MotoGP

„A veterán újonc”: Thomas Lüthi – MotoGP beharangozó

Hamarosan rajtol a gyorsaságimotoros-világbajnokság jubileumi, 70. szezonja, ennek kapcsán pedig sorra vesszük a királykategória mind a 24 versenyzőjét. Tizenegyedikként az a motoros következik, aki hosszú éveket töltött a középső géposztályban és már-már úgy tűnt, soha nem fog fellépni a MotoGP-be: Thomas Lüthi.
Kövess minket a közösségi médiában is: Facebook-oldalunkon és Twitter-csatornánkon a legfontosabb és legfrissebb híreket, Instagram-oldalunkon a legjobb képeket, a YouTube-csatornánkon pedig szerkesztőségünk podcastjeit találhatod meg!

Hosszú éveken keresztül hiába vetődött fel újra és újra, hogy Thomas Lüthi végre csatlakozik a királykategória mezőnyéhez, a svájci ragaszkodott a középső géposztályhoz, mondván, itt lehetősége van győzelmekért és a világbajnoki címért harcolni. Aztán amikor már úgy hihettük, hogy Lüthi valóban a Moto2-ből megy nyugdíjba, mégis megtörtént a váltás. A helyzet pikantériája, hogy a svájci annak a Franco Morbidellinek lesz a csapattársa a Marc VDS Hondánál, aki a 2017-es évben elhódította előle a Moto2-es vb-címet.

Jogosan merül fel a kérdés, hogy vajon nem túl későn hozta-e meg a döntést Lüthi. A 2005-ös 125 köbcentis világbajnok az elmúlt két évben második lett a Moto2 pontversenyében, Morbidelli távozásával pedig ismét jó esélye nyílt volna a végső győzelemre (bár nagy kérdés, hogy mire ment volna például a 2017-es idény második felében megerősödő KTM-ekkel szemben).
A svájci 31 évesen debütál a MotoGP-ben, de az életkor bizonyos szempontból nem lehet akadály, Valentino Rossi például ennyi idősen készült megvédeni 2009-es világbajnoki elsőségét. Lüthi azonban 2010 óta csak Moto2-es géppel versenyzett, a tesztek elején ő maga is elismerte, hogy nem könnyű a számára az 1000 köbcentis motorokra való átállás.

A helyzetét tovább nehezíti a tavaly Sepangban szerzett sérülése, amely miatt ősszel egyáltalán nem tudott tesztelni a Hondával, először a malajziai teszten ülhetett fel a motorra. Mindezeken túl a tréningek előrehaladtával nem tudott közelíteni sem az élmezőnyhöz, sem a csapattársához, a legjobb körtől másfél-két, Morbidellitől fél-egy másodperccel volt elmaradva, Katarban például mindössze huszonnegyedik lett és csak Mika Kalliónál volt gyorsabb.

A tavalyi évben láthattuk, hogy Lüthi erőssége nem a nyers tempó, hanem a változó körülményekhez való gyors alkalmazkodás és a kiegyensúlyozott teljesítmény. A jelek szerint azonban ezt egyelőre nem fogja tudni megmutatni, idén a legfőbb cél a számára az lesz, hogy a hátrányát ledolgozva a szezon folyamán valamikor eljusson Morbidelli szintjére.
 
Fotó: MotoGP Media


Hozzászólások