Superbike

Bautista: „Talán túlságosan is magabiztos voltam”

Úgy érzi, a Superpole-futamon aratott győzelem is közrejátszott a második misanói versenyen elszenvedett bukásában, amely miatt nagyon mérges magára a megfogyatkozó vb-előnnyel rendelkező spanyol.
Szeretnél élőben szurkolni kedvenc motorversenyződnek az augusztus eleji brnói futamon? Akkor van egy ajánlatunk számodra: az előző évekhez hasonlóan idén is megrendelheted belépődet jegyshopunkon keresztül a MotoGP Cseh Nagydíjára – a jelenlegi áron már csak június végéig!

Alvaro Bautista egy esős futamon szerzett dobogós helyezéssel indította a misanói hétvégét, majd a vasárnap délelőtti sprintversenyt megnyerte. Az utolsó viadalon azonban Jerezhez hasonlóan bukott, s miután Jonathan Rea a szombati versenyhez hasonlóan azt is megnyerte, a ducatis előnye hirtelen 16 pontra olvadt a címvédővel szemben. A spanyol vb-éllovas nem is tagadta érzelmeit:

„Mérges vagyok magamra, mert két verseny alatt kétszer hibáztam, és ez elfogadhatatlan” – idézi Bautistát a Motorsport.com. „Délelőtt remekül éreztem magam a motoron, jó versenyt futottam, és tudtam, hogy a délutáni futamon a pálya csúszósabb és nehezebb gyorsan menni. Nem csináltam semmi őrültséget, de lehet, hogy a Superpole-futam után túlságosan is magabiztos voltam, és talán emiatt hibáztam. Próbáltam megmenteni az esést, de nem tudtam, ezért ideges vagyok magamra.”

A spanyol rámutatott: talán Misanóban voltak a legeltérőbb a körülmények a sprintversenyen és a vasárnap délutáni futamon, ez is közrejátszhatott az esésében, de azt is tudja, hogy a spanyolországi és a mostani bukása alapján is jobban kell figyelnie a viadalok első szakaszában.

„Talán itt volt a legnagyobb különbség a pálya állapotából a Superpole-futam és a második verseny között. Ausztráliában például többé-kevésbé hasonlók voltak a körülmények, Thaiföldön pedig mindkettőn forróság volt. Aragónban is hasonló volt a hőmérséklet a két versenyen, Assenben meg mindkétszer hideg volt, szóval szerint most volt a legnagyobb különbség. Emellett a Superpole-futamon kevesebb üzemanyagot is használunk, míg a második versenyen többet. Szóval ezen dolgoznom kell, és ahogy mondtam, talán túlságosan is nagy volt az önbizalmam a motorozásomat és a gépet illetően is. Óvatosabbnak kell lennünk, főleg az első körökben.”

Fotó: Ducati Corse

Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !


Hozzászólások