Jegyek

Szingapúr: újabb Hamilton-Vettel csata vagy közbeszól a...

F1
Szingapúr: újabb Hamilton-Vettel csata vagy közbeszól a Red Bull?
2018.09.13. 15:08
A hétvégi Szingapúri Nagydíjjal elkezdődik az idei Formula-1-es világbajnokság utolsó harmada. A fő figyelem természetesen a két vb-aspiráns, az egyaránt négyszeres világbajnok Lewis Hamilton és Sebastian Vettel újabb csatájára irányul, ám sokan kiváncsiak arra, hogy a héten Maranellóból elbocsátott Kimi Raikkönen vajon mennyire hajlandó segíteni csapattársát.
 
Imádod az autó-motorsportokat? Újságírói ambícióid vannak? Ha úgy érzed, ezek igazak rád vagy csak szeretnél a P1race.hu csapatának tagja lenni, ne habozz: ki tudja, lehet, hogy Te vagy az, akit keresünk. Részletek ide kattintva. (x)

A szingapúri éjszakában kezdődik meg a hétvégén az Euópán kívüli futamok sora, melynek novemberig összesen hét állomása lesz. A tíz évvel ezelőtt debütáló, és mint később kiderült, igencsak botrányos körülmények között lezajló verseny – a Renault brazilja, Nelson Piquet Jr. direkt a falnak kormányozta a kocsiját, hogy Fernando Alonso nyerni tudjon – talán az utolsó esélye a Red Bullnak, hogy vagy Max Verstappen, vagy Daniel Ricciardo valami nagyot alkosson, hiszen ezen a pályán nem annyira fontos a motorerő. Noha szinte alig lehet előzni a pályán, a pilóták mégis kedvelik a különleges hangulata miatt, hiszen a versenynaptár egyetlen, igazi villanyfényes viadala, mégpedig utcai futamként. És ez az, ami a Red Bullt esélyessé teszi, nem véletlen, hogy Monacóban is ők nyertek Ricciardo révén. Az ausztrál ha vévgre képes lenne befejezni egy futamot, zsinórban negyedszer állhatna Szingapúrban dobogóra.

Mindenesetre ennek ellenére nem kizárt, hogy újfent a Mercedes és Ferrari csatáját láthatjuk majd a győzelemért. Az Ezüst Nyilaknak ez az egyik mumuspályájuk, legdominánsabb éveikben is nehezen találták a megfelelő beállításokat, esélyeikat aonban növelheti, hogy itt nincs jelentősége annak, hogy a Ferrari motorja állítólag tíz lóerővel erősebb a riválisánál. Annak viszont annál inkább, hogy a két vb-aspiránst miképpen segíti a csapattársa: nos, Lewis Hamilton ebben jobban áll, hiszen Valtteri Bottas a Hungaroringen és két hete Monzában is megmutatta, igazi csapatemberként aláveti magát a Mercedes érdekeinek.

A vörösöknél viszont más a helyzet, ugyanis azzal, hogy a Ferrari kiteszi a szezon végén Kimi Raikkönen szűrét, a finnek immár semmi sem állhat útjába, ha a monzai rajthoz hasonlóan nem engedi el Sebastian Vettelt. A legtöbb szakértő szerint a brit 30 pontos előnye mellett ez szólhat leginkább Hamilton mellett, aki egyébként tavaly óta a pályarekordot is tartja (1:45.008). A két négyszeres világbajnok szingapúri teljesítményét tekintve viszont a német a jobb: ő négyszer, a brit háromszor nyert már itt – tavaly éppen Hamilton –, a ferraris négyszer indulhatott a pole-ból, ellenfele háromszor, de Vettel a dobogón is többször állt az eddigi tíz futamon, ebben 6-5 a javára.
A tavalyi emlékezetes rajtbaleset (a videó csak a YouTube-on tekinthető meg!)

Talán a számok tükrében mondhatta Toto Wolff, hogy ezen a hétvégén a maranellóiak az esélyesebbek. „Szingapúrban a rövid egyenesek, a szűk kanyarok és a huplis aszfalt mind-mind ellenünk vannak. 2015-ben az egyik legkellemetlenebb versenyünket kellett itt átélnünk. Papíron ez a pálya inkább a Ferrarinak kedvezhet, de a szezon jelenlegi szakaszában már értelmetlen is jóslatokba bocsátkozni, annyira szoros a csata. Mindent bevetünk majd, hogy mindkét világbajnoki címet megszerezzük” – jelentette ki a Mercedes csapatfőnöke.

És hogy mire számíthatnak a többiek? Nos, a konstruktőrök versenyének negyek helyéért ádáz csatát vív a Renault és a Haas, ráadásul néha nemcsak az aszfalton. Most inkább a franciák tűnnek esélyesebbnek –  Carlos Sainz például a szaunában való szobakerékpározással készül a megmérettetésre –, de az amerikaiak kellően motiválták Romain Grosjeant, aki megmentheti az ülését 2019-re, amennyiben az elmúlt versenyekhez hasonlóan teljesít. Arról egyébként az F1 korábbi fenegyereke nem tehetett, hogy hiába végzett hatodikként Monzában, végül a szabálytalan padlólemez miatt elvették az ő és a Haas pontjait. A sokszorosan beharangozott nagy pilótakeringő sem akar folytatódni, hiszen Lance Stroll nem igazolt át a Williamstől a Force Indiába, így egyelőre ugyanazok ülnek majd autóba Szingapúrban, akik tették azt két hete, Monzában. Persze, nagy kérdés például, hogy Charles Leclercre milyen hatást gyakorol majd a Ferrari-szerződés ténye, hiszen ezen a pályán a Sauber akár az első tízbe is bőven odaérhet.

De nézzük a pályát és a várható körülményeket. A Marina-öbölben kialakított utcai pálya helyenként elég buckás, és a nagy meleg, illetve a pára miatt igencsak embert próbáló feladat rajta egy teljes versenytávot teljesíteni. Ennek ellenére a hétvégén megvan az esélye annak, hogy a térségre jellemző hirtelen jövő viharos eső – akárcsak tavaly, idén is – megérkezik és nagyon megkeveri a lapokat. Mindenesetre a meteorológusok most is zivatarokat jósolnak a hétvégére... A 23 kanyarból álló 5.065 km hosszú aszfaltcsíkon az óramutató járásával ellenkező irányba halad a 61 körös verseny, az átlagsebesség csak 175 km/óra körül várható. A Pirelli a lágy, az ultralágy és a hiperlágy abroncsok mellett döntött, hiszen amint lemegy a nap, a pálya hőmérséklete 30°C-on stagnál, túlmelegednek a gumik az aszfalton, és a kevés egyenes rész nem teszi lehetővé az abroncsok kellő hűtését.
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2018  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: