TCR

Bemutatta elektromos TCR-autóját a Hyundai

Frankfurtban leplezte le első elektromos versenygépét a koreai gyártó, amellyel a 2020-ban induló ETCR bajnokságban kíván majd szerepelni.
Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !

Ahogy azt már néhány napja egy Gabriele Tarquini főszereplésével készült reklámklippel belengették, a Hyundai kedden a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon lerántotta a leplet az első elektromos versenygépéről, amely a várakozásoknak megfelelően túraautó. A Veloster N ETCR alapjai az utcai Veloster N modellen nyugszanak, a koreai gyártó pedig a tervezésekor felhasználta többek között a WTCR-ben a Michelisz Norberték által használt i30 N-nel szerzett tapasztalatait is.

A tervezési munkálatokat már tavaly novemberben megkezdte a Hyundai, az első shakedown tesztre pedig idén augusztusban került sor. Persze az intenzív tesztprogram még csak most indul majd számukra, a cél pedig az, hogy a lehető legjobban felkészüljenek a 2020-ban induló elektromos túraautós bajnokságra, az ETCR-re. Az autó nyilván annak szabályrendszere szerint épült, s ahogy Marcello Lotti, a TCR promótere rámutatott: a Cupra után a Hyundai lett a második márka, amely előállt a szériában való szerepléshez megfelelő géppel. Íme, még néhány fotó róla:

Fotó: Hyundai Motorsport


Hozzászólások