MotoGP

Crutchlow-ék nem értik, miért buktak a futamon

Az LCR Honda brit motorosa szerint semmit sem csinált másképp az esésekor, mint a többi körben, de nem ő volt az egyetlen, aki furcsa jelenségről számolt be a San Marinó-i GP után.
Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !

Több versenyző is megjegyezte a misanói hétvége során, hogy az aszfalton elvégzett munkálatok miatt teljesen más tapadási viszonyok fogadták őket, mint egy évvel ezelőtt. Nem tudni, hogy ez tréfált-e meg többeket is, mindenesetre a vasárnapi MotoGP-futam után három motoros is értetlenül állt a bukása előtt. Közéjük tartozott az egész hétvégén szenvedő Cal Crutchlow is, aki a 12. helyről esett ki a 8-as kanyarban:

„Ötletem sincs, miért buktam, mivel semmit nem csináltam másképp, mint a többi körben, mégis elestem” – idézi az LCR Honda britjét a Motorsport.com. „Pontosan ugyanolyan bukás volt, mint Marcé a negyedik szabadedzésen. Olyan gyorsan mentem, amennyire csak tudtam bukás nélkül, mégis elestem. Csak az utolsó pillanatban a 7-es kanyarban, de előtte nem éreztem, hogy bukni fogok. Igyekeztem a lehető leggyorsabb sebességgel célba érni, ami még így is eléggé lassú volt. Egyáltalán nem voltak figyelmeztető jelek. A gumi jobb széle több figyelmeztetést adott, mégis baloldalon estem el. Ez a probléma.”

Egy másik áldozat, Francesco Bagnaia olyan problémákról beszélt a kiesése után, amellyel az edzések során nem szembesült: „Amikor elkezdtem a futamot, valami furcsát éreztem az első guminál, mivel több kanyarban is elment a motor eleje, leginkább a gyors 3-as és 11-es kanyarokban, nagyon veszélyes volt. Egész hétvégén és a teszten sem úszott el egyszer sem a motor eleje, a versenyen mégis sokszor megtörtént. A bukást is elég nehéz megérteni az adatokból, mert semmi furcsát nem látni bennük: ugyanúgy használtam a féket, ugyanolyan volt a sebességem, ugyanazon az íven mentem.”

A Pramac Racing olasz újoncával ellentétben Takaaki Nakagamival viszont épp a lassú kanyarokban adódtak nehézségei: „Főleg a jobbosokban küszködtem, a balos kanyarok rendben voltak. Nem értettem, mi történt. A verseny eleje óta problémáim voltak. Tudtam, hogy ha tovább húzom a gázt, elképzelhető, hogy igen korán bukni fogok, aztán a harmadik vagy negyedik körben voltak is figyelmeztető jelek a 4-es, a 10-es és a 14-es kanyarokban, amelyek lassú kanyarok. Nagyon csalódott vagyok a történtek miatt. Meg kell értenünk, mi történt a futamon, mert egész hétvégén nem éreztem ezt. Nagyon furcsa volt.”

Fotó: MotoGP Media


Hozzászólások