Jegyek

Talmácsi Gábor: „Jelenleg nem célom a versenyzés, de…”

Interjú
Talmácsi Gábor: „Jelenleg nem célom a versenyzés, de…”
2017.02.24. 19:35
Hazánk egyetlen gyorsasági motoros világbajnokával a Budapesti Motor Fesztivál helyszínén, a Hungexpón beszélgettünk a Talmácsi Groupról, a csapatáról, a magyar motorsport helyzetéről, saját terveiről, emellett pedig a pedig a MotoGP esélyeit is latolgattuk a Spíler TV új szakkommentátorával.
 
Lepd meg magad vagy a párod eredeti MotoGP-s és Valentino Rossi-s termékekkel! Gyere és válogass kiváló minőségű raktárkészletünkből! Nálunk mindent megtalálsz: kulcstartók, matricák, ruházati termékek és kiegészítők, kedvező áron!

Talmácsi Gábor még 2013-ban szenvedett súlyos lábsérülést, amelynek köszönhetően versenyezni azóta sem láthattuk a gyorsasági motoros világbajnokság 125 köbcentis kategóriájának 2007-es győztesét. A 35 éves pilóta azóta saját csapatát menedzseli, szerteágazó vállalkozást vezet, ő lesz az idei évtől a MotoGP szakkommentátora a jogokat újonnan megszerző Spíler TV-n, emellett ma jelentették be, hogy mostantól a Shell V-Power üzemanyagok magyarországi nagykövete is lesz. Talmával a hétvégi Budapesti Motor Fesztivál helyszínén, a Hungexpón nyílt lehetőségünk beszélgetni a Talmácsi Groupról, saját és csapata terveiről, a magyar motorsport helyzetéről, és még a MotoGP várható esélyei is szóba kerültek.
 
P1race: - Kezdjük azzal, hogy nemrég újult meg a Talmácsi Group honlapja. Pontosan milyen tevékenységi köröket fedsz le ezzel?
Talmácsi Gábor: - Úgy kell ezt elképzelni, hogy most adtam arculatot annak a munkának, amit már évek óta folytatok. Már aktív versenyzőként is éreztük a szponzoráció nehézségeit, ezért kicsit újra kellett ezt gondolni. A Talmácsi Group egy olyan vállalkozás-csoport, ahol különböző területekkel foglalkozunk. Ilyen például a nagyköveti szerepem, ott van a csapatom, azon belül az utánpótlás, a rendezvényszervezés, a Talmácsi Ring és a motivációs előadásaim. Ennek januárban adtunk egy új arculatot az új honlap formájában, és nagyon büszke vagyok, mert évek óta dolgozunk ezen, és így tudjuk összerakni azt a hátteret, ami a működéshez szükséges.
- Említetted a Talmácsi Racinget: jelenleg kik indulnak a csapatod színeidben?
- Itt van az előző évi bajnokunk, Lakatos Herman, itt van Takó Döme és van még két utánpótlás versenyzőnk is 50 köbcentis kategóriában. Emellett dolgozunk még azon, hogy foglalkozhassunk olyan gyerekekkel, akik szeretnének az élsportban szerepelni.
 
- Velük idén a magyar bajnokságban fogtok szerepelni?
- Igen, a Talmácsi Racing ebben az évben egyelőre csak a magyar bajnokságon indul. Gondolkodunk Hermannal egy esetleges nagyobb, Supersport 300-as szereplésen, esetleg az Alpok-Adrián vagy a Slovakia Racing új bajnokságában, de egyelőre ennek az anyagi hátterét még nem látjuk. Műszakilag készen állunk rá, tehát van hozzá eszközünk, de a finanszírozás még nem állt össze.
 
- Milyen motorokkal fognak versenyezni a pilótáid?
- A Talmácsi Racingnél Honda- és Yamaha-típusú motorok vannak, úgyhogy ezeket használják a srácok.
- A csapatod versenyzői mellett olykor Te is motorra szoktál pattanni. Látsz rá bármi esélyt, hogy a 2013-as sérülésed után még versenyszinten bárhol rajthoz állj?
- Jó a kérdés, mert pont a napokban kaptam egy ajánlatot, hogy ha szeretnék indulni az endurance-vb (EWC) valamelyik futamán, akkor mivel BMW-nagykövet vagyok, és idén a pályanapokon is BMW-t fogok használni, akkor ez a lehetőség csak tőlem függ. De persze ehhez fel kell készülni, egy endurance futam nagyon kemény megmérettetés fizikailag és mentálisan egyaránt. Ami nekem még mindig problémát okoz, az a lábam. Egy-két vagy három körön keresztül még tud működni, mert valahogy úgy váltom a fokozatokat, hogy kifordítom a lábam, és a drive-by-wire-nek köszönhetően nem kell nagyon kuplungolni sem. Hosszútávon viszont azért vannak ezzel problémák: van olyan, hogy bemegyek a kanyarba és nem tudom időben visszaváltani a fokozatot, ami nyilván veszélyessé válhat. Összességében azt mondanám, hogy nem célom a versenyzés, de azt sem mondom, hogy nem lehet még majd látni engem versenyezni. Ha jó formában vagyok, és kihívásnak érzem és megvan a szükséges motiváció, akkor lehetséges, hogy évente egy-két ilyen futamon elindulok, de jelenleg nem célom a versenyzés.
 
