Jegyek

Amikre a leginkább kíváncsiak vagyunk 2017-ben

Magazin
Amikre a leginkább kíváncsiak vagyunk 2017-ben
2017.01.01. 19:29
Bár még heteket, sőt néhány esetben hónapokat kell várnunk arra, hogy elrajtoljanak a különböző autó- és motorsportos bajnokságok idei szezonja, mi már most tűkön ülünk az izgalomtól: hét pontban összeszedtük, mi ígérkezik a legérdekesebbnek idén a MotoGP-ben, a WTCC-ben és a Superbike-vb-n.
 
Lepd meg magad vagy a párod eredeti MotoGP-s és Valentino Rossi-s termékekkel! Gyere és válogass kiváló minőségű raktárkészletünkből! Nálunk mindent megtalálsz: kulcstartók, matricák, ruházati termékek és kiegészítők, kedvező áron! (x)

Minden egyes szezont komoly várakozások előznek meg a motorsportok világában: mindig komoly találgatás megy arról, vajon hogyan alakulnak az erőviszonyok, kik lesznek a győzelemre és a bajnoki címre a legfőbb esélyesek, idehaza pedig természetesen az is téma, miként fognak szerepelni a magyar versenyzők és csapatok. Ezeken túl is van azonban rendre néhány izgalmas kérdés, amelyek egy-egy újítás, szabályváltozás vagy akár átigazolás kapcsán felmerül a rajongókban – mi most megpróbáltuk hét pontba összeszedni, mely témák ígérkeznek a legérdekesebbnek a MotoGP, a WTCC és a Superbike-vb 2017-es idénye során.
1. Hogyan fognak szerepelni a MotoGP csapatváltói és újoncai?

Talán nem lövünk nagyon mellé, ha úgy érezzük, olvasóink fantáziáját is ez a kérdés mozgatja meg a leginkább a március végén rajtoló évad előtt. Az előző esztendőkhöz képest jóval több átigazolás történt tavaly, így a Repsol Hondát leszámítva az összes gyári alakulat és néhány szatellit istálló is új párosítással vág neki 2017-nek. Jorge Lorenzo átment a Ducatihoz, a helyére Maverick Vinales érkezett a Yamahához, míg Andrea Iannone a Suzukinál kötött ki – ez a három legérdekesebb váltás, és akkor még nem beszéltünk az Aprilia új felállásáról vagy épp a Moto2-ből érkező négy újoncról. Már alig várjuk, hogy a katari nyitányon képet kapjunk arról, mivel járhat a mezőny új összeállítása.
2. Megmarad a változatosság vagy visszatér a Honda-Yamaha uralom?

Félreértés ne essék: összességében 2016-ban is a két japán gyártó vitte a prímet a királykategóriában, ám a rekordot jelentő kilenc különböző futamgyőztes mégis arról árulkodik, hogy valami megváltozott. Bár az esetek többségében speciális időjárási vagy egyéb körülmények szükségeltették a meglepetésekhez, az is kijelenthető, hogy korábban esős vagy szimplán hűvös idő nem volt elég ahhoz, hogy akár egy privát csapat, akár a Ducati vagy a Suzuki diadalmaskodni tudjon. Jó kérdés, hogy a kiszámíthatatlan erőviszonyok csak a sok újításnak – mindenekelőtt a Michelin érkezésének és az egységes ECU szoftvernek – voltak köszönhetők, vagy ez a változatosság – ha nem is ilyen mértékben, de – tendencia marad a következőkben is.
3. A Suzuki vagy az Aprilia útjára lép a KTM a MotoGP-ben?

Idén ismét egy új gyártót üdvözölhetünk a gyorsasági motoros vb legnagyobb géposztályában a KTM révén, így immár hat márka fogja képviseltetni magát a rajtrácson. Az osztrákok komoly tesztprogramot teljesítettek 2016-ban, ehhez képest Valenciában nem igazán tudták felvenni a versenyt a mezőny többi tagjával. Azt azonban nem szabad elfelejteni, hogy két éve a Suzuki is hasonlóan gyengén tért vissza szabadkártyásként, szűk két év alatt azonban odáig fejlődtek, hogy már rendszeres dobogós helyezésekért küzdhetnek és Vinalesnek köszönhetően egy győzelmük is van. Ugyanakkor a szintén 2015-ben csatlakozó Aprilia mostanáig sem tudott felzárkózni a középmezőnyhöz, s általában a top10-es helyezések már jó eredménynek számítanak náluk – vajon a KTM melyik vonalat képviseli majd?
4. Világbajnoki esélyes lesz-e a Honda és Michelisz Norbi?

Az elmúlt három szezont a Citroën dominálta a WTCC-ben, a franciák azonban gyári szinten kiszállnak a sorozatból, s bár az autóik továbbra is ott maradnak a rajtrácson – és vélhetően még mindig eléggé versenyképesek lesznek –, ez jó lehetőség lehet a Hondának arra, hogy 2017-ben végre ők képviseljék az elsőszámú erőt a világbajnokságon. Ez pedig Michelisz Norbertnek is komoly esélyt adhat arra, hogy a tavaly mindössze egyetlen ponttal elbukott összetett dobogó után beférjen a legjobb háromba év végén, sőt: a magyar pilóta nem titkoltan az első helyet szeretné célba venni az április elején startoló szezonban. Ha tartani tudja a különösen az évad második felében mutatott formáját, s a Honda is megfelelő technikát tud tenni alá, akkor bizony valós eséllyel szállhat harcba hazánk első FIA világbajnoki címéért.
5. Milyen jövő vár a WTCC-re?

Bár Norbi és a Zengő Motorsport miatt rengeteg rajongója van itthon a túraautó-vb-nek, kár lenne tagadni, hogy nincs jó bőrben a széria. A Citroën mellett a Lada is bejelentette távozását, s mostanra az is eldőlt, hogy a TCR-hez hasonló szabályrendszer szerint épült autókat is kénytelenek lesznek beengedni a bajnokságba a WTCC2 kategória formájában ahhoz, hogy megfelelő számú indulót láthassunk. Ez azonban csak átmeneti megoldás lehet, s a világbajnokság hosszútávú jövője szempontjából kulcsfontosságú, hogy milyen irányba lépnek tovább a szervezők: esetleg a TC1-et végleg felváltja a TCN2, megállapodnak a TCR-rel vagy érkezik a teljesen új Class One géposztály? Fontos döntések előtt állnak az illetékesek, az biztos.
6. Beválik-e a fordított rajtrács a Superbike-világbajnokságon?

Noha a WTCC-ben is lesz egy érdekes újítás a joker-körök formájában, az jelen állás szerint csak néhány utcai versenyt érint, a fennállása 30. idényére készülő Superbike-ban viszont gyökeres változást fog hozni, hogy a vasárnapi második futamok rajtsorrendjét megvariálják. Az új szabály szerint a szombati viadal első három helyezettje fog a harmadik sorból indulni, méghozzá fordított sorrendben, míg a negyedik és kilencedik pozíciók között végzők három hellyel előrébbről indulhatnak, a többiek pedig a Superpole-on kialakult sorrend szerint startolhatnak a 10. helytől lefelé. A szervezők nyilvánvalóan azt szeretnék ezzel elérni, hogy kiszámíthatatlanabbak legyenek a második futamok, ám ritkán szokott beválni egy olyan ötlet, amely mesterségesen szeretne izgalmakat generálni – meglátjuk, a WSBK esetén hogyan fog szuperálni a rendszer.
7. Hogyan alakul az új Supersport 300-as világbajnokság első szezonja?

Már korábban is hallani lehetett félhivatalos forrásokból, de a Dorna ősszel jelentette be, hogy 2017-től a European Junior Cup helyét egy új világbajnoki kategória fogja átvenni. A Supersport 300-as széria két fő célja, hogy a gyártók megmutathassák és versenyeztethessék a kisebb sportmotorjaikat, a fiatal és tehetséges versenyzők pedig megtehessék az első lépéseket a nagyobb kategóriák felé. A néhány hete kiadott előzetes nevezési lista alapján elég népes mezőny fog összegyűlni a csak az európai helyszíneken versenyző sorozatba, ahol Kawasaki Ninja 300-ak, Yamaha YZF-R3-ak és Honda CBR500R-ek nyergében láthatjuk egymásnak feszülni a jövő nagy sztárjait – nem mellesleg jelen állás szerint ez lesz az egyetlen kategória idén, ahol a Team Toth révén magyar csapatnak szoríthatunk majd.
 
Fotók: MotoGP Media; WTCC Media; crash.net; Yamaha
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: