Superbike

A Superbike-ban is megjelenhetnek a „szárnyas” motorok?

A nemrég kihirdetett szabályváltozások ezt lehetővé teszik – de csak abban az esetben, ha az adott modell utcai változatának borítása is tartalmazza azt az aerodinamikai csomagot.
Már a YouTube-on is meghallgathatók a P1race szerkesztőségének podcastjei: iratkozz fel YouTube-csatornánkra, és nem maradsz le a legfrissebb epizódokról, amelyben rendre a hét legérdekesebb és legaktuálisabb témáit boncolgatjuk!

Miközben a MotoGP kategóriában az idei évre teljesen betiltották a kiálló szárnyacskák használatát – igaz, a gyártók a burkolat különböző aerodinamikus kialakításával gyorsan visszanyerték az így elveszített leszorítóerőt –, addig a Superbike-világbajnokság döntéshozói épp most tették lehetővé a bevetésüket.

A néhány napja kiadott szabályváltozások egyik fontos pontja ugyanis az, hogy mostantól megjelenhetnek a motorokon aerodinamikai célt szolgáló elemek, azaz a szárnyak – ám fontos kikötés, hogy csak abban az esetben, ha a modell utcai változatán is rajta van.
Ez a téma azok után kerülhetett elő, hogy néhány hete az Aprilia a milánói EICMA-n bemutatott egy olyan verziót az RSV4-ből, amelyen a Ducati által idén a MotoGP-ben használt „polcos” megoldáshoz hasonlító kialakítást láthattunk.

A mostani szabálymódosítások között egyébként nem szolgálnak túl sok részlettel más téren. A technikai előírások tekintetében pontosították a fordulatszámlimitre és a kedvezmények kiszámítására vonatkozó regulákat. Ami pedig a sportszabályzatot illeti: némileg változik az edzések időtartama, ám egyelőre erről sem láttak napvilágot pontos részletek – az viszont biztos, hogy jövőre a rajt esetleges halasztása után a megszakításoknál már alkalmazott „gyors rajtprocedúra” lép majd érvénybe.

Fotó: Aprilia


Hozzászólások