- Melyik helyszínek jöhetnének szóba? Le Mans esetleg?
- Hát, Le Mans az nem lehetséges, mert túl közel van időben. Ha gondolkodom bármin is, akkor az a Slovakia Ring lehet. Akár egy kisebb verseny, de ehhez tényleg meg kell néznem a lábam. Most gyakorlatilag egy visszavonult versenyző vagyok, hiszen már három éve nem versenyeztem, de nagyon szeretek a pályán közlekedni, főleg ilyen szupermotoron, mint a BMW. Előző évben teszteltem Brnóban az egyik csapatnál, és hihetetlen jó köridők értem el, de egy komoly megmérettetéshez komoly felkészülés kell, szóval egyelőre arra koncentrálok, amiről az elején beszéltem.
- Hogyan látod összességében a magyar motorsport és az utánpótlás helyzetét?
- Nehéz helyzetben vagyunk. Vannak jó versenyzőink, vannak a miénken kívül is más klubok, egyesületek és menedzserek. Szerintem nagyon fontos meghatározni az elérhető célokat. Ha világszinten nézzük, hogy a magyar utánpótlás hova érkezhet meg, akkor láthatjuk, hogy milyen anyagi problémák merülhetnek fel. Már többször is elmondtam, hogy egy magyar motorosnak akkor lenne könnyebb helyzete, ha lenne egy magyar futam: akár Superbike-vb, akár MotoGP. Akkor a menedzsereknek – így nekem is – jobban lehetne lobbizni azért, hogy ne bevásárolják magukat egy csapathoz a fiatalok, hanem nekik is érdekük lesz az, hogy minél több néző menjen ki a helyszínre. De ebben legfeljebb csak bízni tudunk. Úgy gondolom, annak ellenére is vannak ügyes versenyzők itthon, hogy nincs mögötte tömegsport. Ha megnézzük a többi, olimpiai sportágat, akkor azok mind elérhetőek: vannak uszodák, futballpályák. A motorosoknál ez mind szülői támogatás alapján megy, esetleg egyes klubok adnak bizonyos kedvezményeket. De ahogy a gyerek felnő, egyre nagyobb költségek merülnek fel, ezt láttuk nálunk is. Ezért én most egyelőre azt csinálom, amit biztosan meg is tudunk csinálni, és az jelenleg a magyar bajnokság szintje.
 
- Látsz esélyt egyébként arra, hogy rövid időn belül Magyarországra jöjjön a MotoGP vagy a Superbike-vb? Tavaly felmerültek ilyen híresztelések a Hungaroring átépítése kapcsán.
- Én csak annyit tudok mondani, hogy mögé állnék egy ilyen projektnek, ha lenne. Nagyon szeretném, úgy érzem, ez az egész sportnak csak jót tenne. Készítettek egy tanulmányt, ahol bemutatták, hogy mit jelenthetne ez az országnak gazdasági téren, országimázs és turisztikai szempontból. Ez mind megvalósítható, jelenleg viszont nincs hozzá pályánk, hiszen a Hungaroringnek nincs ehhez pályalicence. De ha jól mennek a dolgok, akár lehetne is, de azt nem tudom, mikor.
Talma 2007-es vb-motorja is megtekinthető a hétvégi Motorfesztiválon

- Ehhez csak az kellene, hogy az aszfaltozott bukóterek helyén kavicságyak legyenek, vagy milyen más szempontok merülnek fel még ilyenkor?
- Arról, hogy pontosan mire lenne szükség, a Hungaroringnél tudnának beszélni. Az biztos, hogy a bukózónák nem jók, és vannak olyan infrastrukturális problémák, amelyeket meg kellene oldani. Ez is nyilván pénzfüggő, de kívánom, hogy ez minél előbb megvalósulhasson, hogy ne csak autós, hanem motoros világversenyei is legyenek Magyarországnak.
 
- Néhány hét múlva új szerepkörben fogsz bemutatkozni, hiszen a Spíler TV-n fogod közvetíteni a MotoGP versenyeit. Hogyan fogadtad ezt a felkérést?
- Amikor érkezett a megkeresés, azonnal izgatottá váltam emiatt, mert nagyon sok olyan motoros és világbajnok van, aki a pályafutása után is ott marad a sport közelében, és televízióknál közvetítenek, például Locatelli vagy Hoffmann. Szerintem ez nagyon fontos, hogy többen is ott vannak a médiában, mert az élsport esetén a szórakoztatás és a látvány a cél a fogyasztók, tehát a tévénézők számára. Ehhez pedig különböző háttéranyagok és információk kellenek. Itthon nagyon sokszor volt az, hogy lement a futam és a díjátadó, de nem igazán lehetett a hátteréről beszélni. Pedig szerintem ez rendkívül fontos, akár a gazdasági, akár a műszaki oldaláról vagy épp kulisszatitkokról, és jelen pillanatban úgy látom, hogy ezt a Spíler TV próbálja felépíteni. Az elsődleges egyeztetések alapján több helyszínen is kint leszünk, ami még izgalmasabbá teheti a bejelentkezéseket. Nagyon sokat kell még tanulnom és fejlődnöm, az biztos, de szerintem bele fogok jönni, és nagyon sok olyan információt tudok, amit más nem, ezeket próbálom majd átadni.
 
- Mely helyszínekről várhatók élő bejelentkezések?
- Elsődlegesen négy versenyt céloztunk meg: Jerezt, Mugellót, Brnót és Valenciát, de ez még változhat.
Hazánk egyetlen motoros világbajnoka is Marquezt és Vinalest tartja az idei két fő esélyesnek

- Hogyan látod az esélyeket a MotoGP-ben az eddigi két teszt alapján?
- Úgy érzem, szorosabb a verseny, mint valaha, nagyon közel vannak egymáshoz a motorgyártók és a versenyzők is. Ha egy nevet kell mondani, akkor Marc Marquez: ha megnézzük a ritmusát és az előző évi tapasztalatokat, akkor ő lehet az esélyes. Vinales sem tapasztalatlan, de mégsem annyira rutinos, mint Marquez. Viszont egy körön sokkal gyorsabb, és szerintem még van a srácban ennél több is, így nem csak az év meglepetésembere lehet, hanem akár a világbajnoki címért is mehet. Rossinál ugyan most Ausztrália nem jött össze, de az utóbbi években rendre ott volt a második helyen, szóval mindig nagyon közel volt ahhoz, hogy megcsípje a vb-címet, úgyhogy vele is kell számolni. Ott van Lorenzo a Ducatin: úgy érzem, náluk még mindig az a helyzet, hogy kicsit pályafüggő a teljesítményük. A motor ugyan nagyon erős, de a fordulékonyság terén a kanyarbemeneteknél még mindig hátrányban vannak a másik két gyártóhoz képest. A Suzuki háza tájáról pedig elég biztató információk érkeznek: Rins kapcsán azt gondoltam, hogy az elején szenvedni fog, ehhez képest azonnal felvette a ritmust, Iannone meg egy őrült, ezt tudjuk róla, ő bármire képes. Emellett örülök annak is, hogy például Bautista most egy jó motoron ül. Az Apriliák és a KTM-ek kicsit háttérben vannak, de ők is keményen dolgoznak azon, hogy felzárkózhassanak.
 
- Ha egy nevet kellene mondanod, hogy ki állhat majd a katari dobogó tetején, akkor ki lenne az?
- Azt mondanám, hogy Lorenzo ducatis sikerének örülnék. Úgy gondolom, ott meg tudná ezt csinálni, mert utána már nehezebb lesz, de Katarban kijöhet a Ducati ereje. Őt mondanám, neki örülnék, de a teljes szezon szintjén, nem azt kívánom és nem gondolom, hogy ő lenne a világbajnok. De most már kommentátorként ennél többet nem mondhatok, hogy kinek a rajongója vagyok. Legyen olyan, mint tavaly: izgalmas, sok győztes és bizonytalan kimenet, ami fenntartja az érdeklődést.
 
- Köszönjük szépen az interjút és sok sikert kívánunk a jövőre nézve!
- Én is köszönöm.
 
Interjút készítette: Balogh Tamás és Ferenci Péter; Fotók: Vámosi Péter (Motorsport Csatorna), MotoGP Media
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: