Jegyek

Amikre a leginkább kíváncsiak vagyunk 2017-ben

Magazin
Amikre a leginkább kíváncsiak vagyunk 2017-ben
2017.01.01. 19:29
Bár még heteket, sőt néhány esetben hónapokat kell várnunk arra, hogy elrajtoljanak a különböző autó- és motorsportos bajnokságok idei szezonja, mi már most tűkön ülünk az izgalomtól: hét pontban összeszedtük, mi ígérkezik a legérdekesebbnek idén a MotoGP-ben, a WTCC-ben és a Superbike-vb-n.
 
Lepd meg magad vagy a párod eredeti MotoGP-s és Valentino Rossi-s termékekkel! Gyere és válogass kiváló minőségű raktárkészletünkből! Nálunk mindent megtalálsz: kulcstartók, matricák, ruházati termékek és kiegészítők, kedvező áron!

Minden egyes szezont komoly várakozások előznek meg a motorsportok világában: mindig komoly találgatás megy arról, vajon hogyan alakulnak az erőviszonyok, kik lesznek a győzelemre és a bajnoki címre a legfőbb esélyesek, idehaza pedig természetesen az is téma, miként fognak szerepelni a magyar versenyzők és csapatok. Ezeken túl is van azonban rendre néhány izgalmas kérdés, amelyek egy-egy újítás, szabályváltozás vagy akár átigazolás kapcsán felmerül a rajongókban – mi most megpróbáltuk hét pontba összeszedni, mely témák ígérkeznek a legérdekesebbnek a MotoGP, a WTCC és a Superbike-vb 2017-es idénye során.
1. Hogyan fognak szerepelni a MotoGP csapatváltói és újoncai?

Talán nem lövünk nagyon mellé, ha úgy érezzük, olvasóink fantáziáját is ez a kérdés mozgatja meg a leginkább a március végén rajtoló évad előtt. Az előző esztendőkhöz képest jóval több átigazolás történt tavaly, így a Repsol Hondát leszámítva az összes gyári alakulat és néhány szatellit istálló is új párosítással vág neki 2017-nek. Jorge Lorenzo átment a Ducatihoz, a helyére Maverick Vinales érkezett a Yamahához, míg Andrea Iannone a Suzukinál kötött ki – ez a három legérdekesebb váltás, és akkor még nem beszéltünk az Aprilia új felállásáról vagy épp a Moto2-ből érkező négy újoncról. Már alig várjuk, hogy a katari nyitányon képet kapjunk arról, mivel járhat a mezőny új összeállítása.
2. Megmarad a változatosság vagy visszatér a Honda-Yamaha uralom?

Félreértés ne essék: összességében 2016-ban is a két japán gyártó vitte a prímet a királykategóriában, ám a rekordot jelentő kilenc különböző futamgyőztes mégis arról árulkodik, hogy valami megváltozott. Bár az esetek többségében speciális időjárási vagy egyéb körülmények szükségeltették a meglepetésekhez, az is kijelenthető, hogy korábban esős vagy szimplán hűvös idő nem volt elég ahhoz, hogy akár egy privát csapat, akár a Ducati vagy a Suzuki diadalmaskodni tudjon. Jó kérdés, hogy a kiszámíthatatlan erőviszonyok csak a sok újításnak – mindenekelőtt a Michelin érkezésének és az egységes ECU szoftvernek – voltak köszönhetők, vagy ez a változatosság – ha nem is ilyen mértékben, de – tendencia marad a következőkben is.
3. A Suzuki vagy az Aprilia útjára lép a KTM a MotoGP-ben?

Idén ismét egy új gyártót üdvözölhetünk a gyorsasági motoros vb legnagyobb géposztályában a KTM révén, így immár hat márka fogja képviseltetni magát a rajtrácson. Az osztrákok komoly tesztprogramot teljesítettek 2016-ban, ehhez képest Valenciában nem igazán tudták felvenni a versenyt a mezőny többi tagjával. Azt azonban nem szabad elfelejteni, hogy két éve a Suzuki is hasonlóan gyengén tért vissza szabadkártyásként, szűk két év alatt azonban odáig fejlődtek, hogy már rendszeres dobogós helyezésekért küzdhetnek és Vinalesnek köszönhetően egy győzelmük is van. Ugyanakkor a szintén 2015-ben csatlakozó Aprilia mostanáig sem tudott felzárkózni a középmezőnyhöz, s általában a top10-es helyezések már jó eredménynek számítanak náluk – vajon a KTM melyik vonalat képviseli majd?
4. Világbajnoki esélyes lesz-e a Honda és Michelisz Norbi?

Az elmúlt három szezont a Citroën dominálta a WTCC-ben, a franciák azonban gyári szinten kiszállnak a sorozatból, s bár az autóik továbbra is ott maradnak a rajtrácson – és vélhetően még mindig eléggé versenyképesek lesznek –, ez jó lehetőség lehet a Hondának arra, hogy 2017-ben végre ők képviseljék az elsőszámú erőt a világbajnokságon. Ez pedig Michelisz Norbertnek is komoly esélyt adhat arra, hogy a tavaly mindössze egyetlen ponttal elbukott összetett dobogó után beférjen a legjobb háromba év végén, sőt: a magyar pilóta nem titkoltan az első helyet szeretné célba venni az április elején startoló szezonban. Ha tartani tudja a különösen az évad második felében mutatott formáját, s a Honda is megfelelő technikát tud tenni alá, akkor bizony valós eséllyel szállhat harcba hazánk első FIA világbajnoki címéért.
5. Milyen jövő vár a WTCC-re?

Bár Norbi és a Zengő Motorsport miatt rengeteg rajongója van itthon a túraautó-vb-nek, kár lenne tagadni, hogy nincs jó bőrben a széria. A Citroën mellett a Lada is bejelentette távozását, s mostanra az is eldőlt, hogy a TCR-hez hasonló szabályrendszer szerint épült autókat is kénytelenek lesznek beengedni a bajnokságba a WTCC2 kategória formájában ahhoz, hogy megfelelő számú indulót láthassunk. Ez azonban csak átmeneti megoldás lehet, s a világbajnokság hosszútávú jövője szempontjából kulcsfontosságú, hogy milyen irányba lépnek tovább a szervezők: esetleg a TC1-et végleg felváltja a TCN2, megállapodnak a TCR-rel vagy érkezik a teljesen új Class One géposztály? Fontos döntések előtt állnak az illetékesek, az biztos.
6. Beválik-e a fordított rajtrács a Superbike-világbajnokságon?

Noha a WTCC-ben is lesz egy érdekes újítás a joker-körök formájában, az jelen állás szerint csak néhány utcai versenyt érint, a fennállása 30. idényére készülő Superbike-ban viszont gyökeres változást fog hozni, hogy a vasárnapi második futamok rajtsorrendjét megvariálják. Az új szabály szerint a szombati viadal első három helyezettje fog a harmadik sorból indulni, méghozzá fordított sorrendben, míg a negyedik és kilencedik pozíciók között végzők három hellyel előrébbről indulhatnak, a többiek pedig a Superpole-on kialakult sorrend szerint startolhatnak a 10. helytől lefelé. A szervezők nyilvánvalóan azt szeretnék ezzel elérni, hogy kiszámíthatatlanabbak legyenek a második futamok, ám ritkán szokott beválni egy olyan ötlet, amely mesterségesen szeretne izgalmakat generálni – meglátjuk, a WSBK esetén hogyan fog szuperálni a rendszer.
7. Hogyan alakul az új Supersport 300-as világbajnokság első szezonja?

Már korábban is hallani lehetett félhivatalos forrásokból, de a Dorna ősszel jelentette be, hogy 2017-től a European Junior Cup helyét egy új világbajnoki kategória fogja átvenni. A Supersport 300-as széria két fő célja, hogy a gyártók megmutathassák és versenyeztethessék a kisebb sportmotorjaikat, a fiatal és tehetséges versenyzők pedig megtehessék az első lépéseket a nagyobb kategóriák felé. A néhány hete kiadott előzetes nevezési lista alapján elég népes mezőny fog összegyűlni a csak az európai helyszíneken versenyző sorozatba, ahol Kawasaki Ninja 300-ak, Yamaha YZF-R3-ak és Honda CBR500R-ek nyergében láthatjuk egymásnak feszülni a jövő nagy sztárjait – nem mellesleg jelen állás szerint ez lesz az egyetlen kategória idén, ahol a Team Toth révén magyar csapatnak szoríthatunk majd.
 
Fotók: MotoGP Media; WTCC Media; crash.net; Yamaha
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
 
race.com
 
Kövess minket!
youtube facebook twitter rss
Hozzászólások
Utolsó: 2017.01.21. 09:48
2 db
Utolsó: 2017.01.21. 09:47
14 db
Utolsó: 2017.01.20. 22:40
4 db
Utolsó: 2017.01.20. 17:44
3 db
Utolsó: 2017.01.20. 11:11
3 db

VR46 shop
Pálya információ
MotoGP Superbike WTCC
2017. Március 26. 20:00
Katari Nagydíj
Losail International Circuit

Épült: 2004
Teljes hossza: 5380m
Szavazás
Ki lesz a MotoGP 2017-es világbajnoka?
Marc Marquez (Repsol Honda)
Dani Pedrosa (Repsol Honda)
Valentino Rossi (Movistar Yamaha)
Maverick Vinales (Movistar Yamaha)
Jorge Lorenzo (Ducati Team)
Andrea Dovizioso (Ducati Team)
Andrea Iannone (Suzuki Team)
Cal Crutchlow (LCR Honda)
más
VB Ranglista
MotoGP Superbike Supersport WTCC
Poz. Pilóta Márka Pont
1. M. Marquez Honda 298
2. V. Rossi Yamaha 249
3. J. Lorenzo Yamaha 233
4. M. Vinales Suzuki 202
5. A. Dovizioso Ducati 171
6. D. Pedrosa Honda 155
7. C. Crutchlow Honda 141
8. P. Espargaro Yamaha 134
9. A. Iannone Ducati 112
10. H. Barbera Ducati 102
Formula.hu hírek
Tesztmotor.hu hírek
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: