal Crutchlow megvédte Lowest: „Samnek még nem adódott lehetősége, hogy bizonyítson. Az év jelentős részében több időt töltött a garázsban, mint a versenypályán. Rengeteg műszaki problémája volt és rajta kívül álló okok miatt nem volt lehetősége felvenni a ritmust” – vélekedett az LCR motorosa, akit a crash.net szakoldal idéz.
Fokozva Lowesön a nyomást, a szintén a Moto2-ből érkező Johann Zarco és Jonas Folger már pódiummal is büszkélkedhetnek a MotoGP-ben, míg Alex Rins a sérülésééig egy kilencedik helyezést ért el a szezonnyitó Katari Nagydíjon. Crutchlow szerint nem igazságos összehasonlítani Lowes teljesítményét a többiekkel: „Tisztában vagyok vele, hogy az Apriliánál mi történik, de Zarco és Rins rossz példa az összehasonlításra. Zarco motorja a mezőny legkönnyebben vezethető motorja és fogalmunk sincs, hogy miként teljesítene egy Aprilián vagy egy Hondán. Egy azonban biztos: közel sem lenne ott, mint most. Ne értsenek félre, ő egy nagyszerű versenyző, de nem lehet összehasonlítani, és úgy gondolom, hogy Sam idővel sokkal jobb lesz.”

Crutchlow saját MotoGP-s debütálásához hasonlította az újonc teljesítményét: „Sam nem megy rosszul a motorral, de valami még hiányzik. Pontosan olyan, mint amikor én voltam újonc: a helyezéseim arról árulkodtak, hogy pocsék voltam. Aztán nézzük meg, hogy miket értem el a következő években” – mondta Crutchlow, aki Yamahával, Ducatival és Hondával is dobogóra állhatott.
„Az első évben mikor idejöttem, voltak vitáim Herve Poncharal (a Tech3 Yamaha csapatvezetője – a szerk.). Vissza akartam menni a Superbike-világbajnokságba. Herve volt az egyik, aki azt mondta, hogy csak időre van szükségem, hogy maradjak és megpróbált nyugtatni. Aztán következő évben negyedik lettem az első futamon és kétszer állhattam a dobogón.”

„Az a baj, hogy az újoncokat Marchoz
(Marquez – a szerk.) hasonlítják, amikor ő volt újonc. Ezt nem lehet. Felfoghatatlan, hogy Marquez mire képes a motorral. Nap mint nap látom, mivel belenézhetek a telemetriájába. Sam teljesítményét viszont nem lehet összehasonlítani más motoroséval, aki egy más gépen ül, mint Zarco vagy Rins. Úgy gondolom, csak idő kell neki és erős lesz, ami már a szezon második felében meg is mutatkozhat. Ha Marcot ráültetnék az Apriliára most, akkor dobogón állna, ezt garantálom. Szóval miért nem inkább Espergarót kritizálják? Nem Aleixet bántom, mivel tudom, hogy ő volt az első, aki megvédte Lowes-t, hanem az Apriliát. Aleix és Sam mindketten nagyszerű versenyzők, akik megérdemlik a helyüket a csapatban.”

Írta: Miklós-Illés Balázs; Fotók: MotoGP Media
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: