Jegyek

Borkovic nekiment a BoP-nek: „Ez már veszélyes”

TCR
Borkovic nekiment a BoP-nek: „Ez már veszélyes”
2018.06.12. 10:02
Minden eddiginél komolyabb kritikát fogalmazott meg a TCR teljesítmény-kiegyenlítő rendszerével kapcsolatban az Európa-kupában induló szerb: elmondása szerint a kiszállás is megfordult már a fejében.
 
Imádod az autó-motorsportokat? Újságírói ambícióid vannak? Ha úgy érzed, ezek igazak rád vagy csak szeretnél a P1race.hu csapatának tagja lenni, ne habozz: ki tudja, lehet, hogy Te vagy az, akit keresünk. Részletek ide kattintva. (x)

A Hyundai fölényével rajtolt el a két legfontosabb TCR-es kategória, a WTCR Túraautó-világkupa és a TCR Európa-kupa is. A Balance of Performance első módosításával a Nordschleifén továbbra is ők diktálták a tempót, a WTCR zandvoorti fordulója előtt azonban az illetékesek átestek a ló túloldalára: 2,5 százalékkal visszafogták a motorteljesítményüket és a hasmagasságukat is megemelték (nem beszélve a kompenzációs súlyokról), így Michelisz Norbertnek és márkatársainak esélyük sem volt a pontszerzésre Hollandiában. Ezen próbáltak valamelyest korrigálta a TCR Europe spái fordulója előtt azzal, hogy 10 mm-rel lejjebb engedték a hasmagasságukat, ám még ez is érzékenyen érintette a Hyundaiokat. Dusan Borkovic, aki a Paul Ricard-i idénynyitón még kettős győzelmet aratott, alaposan ki is fakadt a szabályhozókra a Touring-Cars.net szakoldalnak nyilatkozva:

„Hol is kezdjem? A „normál” autók között első lettem. Szóval ha nem számoljuk a „Volkswagen Kupa” indulóit, akkor elég jól teljesítettem. És ha még a Peugeot-kat se számoljuk, akik nagyjából 100 lóerővel erősebbek vagy nem tudom, mi történik, mert 70-100 métert hoznak rajtam az egyenesben. Ha ezeket nem vesszük, elégedett vagyok” – fogalmazott a szerb még a belga hétvége első futamát követően, ahol negyedikként ért célba. „Mindenki sírt, mert a Paul Ricardon kicsit gyorsabb voltam, de ott még normális volt a BoP is. Talán tíz-húsz kilóval kellett volna módosítaniuk az autó súlyát, de aztán a BoP döntéshozói emellett még a motorerőt is visszafogták és rögtön lassabb lett az autó. Meg tudom mutatni a Paul Ricard-i onboard felvételeket, amelyen látszik, hogy az egyenesben már ott is lassabbak voltunk, mint az Audi, a Cupra vagy a Volkswagen. Aztán mégis még jobban visszalassítottak minket.”

Borkovic még ennél is tovább ment nyilatkozatában, a kiszállás gondolatai is megfordult a fejében: „Ez már veszélyes, mert eleve a pálya veszélyes, és akik nem a VW autóiban ülnek, meg fogják ölni magukat, mert a határon mennek, hogy valamit visszahozzanak a hátrányból, mivel hat tizedet vagy akár egy másodpercet is veszítünk egy kib***ott szektorban. Ha ez így megy tovább, én befejezem. Nem akarom azzal kockáztatni az életemet, hogy 15 km/h-val lassabb vagyok az egyenesben csak azért, mert a BoP-s srácok nem látják tisztán az eredményeket. Veszélyben vagyunk, az életünket kockáztatjuk, de csak én vagyok elég tökös hozzá, hogy ezt ki is mondjam” – fogalmazott a szerb, aki szerint azon is változtatni kellene, hogyan számolják ki a BoP-t: „Nem lehet összehasonlítani a WTCR rövid pályáit az ilyen kilométeres egyenesekkel, ahol a Peugeot meg a Volkswagen Kupa autó 15 km/h-val gyorsabbak nálunk. Nem tudom, hogy ez hány lóerő lehet, de nem nyolc vagy tíz, sokkal inkább 30, meg tudom mutatni az onboard felvételeken. A következő versenyre elhozom a GTR-emet vagy a Turbo S-emet, és akkor rendben leszünk.”

Fotó: TCR Europe Media
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2018  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: