Jegyek

Sebestyén Peti a top3-at veszi célba a Supersport...

Interjú
Sebestyén Peti a top3-at veszi célba a Supersport Európa-kupában
2017.03.28. 17:47
A 22 éves motoros az előttünk álló hétvégén megkezdi a 2017-es szezont, amely során az SSP Team Hungary by Pedercini Racing alakulat színeiben, egy Kawasaki nyergében áll rajthoz a Supersport-világbajnokság európai versenyein. Az új csapatról, a felkészülésről és az idei szezonról kérdeztük a fiatal versenyzővel.
 
Szeretnél élőben szurkolni a kedvenc motorversenyződnek az augusztus első hétvégéjén megrendezésre kerülő Cseh Nagydíjon? Akkor van egy ajánlatunk számodra: az előző évekhez hasonlóan idén is megvásárolhatod a belépőjegyedet a jegyshopunkon keresztül a MotoGP brnói futamára! (x)

Sebestyén Péter idén is feltűnik a Superbike-világbajnokság paddockjában, ám míg tavaly Jonathan Rea-ék kategóriájában versenyzett, addig idén már a Supersportban próbál szerencsét: a 22 éves pilóta az európai fordulókon vesz részt, méghozzá egy, a múlt hétvégén bemutatott istálló színeiben. A fiatal motorost nem sokkal az első, aragóniai versenyhétvége előtt kérdeztük a 2017-es terveiről.
 
P1race: - Kezdjük egy rövid visszatekintéssel: tavaly még a Superbike-világbajnokság mezőnyében indultál a Team Toth Yamahájával, és Jerezben meg is szerezted első vb-pontodat – hogyan értékelnéd a 2016-os szezont?
Sebestyén Péter: - Mindig nagy öröm és megtiszteltetés a Superbike-vb-n motorozni, ez most is így volt. 2016-os szezonomat már úgy kezdtem, hogy volt két év tapasztalatom ezres motorral, ami meg is látszott a motorozásomon. Sajnos a technika nagyon messze állt az ellenfeleinkétől, de a csapat és én is kitartóan dolgoztunk. Annak ellenére, hogy rengeteg szerencsétlenség ért (Imolában a felvezető körben elestek előttem, Laguna Secában De Rosa motorja előttem szórta szét az olajat, amin elestem) a kemény munka meghozta a gyümölcsét és Jerezben sikerült pontot szereznem, amihez egész szezonban nagyon közel álltam. Úgy gondolom, hogy ez nagy dolog, mert nem csak úgy az ölembe pottyant. Szerencsére a szakma, és akik ott voltak velem, látták, hogy mi mindent megtettünk. Ezúton is szeretném megköszönni Tóth Imrééknek a lehetőséget és Nagy Győzőnek, aki a motoromon dolgozott.
 
- Idén viszont már a Supersport-világbajnokság európai versenyein áll rajthoz, méghozzá egy új, magyar csapattal. Mit kell tudni erről az alakulatról, kik a csapattagok?
- Az ötlet megalkotója Stefano Favaro volt, akivel már 2009 óta dolgozunk együtt, és nagyon hálás vagyok neki, hogy a nehéz, rosszabbul sikerült szezonok ellenére is mindig kitartott mellettem és ment előre töretlenül. Emellett összehozta, hogy a Spíler TV teljes egészében közvetítse számos motorsport bajnokság mellett a Superbike világbajnokságot is. Új csapatom, az SSP Team Hungary by Pedercini Racing a hétvégi AMTS-en mutatkozott be, tagjai pedig: Várnai Andrea (csapatmenedzser), Tompa Tamás, Nicola Da Canal (szerelők), Tökölyi Anna (sajtó) és Fonyódi Tamás (logisztika, hospitality), és én leszek egyedül versenyző.
- Miért a Supersport-világbajnokságra, és azon belül is a Supersport Európa-kupára esett a választásotok?
- Mindenképpen az volt a terv, hogy egy ütőképes csomagot állítsunk össze 2017-re, hogy szépen lassan tudjam gyűjteni a jobb eredményeket. A Superbike-ban ahhoz, hogy egy ilyen csomag összeálljon, irreálisan nagy összeget kell letenni az asztalra. A Superstock 1000 is sajnos egy olyan kategória, ahol ha nem vagy benne a tutiban (gyári csapat, gyári motor, ami a végsebességet illetően néha jobbat megy, mint a Superbike), akkor sajnos beleszürkülsz a mezőnybe és szintén elég magas összegek repkednek. A Supersport az a kategória, ahol az elképzelésünket meg tudtuk valósítani. Mindenképp hosszútávon gondolkozunk, első lépésnek tökéletes lehetőség az Európa-kupa. Nekem is teljesen új kategória ez, nem versenyeztem 600-as géppel, illetve a csapat is most állt össze.
 
- A csapatnévben szerepel a Pedercini Racing neve – milyen szintű az együttműködés velük? Közrejátszott az is, hogy két éve velük indulták a Superstock 1000-es bajnokságban?
- Természetesen hozzájárul, hogy már korábban dolgoztunk együtt. Nagyon jó maradt a kapcsolatunk Lucio Pedercinivel, így próbáltuk újra összehozni a dolgot. A komplett infrastruktúrát (szállítás, box stb), illetve telemetristát és futóművest biztosítanak a csapatunk számára. Nagyon boldog vagyok, hogy egy ilyen tapasztalt és ismert csapattal dolgozunk együtt.
 
- Milyen típusú motorral állsz rajthoz idén?
- Egy Kawasaki ZX6-R nyergében fogok versenyezni.
- Hogyan telt a felkészülési időszak? Sikerült kipróbálni az idei versenymotorodat is?
- Nagyon motivált lettem a télen, egy ilyen új lehetőség mindig felpörget. Keményen edzettem, közel 6 kilót leadtam, hogy a súlyom se legyen hátrány, Fit 4 Race edzésekkel fejlesztettem speciális képességeimet. Természetesen a motorozás sem maradt el, próbáltam tartani magam a heti három alkalmas programhoz, amely során terepen húztam a gázt egy 450-es gépnek. Azért nem mondom, hogy krosszoztam, mert próbáltam elkerülni az ugratásokat, nehogy sérülés legyen a vége. Lassan pedig megépül a Tomracing (egyesület, amely színeiben versenyzem) saját flat track pályája, itt pedig majd a tehetséges utánpótlás versenyzőikkel csapathatjuk.
 
A kemény edzés, úgy látszik, meghozta az eredményét, ugyanis voltunk egy háromnapos teszten Aragónban az új csapatommal és motorommal. Nagyon jól sikerült, már az első felmenet során végig széles mosoly volt az arcomon, és ez így is maradt a harmadik nap végéig, ahol alig bírtak leszakítani a gépről. Igazából még most is mosolygok, mikor visszagondolok rá. Rengeteg mindent kell még a motoron fejlesztenünk, de a szerelőim kőkeményen dolgoznak rajta, és ami a lényeg, hogy az alap tényleg nagyon jó. Köridők is egész jók, de sokat kell még nekem is tanulnom és gyorsulnom, hiszen teljesen új számomra ez a kategória. Lendületesebben és nagyobb kanyarsebességgel kell menni, mint egy ezres géppel.
 
- Milyen célokkal vágsz neki az előttünk álló aragóniai versenyhétvégének, illetve magának a szezonnak?
A célom nagyon egyszerű, viszont annál nehezebb lesz megvalósítani: minél többször pontszerző pozícióban behozni a motort, az Európa-kupa értékelésében pedig a top3-ban lenni.
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: