MotoGP

„A jövő ígérete”: Johann Zarco – MotoGP-beharangozó

Hamarosan rajtol a gyorsaságimotoros-világbajnokság jubileumi, 70. szezonja, ennek kapcsán pedig sorra vesszük a királykategória mind a 24 versenyzőjét. Következzen a 2017-es év legjobb újonca, aki számos remek eredményt ért el tavaly, a nagy kérdés pedig, hogy sikerül-e szintet lépnie minden tekintetben 2018-ban: Johann Zarco.
Kövess minket a közösségi médiában is: Facebook-oldalunkon és Twitter-csatornánkon a legfontosabb és legfrissebb híreket, Instagram-oldalunkon a legjobb képeket, a YouTube-csatornánkon pedig szerkesztőségünk podcastjeit találhatod meg!

Valószínűleg minden motoros hasonló debütálásra vágyik, mint amilyet Johann Zarco produkált a tavalyi évben. A francia két Moto2-es világbajnoki cím után lépett fel a királykategóriába, Jonas Folgerrel karöltve váltották a Smith-Espargaro párost a Tech3 Yamahánál.

Noha a teszteken inkább a német hívta fel magára a figyelmet teljesítményével, Zarco sem sokat várt, hogy letegye a névjegyét a MotoGP-ben. Katarban mindenki megdöbbenésére a francia újonc kilőtt a verseny elején és úgy tűnt, meg sem áll a futamgyőzelemig. A pünkösdi királyságnak aztán egy bukás vetett véget, de senki sem marasztalta el Zarcót amiért nem teketóriázott, nem érte be szerényebb eredménnyel és azonnal a maximumra törekedett.

Ez a hozzáállás végigkísérte az egész szezonját, a középső géposztályban az inkább a megfontoltságáról elhíresült francia, tudva, hogy újonc évében még nyugodtan kockáztathat és feszegetheti a határokat, bátran odatette magát és a motorját számos alkalommal. Ez ugyan többször is vitákat váltott ki (austini és asseni manőverei nem nyerték el az ellenfelek tetszését), viszont sokszor kifizetődött.
Zarco 2017-es mérlege több mint tetszetős: két pole-pozíció, három dobogós helyezés, négy leggyorsabb kör, katari kiesését leszámítva minden versenyen célba ért és pontot szerzett, év végén pedig egyértelműen ő volt a legjobb yamahás, többnyire az egyetlen, aki olykor meg tudta szorongatni a Repsol Hondákat és a gyári Ducatikat.

Idén Folger kiválásával a csapat százszázalékosan rá koncentrálhat, ha pedig sikerül ismét olyan ütőképes technikával rajthoz állnia, mint tavaly (ami a Yamaha hektikusságát elnézve egyáltalán nem biztos), akkor jöhet a következő lépcsőfok: a futamgyőzelem megszerzése. Hosszútávon azonban az idei évben nem az lesz a kulcskérdés, hogy Zarco hogyan teljesít, hiszen a tavalyi évben már mindenki meggyőződhetett a versenyképességéről.

Az idei szezon nagy kérdése az lesz, hogy a francia karrierje milyen irányt vesz 2019-től. Herve Poncharal rámutatott arra, hogy a gyári Yamahánál valószínűleg nem lesz hely, így pedig valószínűleg a KTM lesz az az alakulat, ahol Zarco (immáron biztos gyári támogatással) folytathatja. Az már csak a ráadás, hogy marad-e a Tech3 kötelékében vagy az osztrákok gyári csapatához szerződik.
 
Fotó: MotoGP Media


Hozzászólások