Superbike

Bautista: „A 250-es időkre emlékeztet, csak több motorerővel”

Gyorsan át tudott állni a MotoGP-ből érkező spanyol a Ducati Panigale V4R-re a superbike-osok jerezi privát tesztjén, ahol az első nap rögtön a második helyen zárt Jonathan Rea mögött.
Imádod az autó-motorsportokat? Újságírói ambícióid vannak? Ha úgy érzed, ezek igazak rád vagy csak szeretnél a P1race.hu csapatának tagja lenni, ne habozz: ki tudja, lehet, hogy Te vagy az, akit keresünk. Részletek ide kattintva.

Alvaro Bautista hétfőn tehette meg első köreit a Ducati Superbike-világbajnoki versenyzőjeként, egyúttal ekkor próbálhatta ki először a bolognaiak vadonatúj Panigale VR4-jét. A spanyol szemlátomást jól alkalmazkodott, hiszen mindössze három tizeddel maradt el a kawasakis Jonathan Rea-től, s ezzel a második helyen zárt. Bautista így értékelt a SpeedWeek.com szakportál hasábjain:

„Meglepődtem, hogy ilyen gyors voltam. Ugyanakkor az is igaz, hogy kvalifikációs gumit használtam, mert érezni akartam a különbséget a versenygumihoz képest. Ez újdonság volt számomra, és egyértelmű volt az extra tapadás, de még inkább az érezhető, hogy stabilabb” – jegyezte meg Bautista. „A Superbike-kal majdnem úgy lehet menni, mint a 250 köbcentis gépekkel: nagyobb kanyartempóban és nem szabad keményen bánni a gázzal. Nagyon finoman kell kezelni, hogy stabil maradjon a motor, de jó móka: a 250-es időkre emlékeztetett, csak több motorerővel. Kicsit még változtatnom kell a stílusomon, de minden egyes etappal jobban érzem, hol kell másképp csinálnom valamit. Mindig is gyors voltam a 250-esek között, szóval nem probléma számomra az átállás.”

Bár a Panigale erőforrása a királykategóriás Desmosedicire épül, maga a komplett motor nagyon is különbözőik: „Teljesen másnak érződik a Panigale V4R, mint a MotoGP-s gép. Bár a motorblokk hasonló, jelentősen kisebb az ereje, ez az egyenesekben észrevehető, és a váz is puhább. Jó móka volt az első nap. Elkezdtem kiismerni a Panigalét és remekül dolgoztam együtt a csapattal – egy szerelőt leszámítva mindenkit ismertem. Nem sok dolgot változtattunk a motoron, csak kicsit finomhangoltunk és az elektronikát állítottuk” – nyilatkozta a spanyol, aki hozzátette: az is meglepte, hogy bár a MotoGP-vel ellentétben itt nem karbonfékeket, hanem acél féktárcsákat használnak, mégis milyen hatékonyan lehet megfékezni a gépet.

Fotó: Ducati Corse


Hozzászólások