Jegyek

Marquez: „Az aszimmetrikus gumit nem kéne mindenhol...

MotoGP
Marquez: „Az aszimmetrikus gumit nem kéne mindenhol használni”
2017.06.13. 08:10
Miután a hétfői teszten ismét hagyományos összetételű gumikeverékkel körözhetett, a címvédő Marc Marquez sokkal pozitívabban nyilatkozott a Repsol Honda teljesítményéről. A spanyol azokat a pályákat is megnevezte, ahol megtartaná az aszimmetrikus keverékű abroncsokat.
 
Imádod a motorsportokat? Újságírói ambícióid vannak? Ha ez a kettő igaz rád, és szeretnél a P1race.hu csapatának tagja lenni, akkor jelentkezz hozzánk gyakornoknak! Részletek ide kattintva.

A vasárnapi futamon másodikként végző Marc Marquez futotta meg a hétfői teszt leggyorsabb körét, három tizeddel megelőzve a pontversenyben vezető Maverick Vinalest. A barcelonai fordulót követő egész napos gyakorláson a pilóták az összes gumikeveréket kipróbálhatták. Ennek az a legnagyobb előnye, hogy így elkerülhették az úgynevezett „hideggumis” bukásokat, amelyeket nagyrészt az befolyásol, hogy az adott pályán jobb- vagy balkanyarból van-e több.
 
„Tetszik az a keverék, amivel most mentünk” – nyilatkozott a címvédő a crash.net szakoldalnak. Marquez úgy érzi, hogy a túl sokat használt aszimmetrikus gumi zavart okozhat egy versenyhétvégén, éppen ezért örült, hogy hétfőn szimmetrikus keverékkel körözhetett. „Egyből kiválóan éreztem magam a Hondán, az eleje is javult, az egész motor sokkal stabilabb. Újra tudtam mosolyogni, legalább ezen a pályán. Remélhetőleg ebben az irányban fogunk továbbhaladni.”
 
„Korábban a hétvégén említettem már, hogy az aszimmetrikus keverék jó, de csak néhány pályára. Egy olyan magas hőmérsékletű helyszínen, mint amilyen Barcelona is, a hagyományos megoldás sokkal stabilabbá teszi a motor elejét. Csak olyan pályákon kellene használni az aszimmetrikus gumit, mint a Sachsenring, Phillip Island, a Red Bull Ring és Valencia. A többi működhet a régivel is, mint ahogy a tavalyi barcelonai versenyen is sokkal jobb volt a Honda eleje.”
 
„A hétvége során valahányszor csak ráhajtottam egy kisebb bukkanóra, a motor instabillá vált, aztán elvesztettem a motor elejét és elestem. A teszten óvatosan kezdtem, de a szimmetrikus gumival egy lassú kör után bátran nyomhattam, minden sokkal jobb volt.”
Marquez szerint az aszimmetrikus keverék körüli bizonytalanság abban keresendő, hogy a két különböző keverék a gumi közepén kapcsolódik össze, ami nagyon könnyen felforrósodhat.
 
Fotó: motogp.com
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: