Jegyek

A Ducati megoldása után az Aprilia visszatér a...

MotoGP
A Ducati megoldása után az Aprilia visszatér a rajztáblához?
2017.03.19. 09:38
Hiába követték hűen az idei szabályokat az Apriliánál, a Ducati mindenki másnál radikálisabban értelmezte a burkolatra vonatkozó előírásokat. Romano Albesiano szerint ezek után ők is elindulhatnak egy merészebb úton.
 
Szeretnél élőben szurkolni a kedvenc motorversenyződnek az augusztus első hétvégéjén megrendezésre kerülő Cseh Nagydíjon? Akkor van egy ajánlatunk számodra: az előző évekhez hasonlóan idén is megvásárolhatod a belépőjegyedet a jegyshopunkon keresztül a MotoGP brnói futamára!

Az Aprilia versenyigazgatóját, Romano Albesianót megdöbbentette a Ducati Katarban bemutatott „kalapácsfejű” megoldása, addig a pillanatig úgy hitte, hogy az ehhez hasonló kialakítások nem felelnek meg a 2017-es szabályoknak. Albesiano szemében az Aprilia három hete Phillip Islanden leleplezett burkolata tűnt az előírásokhoz leginkább hű megoldásnak. Látva azonban az olasz gyártó radikális fejlesztését, ők is valami hasonlóban gondolkoznának.
 
„Most már tudjuk, meddig mehetünk el” – fogalmazott a szakember a crash.net-nek. „Mi vettük figyelembe legpontosabban a szabályok szellemiségét, a lehetőségeinken belül pedig arra törekedtünk, hogy minél nagyobb leszorító erőnk legyen – mindezt a burkolaton belül. A Yamaha és a Honda is hasonlóképpen gondolkozott, de a Ducati nagyon másképpen értelmezte a szabályokat.”
„A szabályzat világosan fogalmaz, az utolsó szó a bajnokság technikai igazgatójáé. Ha ő elfogadja a Ducati megoldását, rendben, de akkor mi is elmehetünk ilyen irányba vagy akár még tovább is.” Az idei szabályok értelmében egy alap- és egy átdolgozott burkolatot lehet homologizáltatni az évadnyitó verseny előtt, valamint egy harmadikat a szezon folyamán.
 
Albesiano elárulta, hogy az Aleix Espargaro által Phillip Islanden és Katarban kipróbált megoldásuk lesz az első számú verzió. A tesztek alapján ez a burkolat is ugyanazt a leszorító erőt biztosítja, amit korábban csak a külső szárnyakkal értek el.

A szakember végül arra is rávilágított, hogy másfajta irányvonalat is el tudott volna képzelni a szárnyakkal kapcsolatban. „Azt mondták, veszélyesek, rendben. De mondjuk meghatározhatták volna a szárnyak formáját is, szerintem az sokkal könnyebb megoldás lett volna. Talán akkor nem kerülünk ebbe a kissé komikus helyzetbe.”
 
Fotó: Aprilia Media
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
 
race.com
 
Kövess minket!
youtubefacebooktwitterrss

VR46 shop
Pálya információ
MotoGPSuperbikeWTCC
2017. Április 09. 21:00
Argentin Nagydíj
Autódromo Termas de Río Hondo

Épült: 2008
Teljes hossza: 4805m
Szavazás
Hányadik helyen végez a WTCC 2017-es szezonjában Michelisz Norbert?
Világbajnok lesz!
Épp csak lemarad a vb-címről, második lesz.
Harmadik lesz, megszerezve hazánk első vb-dobogóját.
Megismétli tavalyi negyedik helyét.
Csak az ötödik helyen végez.
Hatodik vagy annál rosszabb pozícióban zár.
VB Ranglista
MotoGPSuperbikeSupersportWTCC
Poz.PilótaMárkaPont
1.M. VinalesYamaha25
2.A. DoviziosoDucati20
3.V. RossiYamaha16
4.M. MarquezHonda13
5.D. PedrosaHonda11
6.A. EspargaroAprilia10
7.S. ReddingDucati9
8.J. MillerHonda8
9.A. RinsSuzuki7
10.J. FolgerYamaha6
Formula.hu hírek
Tesztmotor.hu hírek
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika:

Runtime: 34,66ms