Jegyek

Aleix Espargaro: „Sajnáltam Ponssont, nem az ő hibája volt”

MotoGP
Aleix Espargaro: „Sajnáltam Ponssont, nem az ő hibája volt”
2018.09.12. 17:43
Az Aprilia motorosa szerint a MotoGP szabályalkotóinak kellene megakadályozniuk, hogy egy versenyző egy nagydíjhétvége keretein belül próbáljon ki először királykategóriás gépet.
 
Imádod az autó-motorsportokat? Újságírói ambícióid vannak? Ha úgy érzed, ezek igazak rád vagy csak szeretnél a P1race.hu csapatának tagja lenni, ne habozz: ki tudja, lehet, hogy Te vagy az, akit keresünk. Részletek ide kattintva. (x)

A San Marinó-i Nagydíj hétvégéjének egyik fő beszédtémája volt, hogy az Avintia Racing a teljesen tapasztalatlan, korábban a Superbike-vb-n egy szezont lehúzó Christophe Ponssonnal helyettesítette a Silverstone-ban megsérült Tito Rabatot. Több versenyző is kritizálta a csapatot és a MotoGP szabályalkotóit emiatt, és a hétvége után nyilatkozó Aleix Espargaro is megvédte magát a francia motorost – hiszen ahogy ő fogalmazott, ha egyszer felkínálnák neki, hogy F1-es Ferrarit vezessen, ő sem utasítaná vissza a lehetőséget:

„Nagyon sajnáltam őt, hiszen ő csak egy fiatal srác. Ez nem az ő hibája, ráadásul óriási nyomás volt rajta, hiszen mindenki róla beszélt” – idézi Espargarót a Motorsport.com. „Ha fognánk Jorge Martint, aki igen erős versenyző a Moto3-ban, és Valenciában felültetnénk egy MotoGP-gépre, lehet, hogy nem szerepelne jobban, mint Ponsson. A MotoGP nagyon megterhelő, ezért nem lehet egy srácot átrángatni a spanyol bajnokságból, hogy a legjobb versenyzőkkel és motorokkal versenyezzen. Ez nem igazán az ő hibája, a bajnokságnak viszont keményebbnek kell lennie: ki kell találnunk egy szuperlicencet vagy ilyesmit. Másrészt viszont azt teljesen meg kellene tiltani, hogy valaki versenyhétvégén próbáljon ki először egy MotoGP-gépet.”
Ponsson számára egy ideig a kvalifikációs idő teljesítése is kihívásnak tűnt, ám végül befért a 107 százalékon belülre, a futamon viszont körhátrányban ért célba a győztes Andrea Doviziosóhoz képest. A fiatal motoros megértette versenyzőtársai aggodalmait: „Természetesen én vagyok az, aki a legszívesebben motorra ült volna már a versenyhétvége előtt. Egy teszten kiismerni a motort sokkal egyszerűbb, a mostani mezőnyből senkinek sem kellett ezt versenyhétvégén megtennie, szóval senki nem tudja, nekem milyen volt mindez. Megértem a többi motoros kritikáját, de a legrosszabb időben kellett tanulnom, a rendszernek kellene változnia.”

A problémakör egyébként a Biztonsági Tanács pénteki ülésén is téma volt, a szerda délután nyilvánosságra hozott szabálymódosítások ugyanakkor a Rabat-helyettesítés ügyének egy másik kiskapuját igyekszik bezárni. Az Avintia ugyanis Ponssont nem a spanyol motorjára ültette fel: Rabat GP17-esét a csapattárs Xavier Simeon kapta meg, míg a francia a belga helyét vette át – azaz papíron Simeon volt Rabat helyettese, Ponsson pedig Simeoné. Ezzel voltaképpen az istállók akár a versenyzők által egy szezon során felhasználható motorblokkjainak számával is trükközhetnek, mostantól azonban nem lesz lehetősége erre a csapatoknak, az új szabályok ugyanis kimondják, hogy beugró vagy helyettes motoros nem lehet aktuálisan a bajnokságban szereplő és szerződéssel rendelkező versenyző.

S ha már szabályváltozások: mostantól abban az esetben, ha „vizes rajtprocedúrára” kerül sor egy futam előtt, az előzetesen kiírt körszámot lecsökkentik eggyel – az indoklás szerint a csapatok „nehézségekbe ütközhetnek” az üzemanyagtankok pontos és teljes megtankolásával. Emellett fontos fejlemény, hogy jövőre nem láthatunk szabadkártyásokat a Moto2-ben, köszönhetően annak, hogy az új Triumph-blokkok egyetlen másik bajnokságban sem fognak szerepelni.

Fotó: Avintia Racing
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2018  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: