Jegyek

B3 Racing: Dusan Borkovic a dobogón Szingapúrban

TCR
B3 Racing: Dusan Borkovic a dobogón Szingapúrban
2016.09.18. 16:40
A hétvégén az F1-es nagydíj helyszínén vendégeskedett a TCR International Series mezőnye, benne a B3 Racing Team három pilótájával, akik közül a szerb versenyző a vasárnapi versenyen a második helyen végzett. Az alábbiakban a magyar alakulat sajtóközleményét osztjuk meg olvasóinkkal.
 
Amikor megérkeztünk Szingapúrba, még autóval közlekedtünk azokon az utcákon, ahol később a versenyek zajlottak. Hihetetlen mennyiségű munkás dolgozott azon, hogy 3 nap múlva már a város szívében lévő utcai pálya ilyen rövid idő alatt kiépüljön.

Még nem versenyeztünk korábban utcai pályán, így szokatlan, de egyben elképesztő élmény volt Szingapúr belvárosában sétálni a pályabejárás alkalmával. Gyönyörű régi épületek és hatalmas modern felhőkarcolók szegélyezték a verseny útvonalát.

A szabadedzés alkalmával kerültünk először közel a Forma1 mezőnyéhez. A bokszutcában a Williams csapatnál vendégeskedtünk képletesen. Be kell vallani az első percekben megoszlott a figyelem a munka és az F1 bokszok nézegetése között, de nem volt rá túl sok időnk, mert a 30 perces gyakorlás pillanatok alatt véget ér és jól ki kellett használni.

A szombati időmérőre koradélután került sor. A meleg és a pára sokkal jobban igénybe vett mindenkit, mint Thaiföldön. Ezúttal nem volt Q2, így az első etapban kellett a maximumot nyújtani. Az időmérő Mat’o Homolának sikerült a legjobban, aki a 3. rajtkockát szerezte meg. Dusan Borkovic 6. Tassi Attila 8. lett. Mindhárom autó 10-en belül nem számít rossz eredménynek. Szinte már indultunk az esti lámpafényes versenyre, amikor hidegzuhanyként ért a hír, hogy több versenyzőt is büntettek pályaelhagyás miatt, ami minket is érintett. Egyik szemünk sírt, mert Homola 2. lett és Tassi is 2 helyet lépett előre, de Borkovic az ő helyére került a 8. pozícióba.

A hőség nem csökkent naplemente után sem, így iszonyú nehéz verseny várt a pilótákra. Be kell vallani, hogy tartottunk a bukóterek nélküli pályától, de ezzel valószínű nem csak mi voltunk így, mert ez látszott a versenyen is. Nem sokat lehetett látni a TCR-es door to door küzdelmekből. A rajt csak Borkovicnak sikerült, Homola és Tassi is pozíciókat vesztett. Közvetlen a rajt után volt pár előzés, majd szinte csak a műszaki hibák és kicsúszások miatt változott a sorrend. A legnehezebb helyzetbe Tassi került, aki megint Morbidellivel a háta mögött autózott végig, komoly csatát vívva vele, de most is ő jött ki győztesen kettejük küzdelméből. Sajnos dobogó nem lett, de sikeresnek könyvelhetjük el, hogy az első tízben végzett minden autónk. A jó pilótának szerencséje is van. Homola a kockászászló után kapott hatalmas defektet.

Dusan Borkovic újra dobogón

A vasárnapi verseny rácáfolt a tegnapi futamra. Bepótolták a versenyzők, ma volt részünk bőven előzésekben, koccanásokban és komoly ütközésekben. Mindhárom B3 Racinges pilóta jól kapta el a rajtot és ha előrébb nem is kerültek, de megtartották pozíciójukat. Tassi Attila vívta hármuk közül a legnagyobb csatát. Miközben mögötte a mezőny éllovasai küzdöttek, Attila beérte az előtte haladó Afanasyevet és folyamatos nyomás alatt tartotta. Ez egyik manőver közben összeakadtak, aminek következményeként Affanasyev kipördült és a falban végezte. Safety car vezette a mezőnyt a mentés alatt. Sajnos a mi pilótánk sem úszta meg az ütközést. A futóműre mért ütés következtében már a safety car alatt is érezhető volt az autón a kormányzási probléma, de a versenytempó alatt már szinte alig volt vezethető az autó. Sajnos Tassinak ki kellett állnia, pedig jó tempót tudott menni, akár még a dobogó is meglehetett volna.

Mato Homola a verseny hátralévő részében két Volkswagennel küzdött, amíg egy újabb baleset miatt ismét a safety car mögött kellett autózniuk. Igaz az utolsó körben kiállt a felvezető autó, de a sorrend már nem változott. Grachev, Borkovic, Nash, Comini és Homola.

Erről a versenyről sem mentünk haza kupa nélkül. Dusan Buriramban 3., most 2., remélhetőleg Sepangban a sorozatnak megfelelően 1. helyen végez.

Írta és fotó: B3 Racing
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
 
race.com
 
Kövess minket!
youtube facebook twitter rss

VR46 shop
Pálya információ
MotoGP Superbike WTCC
2017. Március 26. 20:00
Katari Nagydíj
Losail International Circuit

Épült: 2004
Teljes hossza: 5380m
Szavazás
Ki lesz a MotoGP 2017-es világbajnoka?
Marc Marquez (Repsol Honda)
Dani Pedrosa (Repsol Honda)
Valentino Rossi (Movistar Yamaha)
Maverick Vinales (Movistar Yamaha)
Jorge Lorenzo (Ducati Team)
Andrea Dovizioso (Ducati Team)
Andrea Iannone (Suzuki Team)
Cal Crutchlow (LCR Honda)
más
VB Ranglista
MotoGP Superbike Supersport WTCC
Poz. Pilóta Márka Pont
1. M. Marquez Honda 298
2. V. Rossi Yamaha 249
3. J. Lorenzo Yamaha 233
4. M. Vinales Suzuki 202
5. A. Dovizioso Ducati 171
6. D. Pedrosa Honda 155
7. C. Crutchlow Honda 141
8. P. Espargaro Yamaha 134
9. A. Iannone Ducati 112
10. H. Barbera Ducati 102
Formula.hu hírek
Tesztmotor.hu hírek
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: