Jegyek

Eltörlik a minimum bokszkiállási időt a Formula-E-ben

Formula-E
Eltörlik a minimum bokszkiállási időt a Formula-E-ben
2018.01.11. 08:15
Méghozzá azonnali hatállyal, így már a most hétvégi marrakeshi versenyen debütál az új rendszer a kötelező autócseréknél.
 
Már a YouTube-on is meghallgathatók a P1race szerkesztőségének podcastjei: iratkozz fel YouTube-csatornánkra, és nem maradsz le a legfrissebb epizódokról, amelyben rendre a hét legérdekesebb és legaktuálisabb témáit boncolgatjuk! (x)

A Formula-E 2014-es indulása óta szükséges volt a futamok közbeni autócsere, az akkumulátorok ugyanis egyelőre nem tudják teljesíteni a versenytávot (ez változhat meg a következő, ötödik szezontól, amikor a McLaren Technologies termékei már alkalmasak lesznek erre – bár állítólag felmerült, hogy a kötelező autócseréket így is megtartják). A bokszutcai káosz elkerülése érdekében vezették be a minimum bokszkiállási időt, hogy a versenyzőknek és csapatoknak ne kelljen annyira kapkodniuk a csere során, majd miután egyre gyorsabbá vált a művelet, úgy egyre lejjebb is vitték ezt a limitet.
 
A Motorsport.com szakoldal információi szerint pedig az FIA most érezte úgy, hogy eljött az idő a minimum idő eltörlésére, méghozzá azonnali hatállyal, így már a most hétvégi marrakeshi viadalon sem kell a garázsban várakozniuk a gyorsan átülő pilótáknak, így komoly időt lehet majd ezzel nyerni vagy épp veszíteni. Ez persze növelheti a kockázatot a bokszutcában – érdekesség, hogy tavaly a MotoGP-ben épp a Formula-E mintájára merült fel, hogy hasonló limitidőt vezetnek be Aleix Espargaro és Andrea Iannone brnói incidensét követően.
 
Mindenesetre az elektromos széria regnáló bajnoka, Lucas di Grassi szerint pozitív a változás, ugyanakkor az időzítése nem szerencsés: „Támogatom az elképzelést, de egy ilyen változtatást a szezon elején kellett volna életbe léptetniük, akkor lett volna lehetőség mindent optimalizálni. Egy ilyen módosítás mindenki számára hazárdjáték lesz: sokkal komplikáltabb lesz az egész Marrakeshben, ez biztos” – idézi a brazilt a Motorsport.com hírportál.
 
Sam Bird – aki a néhány héttel ezelőtti hongkongi nyitányon az időkorlát ellenére is nekiment a boksz falának – úgy érzi, hogy egyesek majd a biztonsági öv korábbi kikapcsolásával szeretnének időt nyerni: „Izgalom szempontjából szerintem van értelme, a biztonságot illetően viszont szerintem nem ideális. Semmi sem akadályozza meg a versenyzőket, hogy már korábban kicsatolják a biztonsági öveiket alul, hogy ezzel is időt nyerjenek, ez pedig nagyon veszélyessé válhat. Ha ezekre nem figyelünk, az nem helyes” – fogalmazott a brit. Di Grassi szerint a GT-versenyzésben vagy az LMP1-es autóknál használt biztonsági övek jelenthetnék erre a megoldást, amelyeket a Formula-E jelenlegi eszközeivel ellentétben jóval gyorsabban és kevésbé bonyolultan ki lehet kapcsolni.

Fotó: Formula-E Media
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2018  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: