Jegyek

Michelisz Norbi: „Korai lenne még vb-esélyességről...

Interjú
Michelisz Norbi: „Korai lenne még vb-esélyességről beszélni”
2017.05.12. 19:27
Jobb is lehetett volna a szezonkezdet, de alapvetően pozitívan értékelte az eddigi eseményeket a Honda magyar versenyzője, akivel a hazai versenyhétvége pénteki napján, a Hungaroringen beszélgettünk többek között a Bennani-incidensről, a WTCC helyzetéről és új csapatáról.
 
Szeretnél élőben szurkolni a kedvenc motorversenyződnek az augusztus első hétvégéjén megrendezésre kerülő Cseh Nagydíjon? Akkor van egy ajánlatunk számodra: az előző évekhez hasonlóan idén is megvásárolhatod a belépőjegyedet a jegyshopunkon keresztül a MotoGP brnói futamára! (x)

Michelisz Norbert két forduló elteltével az összetett tabella negyedik helyét foglalja el a WTCC-ben, lemaradása 39 pont csapattársával, Tiago Monteiróval szemben. Az állás azonban lehetne sokkal szorosabb is, ha Mehdi Bennani nem ütközik neki a monzai első futamon. Norbi azonban már nem foglalkozik az ott történtekkel, s inkább előre tekint, ám hiába a Honda eddigi remek formája, úgy érzi, még korai lenne egyértelmű vb-esélyekről beszélni. Hazánk legnépszerűbb autóversenyzőjével a túraautó-vb hungaroringi hétvégéjének pénteki napján volt lehetőségünk néhány szót váltani, többek között a széria jövőjéről és a TCR-es alakulatának eddigi szerepléséről is:
 
P1race: - Ismét a hazai versenyedre készülsz, mennyire volt sűrű heted?
Michelisz Norbert: - A csütörtök nagyon sűrű volt a sajtótájékoztatóval és egyéb eseményekkel, a mai is az volt. Az előző hétvégén a csapatommal voltam kint Belgiumban, szerdán voltam Szegeden és Székesfehérváron is, szóval eléggé mozgalmas volt a hét eddig. De nyilván így is az a fő szempont az időbeosztásnál, hogy maradjon lehetőség rendesen felkészülni a versenyhétvégére.
 
- Visszatérve az előző, monzai fordulóra: tudod már higgadtabban szemlélni a Bennani-féle incidenst?
- Persze. Akkor nagyon mérges és csalódott voltam, de úgy gondolom, most már felesleges hátrafelé nézni. Egyébként mire hazaértünk Monzából kocsival, már addigra sem volt bennem olyan nagy düh. Az embernek persze néha eszébe jut, hogy mi történt Olaszországban, és hogy jó lett volna mindezt elkerülni, de összességében már nincs jelentősége.
- Megbeszélted a történteket Bennanival?
- Beszéltünk, igen. Találkoztunk már a versenybírákra várakozva is, megbeszéltük és tisztáztuk azt, amit tisztázni kellett, szóval nincs bennem vele szemben semmiféle negatív érzés. Őszintén úgy érzem, hogy felesleges már erre gondolni meg energiát pazarolni.
 
- Ezzel az esettel együtt hogyan értékelnéd az első két versenyhétvégét?
- Lehetett volna jobb is. Természetesen voltak ilyen szerencsétlen helyzetek. De úgy érzem, ha legközelebb kerülnék hasonló szituációba, akkor is belemennék a manőverbe, tehát nem igazán tudom magam hibáztatni a monzai első futamos kiesés miatt. Ugyanakkor az időmérős teljesítményemen javítani kell: eddig kettőből kétszer Monteiro mögöttem végeztem. Látszik, hogy ő nagyon keveset hibázik, szóval tempóból mindenképp javulnom kell egy kicsit.
 
- Ami a Honda versenyképességét illeti: számítottál arra, hogy az első két helyszínen többé-kevésbé ti lesztek az első számú erő?
- Reménykedtem benne. Számítani mindig nehéz ezekre, mert például a Volvo is viszonylag csendben volt a téli időszak alatt, nem igazán lehetett felmérni, hogy ők hol tartanak és mennyit dolgoztak. Mi nyilván magunkra figyeltünk, tudtuk, hogy sok újítás van a tarsolyunkban az idei évre, és bíztunk benne, hogy ezek mind működni is fognak. Nagyon örülök, hogy Monzában is versenyképesek voltunk, mert ettől a pályától tartottunk a legjobban, ahhoz képest meg nem szerepeltünk annyira rosszul, és ez sok önbizalmat ad.
- Mi lesz a helyzet a Hungaroringen a 80 kilós pluszsúllyal?
- Gyakorlatilag a teszteket is már pluszsúlyokkal abszolváltuk. Nem tudom, hogyan fogja befolyásolni az erőviszonyokat ez a 80 kiló többlet. Tavaly, amikor 70 kilós ballaszttal versenyeztünk, erősek voltunk. Én arra számítok, hogy idén is ott lehetünk a mezőny elejében. Az én jelenlegi információim alapján a Citroënek egy picit gyorsabbak lesznek nálunk, nem tudom, hogy egy tökéletes időmérős körrel ezt a technikai hátrányt le lehet-e faragni, de én azon leszek, hogy összejöjjön a főfutamon akár egy futamgyőzelem, vagy ha erre nem lesz lehetőség, akkor a fordított rajtrácsos nyitófutamon próbálok jó helyzetbe kerülni.
 
- Érzed a csapaton vagy akár magadon a nyomást amiatt, hogy idén vb-esélyesek vagytok?
- Nem, mivel még annyira korán vagyunk a szezonban, hogy túlzás lenne esélyességről beszélni. Nyilván mindenki érzi, hogy jó az autó, jól működnek a fejlesztések, és ha minden jól megy, fent tudjuk tartani ezt a fejlődési ütemet a szezon végéig. Egyelőre nagyon örülünk, de azt, hogy hogyan alakul az idény, kinek mennyi balszerencséje vagy szerencséje lesz, és emiatt hogyan alakulnak a pontok, azt lehetetlen megmondani. Szerintem a saját szempontomból az a lényeges, hogy továbbra is versenyről versenyre gondolkodjak, és ha év végén olyan helyzetben leszek, hogy lehet bajnoki címért menni, akkor természetesen annak nagyon fogok örülni. De egyelőre szerintem erről felesleges gondolkozni, noha nyilván ott van az ember fejében.
- Monteiróval milyen a viszonyotok?
- Kifejezetten jó, gyakorlatilag vele a legjobb most a mezőnyben. Természetesen én sem gondolom azt, hogy amikor találkozunk a pályán, s egy védekezésen vagy előzésen akár a világbajnoki cím is múlhat, akkor ajándékot kapok tőle, de ez teljesen normális. Úgy érzem, eléggé jól ismerjük már egymást ahhoz, hogy szét tudjuk választani, ami a versenypályán és azon kívül történik. De arra is felkészítettem magam, hogy adódnak majd nehézségek.
 
- Ami a WTCC jövőjét illeti: sokan úgy vélik, hogy a széria nagyon nehéz helyzetben van, amit a Citroën és a Lada kiszállása is jelez. Te hogyan látod ezt belülről?
- Mindig túlzónak érzem azt, ha kívülről úgy ítélek meg, hogy egy sorozat két gyártóval és összesen öt márkával a rajtrácson haldoklik. Gondoljunk bele, hogy 2010-től 2012-ig egyetlen gyártó volt, és mégsem panaszkodtak ilyen sokat. Persze minél nagyobb figyelem irányul a WTCC-re, annál többféle vélemény is érheti a bajnokságot. Vannak nehézségek, ez igaz, nem akarom azt mondani, hogy minden tökéletesen működik, de arról beszélni, hogy a WTCC a jelenlegi formájában nem életképes, az túlzó.
- A TC1-es szabályrendszerről mi a véleményed? Megfelelő vagy át kellene állni, mondjuk, TCR-re vagy más koncepcióra?
- Minden szabályrendszernek megvan az előnye és hátránya. Én szeretek ezekkel az autókkal menni, szerintem ezzel a koncepcióval is életképes a bajnokság. A fontos kérdés az, hogy mik a fő szempontok: a gyors és dögös autók, mert akkor a TC1-es szabályrendszer megtartása a cél, vagy legyen öttel vagy hattal több autó a rajtrácson, és ehhez akkor bevezessék a TCR-t. Én nem akarok igazságot tenni. Szerintem fontos nyitott szemmel járni és alkalmazkodni az esetlegesen új helyzethez.
 
- Ha már TCR: számítottál rá, hogy ilyen erősen fog bemutatkozni a csapatod, a M1RA?
- Megint csak azt tudom mondani, hogy reménykedtem benne, de számítani nem számítottam rá. Nagyon büszke vagyok az egész csapatra. Attikára is, aki borzasztóan éretten és jól versenyzett az eddigi három fordulón. Van futamgyőzelmünk, minden helyszínen dobogóra álltunk, volt olyan pillanat, amikor vezettük a csapat- és az egyéni értékelést, most pedig harmadik helyen állunk, ami szerintem félelmetesen jó eredmény. Főleg, ha figyelembe vesszük azt, hogy például a Craft-Bamboo csapatnál van egy Oriola, Nash, Valente hármas, mégis csak egy-két ponttal vagyunk tőlük lemaradva két autóval. Ez is mutatja azt, hogy nagyon jól működik a csapat, ugyanakkor itt is az a helyzet, mint a WTCC-ben: három versenyhétvége után nyilván örülhet, de túlzásba nem szabad vinni, mert akkor az ember elkényelmesedhet. Fontos mindent kielemezni. Én azt látom a fiúkon, hogy borzasztóan motiváltak, szóval remélem, hogy hasonlóképp folytatódik majd a szezon.
- Milyen szinten folysz bele az istálló ügyeibe?
- Amikor ott vagyok versenyhétvégén, akkor részletekbe menően foglalkozom az autó beállításaival, a csapat menedzselésével és a versenyzőkkel, nyilván Attikával elsősorban, akit tanácsokkal látok el. De úgy érzem, a csapat nélkülem is jól működik: arra próbálok figyelni, amikor ott vagyok a helyszínen, hogy a jelenlegi folyamatainkat ne zavarjam meg. Amikor látom, hogy valami döcög, akkor próbálok segíteni a tapasztalatommal, de úgy érzem, minél több idő eltelik, annál kevésbé lesz jelentősége, hogy ott vagyok-e egy hétvégén vagy sem. Egyébként is úgy terveztük meg az évet, hogy amikor ott vagyok a helyszínen, főként Tassi Attilának segítek. Ez szerintem remekül működött Spába, és remélem, ez a jövőben is így lesz.
 
- Elképzelhető az, hogy esetleg Te magad is beülj versenyezni a saját csapatod autójába?
- Meglátjuk. Nézni kell azt, hogy milyen lehetőségeim vannak némi távolságot nyerni a WTCC-től – nem mintha nagyon szeretnék –, de amúgy is borzasztóan sok dolog van most az életemben. Ott van ugye a család, akikkel sokkal kevesebb időt tudtam lenni, mint szerettem volna. Mindig az adott helyzet diktálja, hogy van-e esetleg lehetőség Johannával elutazni egy TCR-es hétvégére, de az, hogy a volán mögé üljek, egyelőre még nem került szóba.
 
- Egyébként, ha nem a WTCC-ben indulnál, melyik bajnokságban próbálnád ki magad?
- Jó kérdés. Szerintem a TCR alapvetően egy jó sorozat. Látszott az előző hétvégén is, hogy egyre több WTCC-s menő vált akár egy hétvégére, akár több futamra. Mindenképp azt látom, hogy a TCR feljövőben van, de azt, hogy ez milyen ütemben fog folytatódni, nehéz megmondani egyelőre. Azért én is nyitott szemmel járok, és ha látok valami olyasmit, ami ehhez a bajnoksághoz közel áll, akkor azért figyelem a lehetőségeket.
 
- Köszönjük szépen, Norbi, és sok sikert a hétvégére!
- Én is köszönöm.

Fotók: WTCC Media; Honda Racing WTCC; M1RA
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: