MotoGP

„A kényes bajnok”: Jorge Lorenzo – MotoGP-beharangozó

Hamarosan rajtol a gyorsaságimotoros-világbajnokság jubileumi, 70. szezonja, ennek kapcsán pedig sorra vesszük a királykategória mind a 24 versenyzőjét. Következik a mezőny egyik többszörös világbajnoka, aki sokakhoz hasonlóan sorsdöntő idény előtt áll: Jorge Lorenzo.
Kövess minket a közösségi médiában is: Facebook-oldalunkon és Twitter-csatornánkon a legfontosabb és legfrissebb híreket, Instagram-oldalunkon a legjobb képeket, a YouTube-csatornánkon pedig szerkesztőségünk podcastjeit találhatod meg!

Talán maga Jorge Lorenzo sem tudna egyértelmű választ adni arra a kérdésre, hogy milyen éve volt a 2017-es. Az biztos, hogy lényegesen jobban zárult, mint ahogy kezdődött. A biztatóan végződő 2016-os valenciai teszt után a mallorcainak hamar rá kellett döbbennie, hogy ducatis „kalandja” egyáltalán nem lesz sétagalopp. A tavalyi év első fele az iránykeresés jegyében telt el: habár összejött egy dobogó Jerezben, Lorenzo versenytempója az aktuális győztestől és sokszor Andrea Doviziosótól is jelentősen elmaradt. 

A spanyol motoros – akit ellenszurkolói gyakran „kifogáskeresős” nyilatkozatai miatt szoktak kikezdeni – a megfelelő üléspozíció megtalálása után akkor kezdte igazán nyeregben érezni magát, amikor az év közepén a Ducatit ellátták a külső szemmel bizarrnak tűnő, de számára nagyon is hasznos doboz- vagy polcformára hajazó aerodinamikai elemekkel. Ennek köszönhetően Lorenzo jobban érezte a motor elejét és a versenytempója futamról futamra javult. Bár a bolognaiak masinái még mindig túlságosan függtek az adott versenyhelyszín adottságaitól (Phillip Islanden például még a top10-be kerülésre sem volt esélyük), a szezon utolsó futamain Lorenzo már hasonló teljesítményre volt képes, mint olasz csapattársa.
Mindez szép és jó lenne, csakhogy ez közel sem elég. Az ötszörös világbajnok ugyanis nem az „éppen elmegy” eredményekért hagyta ott a Yamahát és váltott a saját vezetési stílusához egyáltalán nem passzoló Ducatira, a spanyol célja az újabb világbajnoki cím. A téli tesztek elején úgy látszott, hogy folytatódik is a javuló tendencia, a Ducati-motoroknak kedvező Sepangban Lorenzóé volt a leggyorsabb kör, ám Buriramban és Katarban mintha ismét kihúzták volna a szőnyeget a lába alól. A sors iróniája, hogy a hullámzó teljesítményt hasonló tanácstalanság kísérte az ő esetében is, mint amit a korábbi csapatánál, a Yamahánál láthattunk.

Amennyiben a tavalyi évben tapasztalt kálvária megismétlődik 2018-ban is, miközben esetleg Dovizioso ismét a világbajnoki címért fog harcolni, úgy lehet, hogy Lorenzo ducatis karrierje sem lesz sokkal hosszabb, mint anno Valentino Rossié. Tény, hogy ő a mezőny egyik legszenzitívebb versenyzője, azonban idén erre már nem hivatkozhat. Az ismerkedés, a kifogások és a motor megszelídítésének időszaka véget ért, a spanyolnak idén már a csapaton belül elfoglalt helyére is oda kell figyelnie, különben szép lassan elfogyhat körülötte a levegő a Ducatinál.
 
Fotók: Ducati Corse; MotoGP Media


Hozzászólások