Supersport 300

Ana Carrasco a MotoGP-ben is az első női futamgyőztes lenne

Magabiztosan várja az idei szezont a Supersport 300-as világbajnokság címvédője, középtávú tervei között pedig az szerepel, hogy néhány éven belül eljusson a királykategóriába, ahol újra történelmet írna.
Ana Carrasco nemzetközi karrierje a gyorsaságimotoros-világbajnokság paddockjában indult: három évadot húzott le a Moto3-ban, ahol egy valenciai nyolcadik hely volt a legjobb eredménye. 2017-ben aztán csatlakozott az újonnan induló Supersport 300-as világbajnoksághoz, ahol többszörös is történelmet írt: előbb Portimaóban ő lett a női motorsport első vb-futamgyőztese, majd tavaly két újabb sikerének is köszönhetően a vb-címet is behúzta, természetesen szintén első nőként.

A spanyol versenyző idén annál a Provec Racingnél próbálja megvédeni a címét, amely a Superbike-ban a Jonathan Rea nevével fémjelzett sokszoros világbajnok istállót is működteti. „Nagyon magabiztosan várom az idei szezont, hiszen a világ egyik legjobb csapatánál fogok versenyezni. Mindenki keményen dolgozik a motoron. Úgy vélem, elég jó szinten állva fogunk megérkezni az idénykezdetre” – nyilatkozta Carrasco az El Espanol című lapnak.

Sokakban felmerült a kérdés, hogy a fiatal hölgymotoros miért nem váltott kategóriát a világbajnoki győzelme után. Mint azt Carrasco elárulta: a középtávú tervei között mindenképp szerepel más sorozatok kipróbálása is, sőt szeretne rövid időn belül bekerülni a MotoGP-be is: „21 éves vagyok, szóval még mindig nagyon fiatal, rengeteg terem van még a fejlődésre! Úgy gondolom, négy-öt éven belül csatlakozhatok a MotoGP mezőnyéhez.”

S ha már eljutna a királykategóriába, nem is állna meg a puszta szereplésnél, Carrasco célja ugyanis az, hogy ott is történelmet írjon: „Nem tudom, mikor lesz képes egy nő nyerni a MotoGP-ben, de remélem, én leszek az első nő, aki eléri ezt az eredményt” – jelentette ki a spanyol. Carrasco egyébként a jövő héten komoly elismerésben részesülhet, ugyanis ő is rajta van a Laureus-díj Év áttörése kategóriájának listáján.

Fotó: WorldSBK Media


Hozzászólások