Jegyek

Blues Brothers, „shoey”, történelmi rekord – az év legjei,...

Magazin
Blues Brothers, „shoey”, történelmi rekord – az év legjei, 2. rész
2016.12.31. 14:08
A 2016-os motorsportos szezon is bővelkedett felejthetetlen, drámai, megható és vicces pillanatokban, amelyeket szokásunkhoz híven idén is összefoglaltunk az esztendő legvégén – kétrészes összeállításunk második felvonása következik.
 
Lepd meg magad vagy a párod eredeti MotoGP-s és Valentino Rossi-s termékekkel! Gyere és válogass kiváló minőségű raktárkészletünkből! Nálunk mindent megtalálsz: kulcstartók, matricák, ruházati termékek és kiegészítők, kedvező áron! (x)

Legnagyobb repülés: Sylvain Guintoli Imolában
Ehhez nem kell sok kommentárt fűznünk, elég az alábbi videót megnézni: a Pata Yamaha francia motorosa hónapokat kényszerült kihagyni a Superbike-vb olaszországi fordulójának Superpole-edzésén elszenvedett látványos balesete miatt.

Legjobb sisakfestés: Rossi misanói bukósisakja
Ebben a kategóriában már-már bérelt helye van a „Doktornak”: mugellói sárga bukója is egyedi volt, de a misanói, „Blues Brothers” tematikájú sisak, amelyen ő és gyerekkori barátja, Uccio látható, mindent vitt 2016-ban.

Legőrültebb pillanat: Miller a cipőjéből issza a pezsgőt az asseni dobogón
2006 után először ünnepelhetett szatellit győztest a MotoGP mezőnye a Holland TT-n, a saját első királykategóriás sikerét szerző ausztrál pedig még emlékezetessé tette a díjátadót, amikor a saját cipőjéből itta a győzelmi pezsgőt. A „shoey” aztán végigsöpört a motorsporton: később Rossi is hasonlót produkált Misanóban, az F1-ben pedig Daniel Ricciardo honosította meg ugyanezt.

Legfurcsább új kifejezés: „provizórikus világbajnok”
Ezt José María Lópezre kellett használni, miután Japánban meg is szerezte harmadik vb-címét, meg nem is. Akkor még ugyanis nem volt hivatalos a thaiföldi forduló törlése, ám mivel gyakorlatilag tényként lehetett kezelni, mindenki úgy számolt, hogy már csak Sanghaj és Katar van hátra a szezonból, ennek megfelelően pedig a Citroën távozó pilótája már Motegiben ünnepelt – hivatalosan azonban csak egy szép szerdai délutánon bonthatott pezsgőt, amikor végleg megerősítették Buriram kikerülését a naptárból.

Legnagyobb szópárbaj: Rossi és Lorenzo vitája a misanói előzés után
A két yamahás között idén is feszült volt a viszony, amit a legjobban a San Marinó-i Nagydíj sajtótájékoztatója mutatott meg: a spanyol túl agresszívnek minősítette kollégája verseny eleji, ellene bemutatott manőverét, amit természetesen az olasz kikért magának. Az már csak hab volt a tortán, hogy később Lorenzo azon is kiakadt, hogy Rossi folyamatosan kinevette és a szavába vágott, amíg ő beszélt a sajtóeseményen.

Legkomolyabb beszólás: „Nem elég tökös ahhoz, hogy átigazoljon a Ducatihoz”
Rossi és Lorenzo már rögtön az évad első állomásán, Katarban is komoly szópárbajba keveredett, amelynek tetőpontja volt, amikor az olasz ezzel a mondattal szúrt oda csapattársának. A „Doktor” addigra már aláírta a szerződéshosszabbítását a Yamahával, Lorenzo azonban még várt – mint később kiderült, nem véletlenül: úgy tűnik, mégis volt elég tökös a váltáshoz, az pedig csak később derül ki, hogy mindez hogyan sül majd el.

Legérthetetlenebb manőver: Muller elengedi Monteirót Katarban
Ezt nem csak a szurkoló mondatja velünk: egyszerűen nem látjuk át, miért kellett egy visszavonuló legendának, egy négyszeres világbajnoknak az utolsó körben beleavatkoznia a világbajnoki dobogóért folyó harcba – és az sem magyarázat, hogy jó kapcsolatot ápol korábbi csapattársával… (az ominózus jelenet 32:30-tól):

Legnagyobb „égés”: Chaz Davies motorja kigyullad Doningtonban
Ezt az „égést” most bizony nem átvitt értelemben kell érteni, hanem szó szerint: a többszörös futamgyőztes brit alatt igen komolyan lángra kapott a Ducati a Superbike-vb szigetországi fordulójának második szabadedzésén:

Legváratlanabb bejelentés: A Lada kiszállása a WTCC-ből
Míg arról már hónapok óta tudtunk, hogy a Citroën a szezon végén gyári szinten elhagyja a túraautó-vb-t, a Lada bejelentése szinte mindenkit váratlanul ért: az oroszok kiszállásával jövőre mindössze két gyártó lesz jelen a WTCC-ben, ennek eredményeképp pedig végleg megkongatták a vészharangokat a sorozat körül.

Legkomolyabb rekord: Kilenc futamgyőztes a MotoGP-ben
Végezetül pedig egy olyan kategória, ami szintén teljesen egyértelmű volt: a gyorsasági motoros világbajnokság királykategóriája történelmi szezont produkált idén, hiszen Mugello és Misano között zsinórban nyolc különböző győztes láthattunk, közülük négyen első sikerüket aratták, ketten pedig szatellit versenyzők voltak – ám a rekordok közül is kiemelkedik az, hogy a széria 1949 óta íródó történetében még soha nem fordult elő, hogy a legnagyobb géposztályban kilenc motoros futamot tudjon nyerni. És akkor még egy plusz adalék: a Moto2-ben hét, a Moto3-ban szintén kilenc győztesünk volt, azaz összesen 25-en állhattak idén a dobogó legfelső fokára – ez ugyancsak új csúcs.

Összeállította: Balogh Tamás, Ferenci Péter és Papdi Tamás
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: