Jegyek

Ana Carrasco: „Az álmom, hogy MotoGP-versenyző legyek”...

Supersport 300
Ana Carrasco: „Az álmom, hogy MotoGP-versenyző legyek” (exkluzív!)
2017.09.28. 19:07
Másfél hete történelmi győzelmet ért el, hiszen első nőként tudott világbajnoki futamot nyerni, jövőre azonban már a vb-címet is elhódítaná a Supersport 300-ban. Ana Carrascóval a kezdetekről, példaképekről, a Moto3-as évekről és a jövőbeli célokról beszélgettünk.
 
Elindult Instagram-csatornánk: kövesd legújabb közösségimédia-platformunkat, ahol friss és exkluzív helyszíni képekkel, valamint a versenyhétvégék legérdekesebb fotóival szolgálunk majd! A P1race Instagram-csatornája ide kattintva érhető el.

Ana Carrasco nevét akkor ismerhette meg a világ motorsportot kedvelő része, amikor 2013-ban bemutatkozhatott a Moto3-as világbajnokság mezőnyében – érdekesség, hogy az abban az évben a vb-címet elhódító Maverick Vinales csapattársa volt. Az 1997-es születésű spanyol motoros 2001 óta az első női motoros lett, aki egy nagydíjon pontot szerzett, a valenciai idényzárón pedig a parádés nyolcadik helyen ért célba.

A fiatal hölgyversenyző további két évet töltött el a gyorsaságimotoros-vb legkisebb kategóriájában, majd miután onnan kikerült, idén az újonnan életre hívott Supersport 300-as világbajnokság mezőnyében tűnt fel, ahol több erősebb eredmény után Portimaóban történelmi sikert ért el: ő lett az első női motorversenyző, aki világbajnoki futamot nyert. Ana Carrascóval ennek apropóján vettük fel a kapcsolatot, a még mindig csak húszéves motoros pedig készséggel válaszolt kérdéseinkre a kezdetekről, a motorversenyzőnői lét nehézségeiről és a jövőbeli célokról:
 
P1race: - Mikor és miért kezdtél el motorozni?
Ana Carrasco: - Nekem a motorozás egyfajta játék volt, mivel a családom része volt ennek a világnak. Hároméves koromban apukám vett nekem egy motort, négyéves koromban pedig már el is kezdtem versenyezni.
- Ki volt a gyerekkori hősöd a motorversenyzés világából?
- Rengeteg hősöm volt, mert az összes MotoGP-s versenyzőt a példaképemnek tartom. De ha mondanom kell valakit, akkor Kato, Stoner, Valentino és az összes spanyol MotoGP-s.
 
- Nehezebb volt lányként elkezdeni a motorversenyzői karriered?
- Az elején egyáltalán nem volt nehéz, folyamatosan motoroztam, és a családom volt a csapatom, ami megkönnyítette a dolgom. A keményebb időszak akkor kezdődött, amikor már nemzetközi színtéren versenyeztem: nagyon nehéz megfelelő támogatókat találni, ráadásul több csúnya sérülést is szenvedtem.
- Ért hátrányos megkülönböztetés amiatt, mert lány vagy? Például előfordult olyan, hogy emiatt nem jutottál versenyzői üléshez?
- Ez egy nagyon kemény világ, ahol nehéz megfelelő üléshez jutni. Önmagában az még nem nehéz, hogy a világbajnokságon indulhass, a nagyobb problémát inkább az jelenti, hogy találj elég támogatót ahhoz, hogy egy versenyképes motorra ülhess, mert anélkül nagyon nehéz jó eredményeket elérni.

- Kaptál valaha is diszkriminatív megjegyzéseket férfi ellenfeleidtől azért, mert nő vagy?
- Nem, soha. Mindig gyors voltam, akármelyik bajnokságban indultam, szóval az összes versenyző tisztelt engem is.
- Melyik a legkedvesebb emléked a Moto3-as karrieredből?
- Számos szép emlékem van azokból az évekből, de ha egyet kellene választanom, akkor a 2013-as valenciai idényzárót mondanám, mivel akkor értem el a legjobb eredményemet a Moto3-ban egy nyolcadik helyezéssel.
 
- Miért kellett elhagynod a Moto3-at, és hogyan kerültél idén a Supersport 300-as világbajnokság mezőnyébe?
- 2015-ben nagyon nehéz szezonom volt, két sérülést is elszenvedtem négy hónapon belül, s a második igen kemény volt. Több versenyt is kénytelen voltam kihagyni, amíg felépültem, az idény végén pedig nem voltam a legjobb fizikai állapotban, ezért nem tudtam erős eredményeket elérni. Egy ilyen kemény évad után nagyon nehezen találtam volna versenyképes motort, ezért úgy döntöttem, bajnokságot váltok. Végül a Supersport 300-ban kötöttem ki az ETG Racingnél, mivel lehetőséget kaptam náluk, hogy versenyképes technikán ülve a bajnokságért harcoljak.
- Mi volt a stratégiád a portimaói verseny során?
- A taktikám egyértelmű volt: megpróbáltam az egész futam során a második helyen haladni, mivel az kényelmesebb, mintha nekem kellene vezetni. Végig erősnek éreztem magam, és tudtam, hogy meg tudom előzni az ellenfelemet a célvonal előtt, köszönhetően a szélárnyéknak. Ezeknél a motoroknál ennek különös jelentősége van, szóval igyekeztem ezt a lehető legjobban kihasználni.
 
- Milyen érzés az első női világbajnoki futamgyőztesnek lenni?
- Nagyon örülök ennek az eredménynek, igazán keményen dolgoztunk azért, hogy eljussunk erre a szintre, szóval szerintem megérdemeltük ezt a sikert. Nagyon hálás vagyok a csapatomnak a kemény munkájukért, a családomnak és mindenkinek, aki végig támogatott engem.
- Gondolod, hogy a sikered megnyitja az utat más női motorosok előtt is?
- Remélem. Egyértelmű, hogy egy női motoros megnyer egy világbajnoki futamot, akkor az könnyebbé teheti más fiatal tehetséges lányok útját is a versenyzés irányába.
 
- Milyen céljaid vannak a következő szezonokat illetően, melyik bajnokságban vagy kategóriában képzeled el a jövődet?
- Az álmom, hogy MotoGP-versenyző legyek, szóval szeretnék néhány éven belül odáig eljutni. Jelenleg viszont az a célom, hogy jövőre megpróbáljam megnyerni a Supersport 300-as világbajnoki címet, mert szerintem képesek lehetünk rá.

Fotók: Ana Carrasco Facebook; MotoGP Media; WorldSBK Media
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: