Jegyek

A versenyzők szívesen kipróbálnák a Michelin keményebb...

MotoGP
A versenyzők szívesen kipróbálnák a Michelin keményebb gumiját, de…
2017.04.15. 13:57
Argentínába csak péntek este érkezett meg a keményebb karkasszal rendelkező első abroncs, amelyet így végül nem vetettek be – a pilóták szeretnék, ha nem egy versenyhétvégén kellene kipróbálniuk az új típust.
 
Szeretnéd a helyszínen átélni a WTCC hungaroringi versenyének legendásan kiváló hangulatát, s élőben szurkolni Michelisz Norbertnek és a Zengő Motorsport pilótáinak? Akkor van egy ajánlatunk számodra, hiszen akár jegyshopunkon keresztül is megrendelheted a jegyedet a magyarországi futamra!

A tavalyi problémák után nem volt meglepő, hogy az idei termasi hétvégén is komoly szerepet kaptak a gumik. Pénteken a Michelin a versenyirányításon keresztül arra kérte a pilótákat, hogy mindenképp próbálják ki a keményebb keverékű hátsó gumit, ám ennél is fontosabb lett volna az a merevebb karkasszal rendelkező első abroncs, amelyet Argentínában vetettek volna be először. Néhány motoros ugyanis, az élükön többek között Valentino Rossival, azt mondták a tesztek és a katari évadnyitó után, hogy az idei gumik túl puha konstrukciójúak – erre kívánt reagálni a francia gyártó.
 
Azonban egy argentínai sztrájk miatt ezek a gumik csak péntek este érkeztek meg a helyszínre, ezért a versenyzők végül úgy határoztak, hogy inkább egyáltalán nem használják az ismeretlen típust. Pedig igény lett volna rá: Cal Crutchlow is azok közé tartozik, akik favorizálnák a keményebb konstrukciójú abroncsokat, ám a brit szerint nem azon a pályán és nem versenyhétvégén kellene az új fajta gumikat tesztelniük:
 
„Igen, én is azok között voltam, akik keményebb gumikat akartak” – erősítette meg Crutchlow, akit a Motorsport.com idéz. „Nyolcan mondtuk azt Katar után, hogy túl puha volt az első abroncs. De rossz helyszínre hozták el őket. Eleve volt egy hátsó gumi, amin öt kört meg kellett tennünk pénteken, így az a nap egy az egyben gumitesztté vált, semmi érdemlegeset nem tudtuk csinálni aznap. Ezért döntöttünk úgy a Biztonsági Tanács ülésén, hogy inkább nem próbáljuk ki őket. Jó hír, hogy a Michelin ilyen gyorsan reagál a reakcióinkra, ezért elismerés jár nekik, hiszen nem egyszerű. De talán nem volt megfelelő az időzítés.”
 
Egy másik hondás, a címvédő Marc Marquez szerint eleve érthetetlen volt a Michelin döntése: „A szabály azt mondja, hogy három első és három hátsó abroncsunk lehet – se több, se kevesebb. Valamilyen oknál fogva azonban a Michelin elhozta ezt az extra első változatot, a Biztonsági Tanács értekezletén pedig arról beszéltünk, miért van itt ez a gumi is, de még a versenyirányítás se tudta. Abszolút nem volt biztonsági oka annak, hogy ezt az eltérő konstrukciót használjuk. Ezért jobb, ha inkább egy rendes teszten próbálhatjuk ki, például Jerez után” – mondta a repsolos, hozzátéve, hogy az ő kemény féktávokra alapuló stílusának is feküdnének a keményebb gumik.

Fotó: MotoGP Media
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: