MotoGP

Crutchlow azzal tette tönkre a hátsó gumit, hogy óvni akarta

A leintés után a brit maga is elismerte, hogy rossz stílusban motorozott a Thaiföldi Nagydíjon – igaz, még így is legfőbb riválisa előtt ért célba vasárnap.
Imádod az autó-motorsportokat? Újságírói ambícióid vannak? Ha úgy érzed, ezek igazak rád vagy csak szeretnél a P1race.hu csapatának tagja lenni, ne habozz: ki tudja, lehet, hogy Te vagy az, akit keresünk. Részletek ide kattintva.

Cal Crutchlow a hetedik helyen ért célba a MotoGP történetének első burirami futamán. Az LCR Honda versenyzője különösen a futam második felében esett vissza, elmondása szerint ugyanis elkopott a hátsó gumija – a brit szerint azonban ez a saját hibájának köszönhető, ugyanis azzal a stílussal, amellyel óvni akarta, épp tönkretette az abroncsot: „A startnál még fantasztikus volt a tapadásom, de amikor a többiek mögött haladtam, semmi mást sem csináltam, csak próbáltam a motor gyors felállításával óvni a gumit. A hátsó abroncs teljesen elkopott 15 kör után, nem tudtam már harcolni vele.”

„De azzal, ahogy megpróbáltam megóvni, igazából tönkretettem, mert a gumi közepe rendkívül kemény, az jelentette a problémát egész hétvégén. Ha megnézitek a stílusomat, igyekeztem gyorsan felállítani a motort és jó kigyorsítást venni, de pont ezzel tettem tönkre a gumi közepét. Tovább bedöntve kellett volna tartanom a motort és úgy kigyorsítanom, ami a tökéletesen ellentétes stílus egy 300 lóerős motornál. Ezért tettem tönkre a hátsó abroncsot, szóval rossz stílusban motoroztam”
– idézi Crutchlow szavait a Motorsport.com szakoldal.

A hondás még így is legfőbb ellenfele, Danilo Petrucci előtt ért célba, így kétpontos előnyre tett szert a pramacossal szemben a legjobb privát motoros címéért folyó versenyben: „Amikor Zarco megelőzött, onnantól már csak be akartam fejezni a versenyt és szerezni néhány pontot. Ha tovább erőltetem, nem értem volna célba. Jó érzés volt újra az élbollyal menni. Általában a futamok elején, teli tankkal tudjuk őket nehezen tartani, de most ott voltunk velük, viszont legtöbbször a verseny végén vagyok erős, ez azonban most nem volt lehetséges a hátsó gumi miatt.”

Fotó: MotoGP Media


Hozzászólások