Jegyek

Az Aprilia és a Suzuki is megvillantotta „szárnyas”...

MotoGP
Az Aprilia és a Suzuki is megvillantotta „szárnyas” újítását
2017.02.16. 09:04
A kiálló aerodinamikai elemek betiltása után a gyártók másképp kényszerülnek visszanyerni az ezáltal elveszített leszorítóerőt – a Yamaha már Sepangban megmutatta saját verzióját, most pedig további két márka is előállt a maga megoldásával.
 
Lepd meg magad vagy a párod eredeti MotoGP-s és Valentino Rossi-s termékekkel! Gyere és válogass kiváló minőségű raktárkészletünkből! Nálunk mindent megtalálsz: kulcstartók, matricák, ruházati termékek és kiegészítők, kedvező áron!

Ahogy arról már többször is beszámoltunk, a MotoGP szabályalkotói az idei évre betiltották a szárnyacskák használatát, így a gyártóknak másképp kell visszanyerniük a tavaly még az aerodinamikai elemek által generált leszorítóerőt. A Yamaha már Sepangban előállt a „rejtett” szárnyaival, amelyek teljesen legálisak, hiszen a szabályok csak a kiálló elemeket és a burkolat kitüremkedéseit tiltják, márpedig a hangvillások az egyívű burkolat alatt helyeztek el a szárnyacskákat.

A Phillip Island-i teszt második napján az előzetes ígéreteknek megfelelően aztán az Aprilia és a Suzuki is pályára vitte a maga verzióját. Abban mindkét megoldás hasonlít a Yamaháéra, hogy a szárnyak a kiszélesített burkolat alatt helyezkednek el, ám míg Valentino Rossiék motorján ez az első kerék mögötti részen volt található, addig a noale-i gyártó és a „kékek” is feljebb rakták a szárnyakhoz vezető légbeömlő részt, amely az Aprilia esetén ráadásul látványosan nagyobb is.

Szemre ez a két változat is megfelel az előírásoknak, s alighanem amúgy is kikérték előbb Danny Aldridge álláspontját, ugyanis a MotoGP technikai igazgatója dönt a különböző megoldások szabályosságáról. Ezzel tehát már csak a Honda, a Ducati és a KTM adós a saját „szárnyas” dizájnjával, de természetesen elképzelhető, hogy a Yamaha, Suzuki, Aprilia trió is még változtat a sajátján – erre a szezon közben már csak egyszer lehetősége minden gyártónak.
 
Főkép: MotoGP Media; Fotók: Steve English
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
 
race.com
 
Kövess minket!
youtube facebook twitter rss
Hozzászólások
Utolsó: 2017.03.24. 18:00
1 db
Utolsó: 2017.03.24. 17:52
35 db
Utolsó: 2017.03.24. 17:19
4 db
Utolsó: 2017.03.24. 16:04
26 db

VR46 shop
Pálya információ
MotoGP Superbike WTCC
2017. Március 26. 20:00
Katari Nagydíj
Losail International Circuit

Épült: 2004
Teljes hossza: 5380m
Szavazás
Ki lesz a MotoGP 2017-es világbajnoka?
Marc Marquez (Repsol Honda)
Dani Pedrosa (Repsol Honda)
Valentino Rossi (Movistar Yamaha)
Maverick Vinales (Movistar Yamaha)
Jorge Lorenzo (Ducati Team)
Andrea Dovizioso (Ducati Team)
Andrea Iannone (Suzuki Team)
Cal Crutchlow (LCR Honda)
más
VB Ranglista
MotoGP Superbike Supersport WTCC
Poz. Pilóta Márka Pont
1. M. Marquez Honda 0
2. V. Rossi Yamaha 0
3. J. Lorenzo Yamaha 0
4. M. Vinales Suzuki 0
5. A. Dovizioso Ducati 0
6. D. Pedrosa Honda 0
7. C. Crutchlow Honda 0
8. P. Espargaro Yamaha 0
9. A. Iannone Ducati 0
10. H. Barbera Ducati 0
Formula.hu hírek
Tesztmotor.hu hírek
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2017  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: